کد خبر: ۷۷۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۸
در اولین همایش اسلام و آسیب‌های اجتماعی مطرح شد:

گزارش‌های تکان‌دهنده از رشد روسپیگری در تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 11 درصد روسپیان شهر تهران با اطلاع همسرانشان دست به روسپیگری می زنند. این آمار نشان می‌دهد که نه تنها به مساله بیکاری زنان بلکه به بیکاری مردان و پیامدهای آن نیز باید توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب ، سیدکاظم رسول زاده طباطبایی مدیر گروه روانشناسی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس کارگروه زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب در همایش اسلام و آسیب های اجتماعی در سالن وزارت کشور به این نکته اشاره کرد. 

در این کارگروه که به عنوان یکی از کارگروه‌های همایش اسلام و آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شد رسول زاده با استناد به تحقیقی که به تازگی در شهر تهران انجام شد به تغییراتی که در روند روسپیگری ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: «در دهه 60 و 70 سن روسپیگری بالای 30 سال بود اما اکنون سن روسپیگری از 15 سال به بالا رسیده است».

او در ادامه گفت: «اگر پیش از این اقدام به روسپیگری به خاطر رفع نیازهای اولیه بود اکنون به خاطر رفع نیازهای ثانویه است. از طرفی تا پیش از این پدیده روسپیگری بیشتر در مجردها بروز می‌کرد اما تحقیقات نشان داده که اکنون روسپیگری در متاهل‌ها بیشتر شده و با رشد سریعی هم مواجه است». 

رسول زاده ادامه داد: «پدیده روسپیگری پیش از این در غیربومی‌ها بیشتر بود اما اکنون شیوع این پدیده در طیف بومی و غیربومی برابر شده، بنابراین دیگر نمی‌توانیم این پدیده را با مهاجرت مرتبط بدانیم».

به گفته رسول زاده گرچه این پدیده قبلاً در افراد با تحصیلات کمتر از دیپلم دیده می‌شد اما اکنون این پدیده در افراد تحصیل کرده هم دیده می‌شود.

رئیس کارگروه زنان و دختران آسیب دیده به چالش های موجود در مورد این مساله اشاره کرد و گفت: «اولین چالش فقدان نظریه جنسی در ایران است. در حال حاضر با افزایش سن ازدواج و کاهش سن بلوغ، فاصله بلوغ و ازدواج به 15 تا 20 سال رسیده‌است اما برای رفع مشکلات ناشی از این موضوع مسوولان و علما هیچ نظریه جنسی‌ای ارائه نداده‌اند».

او چالش دیگر را جنسیتی کردن مسائل جنسی در ایران دانست و گفت: «در بحث انحراف‌ها فقط بر دختران متمرکز می‌شویم اما وارد بحث پسران و مردان که آنها هم می‌توانند عامل بسیاری از انحراف‌ها باشند نمی‌شویم».

تابو کردن مسائل جنسی و آموزش جنسی چالش سومی بود که رسول زاده به آن اشاره کرد و گفت: «چالش بعدی هم یک جانبه بودن برنامه های توسعه ای ماست».

حسین علی زاهدی پور کارشناس ارشد جامعه شناسی و عضو دیگر این کارگروه نیز به بخش دیگری از این آمارها اشاره کرد و گفت: «11 درصد روسپیان شهر تهران با اطلاع همسرانشان دست به روسپیگری می‌زنند. این آمار نشان می‌دهد که نه تنها به مساله بیکاری زنان بلکه به بیکاری مردان و پیامدهای آن نیز باید توجه بیشتری شود».

رسول روشن استاد دانشگاه شاهد و کارشناس خانواده و مسائل جنسی به عنوان عضو دیگری از این کارگروه نیز به سبب شناختی پدیده روسپیگری پرداخت و گفت: «اگر به منشا شکل‌گیری رگه‌های شخصیتی افراد که آنها را به سمت چنین انحراف‌هایی می‌کشاند توجه کنیم، متوجه می‌شویم که خانواده با شکل دادن به شخصیت کودکان می تواند نقش موثری در پیشگیری داشته باشد».
 
او ادامه داد: «تحقیقات نشان داده‌است که بعضی از این افراد به خاطر انتقام و انتقام جویی و تنفر از خانواده و جامعه وارد این حیطه می‌شوند. در حالی که اگر کودک یاد بگیرد که دیگری را دوست داشته باشد و احساس امنیت نسبت به دنیای پیرامونش داشته باشد، چنین حالتی در او به وجود نمی آید». 

او به تحقیق دیگری اشاره کرد و گفت: «نتایج نشان می‌دهد کودک در سن سه تا شش سالگی با پدیده کنجکاوی‌های جنسی مواجه می‌شود اما از آنجا که طرح صحیح مسائل جنسی در کشور ما به صورت تابو درآمده اطلاعات صحیح به کودک داده نمی‌شود و کودک در سن نوجوانی اطلاعات را از منابع دیگر به دست می‌آورد».

به گفته روشن تحقیقات نشان داده که گرفتن اطلاعات از منابع دیگر فرد را بیشتر در معرض انحرافات قرار می‌دهد. این کارشناس به افزایش عزت نفس در کودکان نیز تاکید کرد و گفت: «بسیاری از افراد در معرض آسیب تصویر مثبت بدنی از خود ندارند و چون ارزش و عزت نفسی برای خود قائل نیستند با اقدام به روسپیگری به دنبال اثبات و ابراز خود در جامعه هستند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۳
0
2
اشکال نداره...برادر رادان برای همشون خودروی ون ترتیب دیده اند...!!!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۳
1
0
آخر و عاقبت بگير و ببند !
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۳
0
0
بايد همه شان را دستگير كرد ! بجاي كارخانه زندان مي سازيم ! بجاي كار ميتوان همه را امنيتي كرد ! بجاي درآمد ميتوان جيره خواري و آدم فروشي كرد ! بجاي آبروداري ميتوان آبروريزي كرد ! بجاي حمايت از تحصيل كرده ها ميتوان معتادها را بكار گرفت و عزت داد ! بجاي تشويق بكار خوشرقصي و چاپلوسي ! بجاي خلاقيت بگير و ببند ! خادم را خاين ! ميتوان كتابها را بنام ديگران چاپ كرد و پولش را خورد ! خلاصه ميتوان همه معيارها را برعكس كرد ! ريش و قيچي دست خودمان است !!!!!آنوقت مشكل روسپيگري هم حل مي شود !
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۳
0
0
به نظر من منشا اين پديده را ميتوان در جنسيتي كردن مساپل جامعه دانست . در جاپي ديگر ميتوان به عدم آموزش مساپل جنسي اشاره كرد. عدم كمبود محبت به فرد نيز ميتواند باعث چنين معضلي شود . يا ميتوان به جرات ادعا كرد كه عدم وجود خانه عفاف در جامعه هم در توسعه اين معضل كمك مي كند . به گفته يك يزرگ « وقتي در جامعه سرويس بهداشتي وجود نداشته باشد مردم در كوچه و خيابان خود را تخليه ميكنند » عدم اشتغال زن و مرد هم . نكتهاي كه حاپز اهميت است عدم آموزش مساپل آميزش زن و مرد در جامعه است . عدم ارضاي زن در آميزش با مرد خود زن را به سوي آميزش با مرد نامحرم سوق مي دهد تا به ارضاي جنسي خود دست پيدا كند . در جاپي ديگر ميتوانيم به دوستيهاي نامناسب دختر و پسر اشاره كنيم دوستيهاپي كه درو از چشمان والدين 2 طرف به وجود مي آيد . البته بزرگترين عامل اين معضل را ميتوان در 2 چيز خلاصه كرد . پول و ميل جنسي تخليه نشده . . .
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۳
0
1
آيا براي حل اين مشكل نيز مطابق با نظر نمايندگان مجلس بايد حكم اعدام را ترتيب داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۳
1
0
همين كه بخشي از واقعيتها اجتماع خود را به صورت آماري بيان كرديم خود حركتي روبه جلوست. قطعاْ بايد دنبال راه حلهاي نيز باشيم. ببينيم ساير كشورهاي اسلامي با اين پديده اجتماعي چه مي كنند ما هم همان كار را انجام بدهيم.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
1
ريشه اينها چيه؟فقر؟دين گريزي؟از بين رفتن اخلاق ؟عدم تعهد ؟اسلام سياسي؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
خدا را شكر كه يك سايت وابسته به جمهوري اسلامي قبول كرد كه اصلا در ايران پديده اي به نام روسپي گري وجود دارد. تا ديروز كه همه مي گفتن اصلا تو مملكت يك فاحشه هم وجود ندارد! همين كه هنوز براي همجنس بازي مي گن.
به نظر من كتمان و انكار قضيه توسط جمهوري اسلامي به گسترش آن به اين صورت دامن زده است.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
اين دستاورد ماست.
بپذيريم و اصلاح كنيم
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
وقتي كار و همه چيز فقط در گروه خاصي است نبايد بيش از اين انتظار داشت و همه مسپولين كه كشور را در ملك افراد خاصي و عناوين مختلف دراورده اند در پيشگاه خدا گناهكار و مسولند
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
خوش به حال رييس جمهور كه پسر و دخترش را در همين دوران رياستش به خانه بخت فرستاد .
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
تازه شروع شده با وضعيتي كه دارن بوجود ميارن تا 50 درصد هم خواهد رسيد.[...]
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
[....]
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
جاي بسيار تاسف است.اين نتيجه فقر عدم تعهدبه ارزش ها و
عدم صحيح روابط جنسي است
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
1 عكسي كه روي اين گزارش گذاشتيد غير واقعي است چون مربوط به كشورهايي است كه فرمانشان سمت راست ماشين است. مثل انگليس يا استراليا يا هند و مربوط به ايران نمي شود.
2 هيچ مرد ايراني به اينكه زنش به روسپیگری بپردازد تن نمي دهد.
3 ايران امروز چند صد برابر 20 يا 30 سال پيش ترقي كرده است.
4 وقتي كه يك جوان ايراني كه بجاي كمك به آباداني مملكت به اعتياد روي مي آورد (حتي به فرض) درامد كم آيا بايد به همچين فردي ترحم كرد. جواني كه به دنبال هوس حتي در مقطع دانشگاهي به اعتياد براي خشگذراني مي پردازد بعدا از فرط اعتياد دانشگاه را نيمه كاره ول كرده و كنار خياباني مي شود به در اين جامعه نمي خورد همان بهتر كه بميرد.
5 - اين نامردي است كه همه را به پاي دولتي بگذاريم كه همش 3 سال است كه حكومت كرده است.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
اين نتايج رسمي است كه معمولا فاقد ارزش است:
1-فرد مصاحبه شونده از ترس پاسخ صحيح نمي دهد
2-سوال ها ، عيان و براي آشكار كردن حقيقت عريان نيست.
3- به صلاح مراكز نيست ، نتايج ناخوشتيند ارائه دهند. زيرا مورد عصبانيت ، بي مهري و كاهش بودجه قرار مي گيرند.
4-ابتدا هدف و نتيجه مشخص مي شود ، سپس نظرسنجي بر مبناي آن هدف طراحي مي شود. بايد نتيجه پس از طرح مشخص شود، اما در كشور ما حداقل اينكه كلياتش ابتدا مشخص مي شود كه زياد هم آبروريزي نشود.
اينها را گفتم كه بگويم تازه اين آمار رسمي است. به نظرم آمار بسيار وحشتناك تر از اين حرف هاست. همه ما هم مي دانيم. به نظرم جامعه امروز با يك بحران جنسي بزرگ روبروست. به آمار جك ها ، پيامك ها و بلوتوث ها نگاه كنيد. به موضوع گپ هاي دوستانه در هر مقطع سني گوش كنيد. گاهي فكر مي كنم گفتمان غالب در جامعه ما مسائل جنسي است. از امروز كه مجردم ، نگران فرزندان نداشته ام هستم كه بايد انها را رويين تن كنم. نگرانم ، نگران. شما را به خدا كمي هم شما نگران باشيد. چه عجب بالاخره رسانه اي در اين باره صحبت كرد. چنان در اين زمينه بي توجهيم و بي جمله اي كه هر كه نداند فكر مي كند زير پوست شهر هم همين سكوت و آرامش حكمفرماست.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
اين را جدا نوشتم چون احتمالا منتشرش نمي كنيد. ولي منتشر كنيد. تا كي مي خواهيد پنهان كنيد كه آي حريم عمومي جامعه؟ حريم عمومي ديگر در كار نيست. دير فهميده ايم ودور؟ و چه بد فهميده ايم.
[...]
وحشت تمام وجود آدم را بر مي دارد. اين به اين دولت و آن دولت و آن يكي دولت هم ربطي ندارد. جهت گيري كلي جامعه ما دچار نقص بزرگي است. يعني همه ما در ايجاد اين چاله جنسي مقصريم. تا كي اين چاله به چاهي برسد.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
1
نمیخواستنم چیزی بنویسم اما نظر اول که آودین مجبورم کرد
که بگم
کجا دولت دست جوان ها رو گرفت و جوان از او دوری جست
چرا بی لیاقتی خودمون رو به گردن دشمنان می اندازیم
اگر مردیم باعمل خلاف آن را ثابت کنیم
با تهمت به این آن کار درست نمی شود
سال اول گفین هنوز اول کاریم سه سال گذشت بازم میگین تازه داریم برنامه ریزی می کنیم
لابد 8 سال دیگه میگین زمان کم داشتیم
پدر آمرزیده ها میخوان یبارکی مملکت رو به نامتون بزنیم بریم پی کارمون!؟
[...]
ناشناس
|
-
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
1
نمیخواستنم چیزی بنویسم اما نظر اول که آودین مجبورم کرد
که بگم
کجا دولت دست جوان ها رو گرفت و جوان از او دوری جست
چرا بی لیاقتی خودمون رو به گردن دشمنان می اندازیم
اگر مردیم باعمل خلاف آن را ثابت کنیم
با تهمت به این آن کار درست نمی شود
سال اول گفین هنوز اول کاریم سه سال گذشت بازم میگین تازه داریم برنامه ریزی می کنیم
لابد 8 سال دیگه میگین زمان کم داشتیم
پدر آمرزیده ها میخوان یبارکی مملکت رو به نامتون بزنیم بریم پی کارمون!؟
[...]
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
1
0
فعلا عزت اسلام ومسلمين و [...] مهم است. اين چيزها مهم نيست.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
1
آقا اين حرفها همش دروغه . من خودم ساكن آرياشهر هستم . حداقل توي منطقه اي كه ما ساكن هستيم حتي يك عدد روسپي هم وجود نداره !!! اين وصله ها اصلا چسبناك نيست !
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
در کشوری مانند ایران آماری اینچنینی به سختی بدست می آید و بطور حتم کمتر از مقادیر واقعی است.
اما در هر حال پذیرش وجود مشکل قدم مهمی برای حل مشکل است.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
بابا تاكي بايد تكرار شود [...]
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
در ابتدا بايد بگويم كه جامعه از خانه هاي ما شروع ميشود متاسفانه در خانه زنان و دختران فقط به اين دليل كه پدر و برادر و فرزند به آنها محرم هستند هرگونه لباس زننده اي مي پوشند و اين مسله باعث مي شود كه ذهن فرزند يا برادر تحريك شود و بخواهد به اين جسم لطيف دست پيدا كند هرچند سن كمي داشته باشد اين ذهنيت منتظر فرصتي است تا در جايي خود را نشان بدهد پس زودتر به سوي جنس مخالف كشيده ميشود كه اين مسله خيلي مهم است و ديگري وجود ماهواره و فيلم هاي مبتذل است كه چون وجود آنها آزاد است پس بايد داشته باشيم بدون اينكه متوجه باشيم چه تاثيري در دختر و پسر ما و يا حتي زن و شوهر دارد و آنها را به سوي تجربه هاي متفاوت و ناشايست تشويق مي كند . رفتار زن و شوهر در زمان حضور بچه ها حتي اگر كوچك باشند تاثير خود را در ذهن ناخود آگاه آنها مي گذارد و در آينده نه چندان دور خود را بروز ميدهد .
همه اينها وارد جامعه مي شود و يك جامعه بزرگ تر با ناهنجاري هاي بسيار را ميسازد اگر ما واقعا مسلمانيم پس بايد اول خانه خود را سالم و پاك كنيم تا جامعه ما كم كم به سوي سلامت برود و اگر مسلمان نيستيم پس نام مقدس و پر مسووليت مسلماني را از روي خود برداريم .
و مشكل بزرگ بعدي دولت است ...
گراني زياد و كار كم و مشكلات بي پولي و مسكن همه باعث ميشود كه خانواده كمتر شكل بگيرد و آنهايي هم كه شكل گرفته يا به طلاق مي انجامد و يا پر تنش است كه همه اينها باعث پيش رفتن سريع تر به سوي فساد اجتماعي از هر نوعي ميشود .
دولت گراني ايران را با كشور هاي اروپايي مقايسه ميكند و ميگويد كشور ما ارزان است ديگر نمي گويد كه ميزان حقوق در آنجا چقدر است و چه مزاياي براي شهروندان خود مهيا كرده اند و يا حتي مشكلات اجتماعي در آنجا چقدر زياد است .
چرا ما فقط قسمتهايي كه به نفع مان هست را هميشه بيان مي كنيم چرا نمي گوييم اين گراني ها چه مشكلات غير قابل جبراني را براي جوامع ديگر به وجود آورده است . اين همه تظاهرات در فرانسه و آمريكا و انگليس و ديگر كشور ها كه فرياد هاي فقر و گراني و فساد است را نمي شنويم كه سعي ميكنيم خود را به آنها برسانيم .
ما به اين ملت قول داده ايم كه در رفاه باشند نه اينكه آنها خون خود را بدهند و سرنوشت خانواده هاي خود را به نابودي بكشانند تا تمام ثروت اين كشور براي عده اي خاص باشد .
كشور ما آنقدر غني است به راحتي مي تواند تمام احتياجات مردم را تامين كند ما به كشور هاي فقير و جنگ زده كمك مي كنيم ولي به مردم فقيري كه در كشورمان و در استانهاي كويري و جنوبي و عشاير كه همه با امكانات بسيار كم و ناچيز و زندگي سختي هستند هيچ كمكي نمي كنيم اگر جنگ شود آيا انها خون خود را نثار نمي كنند يا نكرده اند كه همه آنها به دست فراموشي سپرده ايم و به حال خود رها كرده ايم !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روز قيامتي هم هست چرا فكر روزي را نمي كنيم كه تنهاييم و هيچ فرياد رسي نيست و عيش و عشرت هاي ما هم ديگر هيچ ارزشي ندارد ...
من نه با دولت خود مشكل دارم و نه اشتياقي به خارجي ها چون آنها خود از همه بدترند و اگر عرضه دارند اول كشور خود را درست بسازند كه مردم كارد به استخوانشان رسيده بعد قصد حمله ريختن دوباره خون مردم بي گناه و ستم ديده ايران را كنند .
فقط مي گويم
مسلمانان مسلمانان به پا خيزيد و خود سازيد
كه يار من (عج) مسلمان وار مي آيد
بدا بر حال آن كس كه اسلامش
دروغين است
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
از طرف سايت شما به اقاي شرلوك هلمز عرض ميكنم كه اين يك عكس تزپيني است . (موضوع راست فرمان بودن خودرو)
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
سهم دولت قبلي در هشت سال سهم مهمي در بي قيدي و بي ديني و عدم توجه توجه مردم به ارزشهاي ديني وملي خودش است وقتي كه در دولتي خدا و قرآن و دين و اهل بيت ع زير سوال ميروند چه انتظاري از مردم ميرود درحاليكه در روايتي از معصومين داريم دانشمندان هر قومي رهبران آن قوم هستند آيا اين هشت سال اين سران اصلاح طلبان عملا روي خط بي ديني حركت نكردند بنده كه كاره اي نيستم سندهاي مختلفي دارم كه مطالب بالارا ثابت ميكند
خدا از باني وباعث چنين بي بندوباري نگذرد و جزاي عملشان را در همين دنيا بدهد
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
اين مشكل حل شدني نيست. هر جا انسان هست اين مشكلات هست. گاهي كمتر گاهي بيشتر. گاهي آشكار گاهي مخفي.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
شجاعت ميخواد امار دادن در مورد روسپيگري در ايران. ماشالله. به بعضي آقايان دولتي تبريك بگيد كه اينطوري مردم رو سرگرم كردن.[...]
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۶
0
0
فقر مهمترين عامل اين ناهنجاري است و عامل دوم به دنبال تجمل گراپي بودن و فراموشكردن قناعت و اعتقادات ديني
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۶
0
1
اين يكي ديگر از الطاف[ ...] است.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۶
0
0
دولت وسياست هاي آن عوض شده ولي روسپي گري نه تنها كمتر نشده بلكه بيشتر هم شده. مشكلات اقتصادي و فقر خانواده ها و عدم تفريحات سالم از عوامل موثر بر افزايش روسپي گري است.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۶
0
0
در كشوري كه به نظام آموزشي كمترين بهایي داده نميشود و معلمان و دانش آموزان تحقير ميشوند و گردانندگان ارشد نظام آموزشي فاقد هرگونه سابقه تدريس و تجربه آموزشي هستند ودر كشوري كه پول محور همه امور قرار گرفته و همه چيز را با پول میسنجند
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۶
0
0
بي هويتي ديني يكي از بزرگ ترين مشكلاتي است كه امروز به طرز بارزي در جامعه مشهود است
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۷
0
0
ديگر چيزي به نام انسانيت/عاطفه /محبت وجود ندارد ديگر با اين وضعيت اميد به زندگي كم ميشود
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۷
0
0
تمامي اينها به خانم ها برنمي گردد. الان در محيط كار ما يك آقا به نام[...]نام پدر [...]كه منبع فساد مي باشد و ديگر كارمندان را به طرف خود جذب مي كند و مشكل حراستي نيز دارد و خوشبختانه حراست هم كاري نمي تواند بكند وجود دارد. لطفا فقط عامل را خانم ها نبينيد آقايان[...] هستند.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۷
0
0
اين دولت چه کار توانست بكند؟عامل فحشا در گراني و بيكاري است كه اين دولت عملا در مقابل آن تسليم محض است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
0
0
خیلی ناراحت کننده بود این امار و امیدوارم مسوولین چاره ای پیدا کنن و جوانان را از این شرایط اسفناک نجات دهند. برای ما که در کشور اسلامی زندگی میکنیم این امار واقعا وحشتناکه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین