کد خبر: ۱۰۹۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۸
بزرگواری، نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی:

از دولت انتقاد کردیم، اما احمدی‌نژاد از مدیریت جهان سخن گفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکشنبه شب جمعی از نمایندگان مجلس به دعوت فراکسیون انقلاب اسلامی در دفتر احمدی‌نژاد با وی دیدار کرده و انتقادات صریحی را خطاب به وی مطرح کردند. 

سید علی محمد بزرگواری نماینده کهگیلویه در مجلس، در مورد جزییات نشست جمعی از نمایندگان مجلس با احمدی‌نژاد، اظهار داشت: در این جلسه که طبق روال گذشته برگزار شد، 5 نفر از نمایندگان صحبت کردند. موضوعات مطرح شده از سوی آنها غالبا درباره تعامل دولت با مجلس و توجه به مسائل اساسی نظام و مطالبات اصلی مردم بود. همچنین تاکید شد که باید بیان مسائل تفرقه افکن کنار گذاشته شود. 

وی افزود: بنده نیز در سخنان خود تاکید کردم که در اظهار نظرات نباید وارد حریم فرمایشات امام و رهبری شد که منظور موضوع در راس امور بودن مجلس بوده است. اما آقای احمدی‌نژاد در این مورد چیزی نگفت و در سخنان خود موضوعات کلی از جمله اینکه در صدد مدیریت جهان هستیم و اینکه ایران جای خود را در دنیا باز کرده و فقط ما در مقابل آمریکا هستیم و گزارشی از سفر نیویورک و توجه رسانه‌های آمریکایی به هیأت ایرانی ارائه داد. 

بزرگواری در ادامه گفت: یکی از نمایندگان بر ضرورت توضیح شفاف دولت در مورد اجرایی شدن هدفمند کردن یارانه‌ها سخن گفت و تاکید کرد: همانطور که رئیس‌جمهور در مجامع مختلف سخنرانی می‌کند، برای نمایندگان نیز توضیح دهد. لذا پیشنهاد داد شد که رئیس‌جمهور و مجریان هدفمند کردن یارانه‌ها طی یک جلسه غیر علنی به تشریح موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها بپردازند. 

نماینده کهگیلویه در مجلس در پاسخ به اینکه با توجه به مسائل مطرح شده در این جلسه، اجرایی شدن هدفمند کردن یارانه‌ها را در مورد مقرر ممکن می‌دانید یا خیر؟، تصریح کرد: وزیر اقتصاد قول ۱۵ مهر را برای اجرای این قانون داده است. اما من به این مسأله خوشبین نیستم. این درحالی است که خود دولت می‌گوید مقدمات را فراهم کرده‌ایم. 

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با اشاره به اینکه در این جلسه موضوع سفرهای استانی مطرح شد، ادامه داد: نمایندگان از این که بخش اعظم مصوبات هر 3 دوره سفرهای استانی اجرایی نشده گلایه کردند. 

بزرگواری در ادامه با بیان اینکه در این جلسه قریب ۱۰۰ نفر از نمایندگان اصول‌گرا حضور داشتند، فضای این نشست را انتقادی خواند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد واکنش‌های نمایندگان به اظهار نظرهای اخیر رحیم‌مشایی و پاسخ احمدی‌نژاد به این انتقادات گفت: مشایی در جلسه حضور نداشت و پس از انتقادات نمایندگان در این مورد نیز احمدی‌نژاد درباره ظهور امام زمان و اینکه ما در محضر امام هستیم سخن گفت و مطلبی که به معنای مقابله با سخنان مشایی در مورد مکتب ایرانی باشد، بیان نکرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین