کد خبر: ۱۳۰۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸

24 کشته در تظاهرات معترضین در سوریه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرچم هزار و 700 متری در راهپیمایی حامیان بشار اسد و 24 کشته در تظاهرات شهرهای مختلف از آخرین تحولات مربوط به سوریه به شمار می رود.
 
به گزارش الجزیره، مردم سوریه روز گذشته همچون جمعه های پیشین در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات برپا کردند. 

در این تظاهرات که تا ساعات پایانی شب نیز ادامه داشت 24 نفر در درگیری با نیروهای امنیتی سوریه کشته شدند. 7 نفر از معترضین در شهر حمص و 14 نفر در روستاهای نزدیک مرزهای ترکیه کشته شدند. 

معترضین در شهرهای حمات، دیرالزور، ادلب، بوکمال و حمص با سر دادن شعار سقوط نظام بشار اسد را خواستار شدند. بنا بر اعلام شاهدان، مسئولان سوریه برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان برق این مناطق را قطع کرده بودند. 

"رامی عبدالرحمان" یکی از فعالان حقوقی سوریه در این رابطه اظهار داشت که تظاهرات روز گذشته از آغاز اعتراضات مردمی این کشور (15 مارس) تاکنون بزرگترین تظاهرات مردمی به شمار می رفت. 

تلویزیون رسمی سوریه نیز اعلام کرد که افراد مسلح در شهر حمص نیروهای امنیتی این کشور را هدف قرار دادند که زخمی شدن 2 تن از نیروهای سوری را به همراه داشت. 

از سوی دیگر صدها نفر از مردم سوریه و حامیان بشار اسد با برپایی راهپیمایی در شهر حلب، السویدا و دمشق حمایت خود را از اصلاحات پیشنهادی وی برای حل بحران این کشور اعلام کردند. 

افراد حاضر در این راهپیمایی با حمل پرچمی به طول هزار و 700 متر و راهپیمایی که آن را "جمعه وحدت ملی" نامیدند اتحاد تمامی شهروندان سوریه را خواستار شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
0
0
همه مخالفین بشار اسد فتنه گر و دست نشانده آمریکا و

اسراییل هستند حتی اگر چندین میلیون نفر باشند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین