کد خبر: ۱۰۸۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
پرویز کرمی، معاون فرهنگی سازمان ملی جوانان:

تأخیر ازدواج جوانان، به پنج سال رسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون فرهنگی سازمان ملی جوانان، گفت: بر اساس آمارهای سال جاری هم اکنون میانگین سن ازدواج برای مردان 26.5 سال و برای زنان 22.5 سال است که تقریباً یک تأخیر پنج ساله برای ازدواج در هر دو جنس وجود دارد.

پرویز کرمی موضوع تأخیر ازدواج را یکی از مشکلات اصلی جوانان خواند و افزود: موضوع اشتغال به امر تحصیل، در پسران و دختران همچنین دیدگاه‌های رسوخ شده فرهنگی و اجتماعی در جامعه از علتهای اصلی و مهم تأخیر در ازدواج جوانان است.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و اشتغال نیز از دلایل دیگری برای دیر تشکیل شدن زندگی مستقل جوانان است اما این مسائل در درجه سوم و چهارم قرار دارد.

معاون فرهنگی سازمان ملی جوانان، با تاکید بر اهمیت حساس‌سازی جامعه به ازدواج جوانان افزود: باید بدانیم که ورودیهای ازدواج هر ساله به آمار 12 میلیونی جوانان در آستانه ازدواج اضافه می‌شود بنابراین به طور تقریبی رشد ازدواج با در نظر گرفتن این موضوع، ثابت یا اندکی افزایش خواهد داشت مگر اینکه تلاش بیشتری در این خصوص داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری میزان ازدواج در کشور رشدی 4/5 درصدی داشته است گفت: هم اکنون 12 میلیون جوان در آستانه ازدواج قرار دارند و متولدان سال‌های دهه 60 بیشترین آمار افزایش سن ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.

کرمی اظهار داشت: افزایش انتظارات خانواده‌ها از جوانان نیز موجب کند شدن روند ازدواج و تشکیل خانوادهاست.

همچنین توقعات اقتصادی و فرهنگی و به تعبیر دیگر چشم و هم چشمی‌ها و نیز نگرش‌ غلط جوانان به امر ازدواج آنان را از تشکیل خانواده باز می‌دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین