کد خبر: ۹۹۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲

غلامعلی افروز: دخترانی که حجاب ظاهری مناسبی ندارند، انشا بهتری می‌نویسند

باورهای دینی باید درست شود
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می‌گوید علت اصلی بد‌حجابی در جامعه ایران این است که خانواده‌های مذهبی نتوانسته‌اند احساس و باور مذهبی را به فرزندان خود منتقل کنند. 
آنها فقط آگاهی دینی به فرزندان خود داده‌اند، در حالی که ‌در خانواده‌های متدین باید رابطه آرامش‌بخش متقابل بین پدر و مادر وجود داشته باشد تا فرزندان در کنار آموزه‌های دینی و شناختی که مستقیم از حجاب و نماز و ارزش‌های دینی پیدا می‌کنند احساس خوشایندی هم به این رفتارها داشته باشند. 

غلامعلی افروز در جشنواره بین المللی دختران آفتاب که با موضوع عفاف و حجاب از 8 تا 23 اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، گفت: تربیت دینی، تربیت تحمیلی و بیرونی نیست‏‌‏‌، خدا انسان را کنجکاو آفریده است و این کنجکاوی است که انسان را به خداجویی هدایت می‌کند. 

افروز گفت:‌ اگر از دختران ایران بخواهیم که یک انشا در رابطه با حجاب و عفاف بنویسید، این احتمال بسیار زیاد است که دخترانی که حجاب ظاهری مناسبی ندارند، انشا بهتری بنویسند و این نشان دهنده ان است که در ایران بسیاری از افراد باورهای دینی لازم را ندارند. 

او با بیان اینکه رفتارهای دینی بر بستر باورهای دینی شکل می‌گیرد، گفت:‌ باورهای دینی اگر غنی، ‏‌متعادل و متعالی باشد، باورهای دینی بستر پدیدار شدن رفتارهای دینی می‌شود. بنابراین آنچه دارای اهمیت است این است که باورهای دینی باید درست شود که اگر باورها درست شود ‏‌شاهد ایجاد رفتارهای دینی در کشور می‌شویم. 

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تاکید کرد: عفاف و حجاب زمانی موثر است که باور عمیقی پشت سر حجاب باشد. همانگونه که مشاهده می‌کنیم هر کجا که دختران در گستره جهان باورهای دینی درستی دارند، رفتارهای دینی مناسبی از خود بروز می‌دهند و مشکل ما در ایران این است که دختران ما مسائل دینی را می‌دانند اما بر آن باور ندارند. 

افروز ادامه داد:‌ دانش لزوما انسان را به طرف باور هدایت نمی‌کند بنابر‌این تا دختران جامعه ایران باوری به حجاب و نماز نداشته باشیم شاهد بروز حجاب و نماز در جامعه نیستیم. 

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تصریح کرد: ‌در خانواده‌های متدین باید رابطه آرامش‌بخش متقابل بین پدر و مادر وجود داشته باشد تا فرزندان در کنار آموزه‌های دینی و شناختی که مستقیم از حجاب و نماز و ارزش‌های دینی پیدا می‌کنند احساس خوشایندی هم به این رفتارها داشته باشند. 

او ادامه داد: در خانه‌ای که پدر و مادر محبوب هستند ‏‌در کنار انتقال ارزش‌های دینی‌، احساس قوی و غنی دینی در بچه‌ها ایجاد می‌شود زیرا فقط در صورتی که بچه‌ها شیفته پدر و مادر مذهبی خود باشند است که احساس دینی در آنها به وجود می‌آید‌. 

افروز گفت:‌ اگر مادر رضامندی زوجیتی نداشته باشد و دچار رگه‌هایی از اضطراب و افسردگی شده باشد و از ازدواج خود ناراحت باشد، این مادر احساس خوشایندی را در فرزند خود ایجاد نمی‌کند بنابر‌این حجاب او تاثیر مثبتی در فرزندانش ایجاد نمی‌کند. 

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اظهار کرد:‌ بچه‌ها به طور قطع عروسک باربی را با آن سر و ظاهر به مادر با حجاب خود که چادر را موقع قهر کردن از خانه به سر می‌کند، ترجیع می‌هد. 

او ادامه داد:‌ چطور می‌توان انتظار داشت فرزندی به چادر علاقمند شود در صورتی که می‌بیند مادر وقتی از بیرون به منزل می‌آید چادر را به کناری پرت می‌کند و می‌گوید از گرما پختم! وقتی چادر این قدر بد است چطور می‌توان انتظار داشت که فرزندان بخواهند آن را به سر کنند. 

افروز گفت:‌ مادری که حجاب برتر دارد ولی اخلاق برتر ندارد، معنویت برتر ندارد، هرگز نمی‌تواند به فرزندان خود احساس خوشایندی در زمینه حجاب منتقل کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۹
4
6
با تشکر از آقای غلامعلی افروز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۱
5
5
خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
4
4
بسیار عالی و بجا گفبه شد.تشکر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین