کد خبر: ۱۱۴۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷

آمار معنادار طلاق در بین زوج‌های دانشجو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آمار طلاق در بین زوج‌های دانشجو را قابل قبول ذكر كرد.

حجت الاسلام سید مجید میر قریشی امروز شنبه در نشست خبری چهاردهمین دوره ازدواج دانشجویی با بیان این مطلب افزود: ثبت نام در چهاردهمین دوره ازدواج دانشجویی تا یک ماه ادامه دارد و پس از ثبت نام زمان برگزاری ‌کارگاه‌هایی برای زوج‌های دانشجو مشخص می‌شود.

وی با بیان اینكه دانشجو بودن یكی از زوجین برای ثبت نام در چهاردهمین دوره ازدواج دانشجویی كافی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در این دوره ازدواج دانشجویی بالای 60 هزار زوج ثبت نام كنند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با یادآوری اینكه اولین دوره ازدواج دانشجویی در سال 76 با حضور 60 زوج برگزار شده است، تعداد زوج های شركت كننده در مراسم ازدواج دانشجویی سال گذشته را 48 هزار و 273 زوج اعلام كرد و گفت: در حال طراحی یك باشگاه مجازی برای ارائه مشاوره غیر حضوری در مسائل خصوصی و زندگی مشترك به زوج های دانشجو هستیم.

حجت الاسلام میر قریشی درباره میزان آمار طلاق در ازدواج های دانشجویی گفت: آمار رسمی نشان می‌دهد كه در سال 85 آمار طلاق در میان زوج های دانشجو یک درصد بوده است سال گذشته نیز اداره جشن ازدواج دانشجویی نهاد به طور تصادفی با 2 هزار زوج دانشجوی سال گذشته تماس گرفت كه نتیجه این تماس‌ها این بود كه كمتر از 2 درصد یعنی نزدیک به 5/1 درصد آنها طلاق گرفته بودند.

وی خاطرنشان كرد: آمار طلاق در زوج‌های دانشجو نشان می‌دهد كه چون ازدواج دانشجویی در یک محیط نخبگی با شناخت خوب و آگاهانه و در یك مقطع سنی مناسب صورت می‌گیرد، پایدارتر است البته برای دوام و قوام زندگی زوج‌های دانشجو باید خانواده‌ها توجه بیشتری داشته باشند چون افراد در زمان دانشجویی شغل مناسب ندارند و خانواده‌ها باید به آنها كمک كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین