کد خبر: ۱۲۱۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۱

جزئیات انفجار 3 خط لوله انتقال گاز در قم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز ایران جزئیات انفجار 3 خط لوله انتقال گاز در منطقه شمال سلفچگان را اعلام کرد. 

مجید بوجارزاده، با اشاره به انفجار 3 خط لوله انتقال گاز در منطقه شمال سلفچگان در استان قم با تاکید بر اینکه هم اکنون ستاد مدیریت بحران برای بررسی دلایل این حادثه در سطح وزارت نفت تشکیل شده است، گفت: هم اکنون عملیات تعمیر و بازسازی یک خط لوله آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا ساعت 18 بعد از ظهر امروز این خط لوله در مدار سرویس قرار گیرد.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران همچنین از احتمال بهره‌برداری مجدد از خطوط لوله دوم و سوم گاز در استان قم تا ساعت 24 امشب خبر داد و افزود: در حال حاضر مشکلی در تامین گاز طبیعی مورد نیاز مشترکان در سطح منطقه وجود ندارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون دلایل ایجاد این حادثه در ستاد مدیریت بحران وزارت نفت در حال بررسی است، تصریح کرد: مشترکان باید با صرفه‌جویی بیشتر تا زمان بهره‌برداری از این خطوط آسیب دیده از افت یا قطعی احتمالی گاز جلوگیری کنند.

به گفته بوجارزاده، علت انفجار در این خطوط لوله مسائل فنی نبوده است.

ساعت 5 و 50 دقیقه بامداد امروز در 25 کیلومتری شمال منطقه سلفچگان استان قم، 3 خط لوله یک هزار پوندی انتقال گاز منفجر شده است که این حادثه تا کنون هیچ‌گونه تلفات جانی به همراه نداشته است.

گزارش خبرنگار مهر از قم حاکی از آن است که انفجار همزمان سه خط لوله یک هزار پوندی گاز در 25 کلیومتری شمال منطقه سلفچگان، قم را لرزاند و آسمان بخش وسیعی از جنوب غربی قم به شدت قرمز شد.

این حادثه که با لرزش و صدای عجیب همراه بود، حدود یک دقیقه به طول کشید و پس از آن نیروهای امداد و آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

بهرامی، معاون امداد و نجات استان قم نیز از ارائه اطلاعات تکمیلی به خبرنگار مهر در قم خودداری کرده و تنها بیان داشت" هم اکنون نیروهای هلال احمر در منطقه انفجار حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
0
از محلی که من شاهد حادثه بودم (محله نیروگاه قم، واقع در جهت شمالی محل حادثه) برای مدت 30 ثانیه اول ارتعاشات زمین را شاهد بودیم که می تواند نشان از انفجارات پیاپی باشد پس از آن با بالا آمدن حجمی رقیق از گازها و انعکاس نور در آن صحنه ای شبیه طلوع خورشید از پشت تپه واقع در بین محل حادثه و محل مشاهده دیده شد. آنگاه و به صورت ناگهانی زبانه‌های آتش از پشت تپه در پایین حجم در حال افزایش گازها دیده شد. در مرکز صحنه و بالاتر از افق ستونی(بسیار شبیه یک نورافکن بزرگ) از نور به سمت آسمان بالا رفته بود. افق جنوبی شهر قم کاملاً روشن شده بود و شدت این نور مانند شدت زبانه های آتش کم و زیاد می شد. در این تغییر شدت‌ها صداهایی نیز به گوش می رسید که می تواند ناشی از انفجارات بعدی باشد. این وضعیت تقریباً 20 دقیقه‌ای به طول انجامید، صحنه‌ای بعدی که پس از طول آفتاب بنده شاهد بودم حجم بزرگی از دود رقیق به شکل یک مثلث بزرگ در بالای محل شهود بود که یکی از راس های آن محل حادثه را نشان می داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
1
با گذشت چندین ساعت هنوز اطلاعی از این حادثه عجیب منتشر نشده.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
0
من هم با ارتعاشات اون انفجار بیدار شدم صدای بلندی نمیومد ولی ممتد بود فکر می کردم زلزلست ولی بیرونو که نگاه کردم دیدم آسمون نارنجی شده و نورش کم و زیاد می شد درست مثل آتیش
رفتم روی پشت بوم هنوز هوا تاریک بود و ابر غلیظی تو آسمون بود من یک خط نارنجی عمودی می دیدم انگار یه چیزی ابرا رو شکافته بود و از این شکاف، نور آتیش بیشتر منعکس می شد زیر اون خط نارجی یک فضای بزرگی از آسمون روشن شده بود و نور بالا و پایین می رفت یه خورده بعد هم صدای تعداد زیادی آتش نشانی اومد فکر می کردم نزدیک خودمونه ( زنبیل آباد، بنیاد یا صفاشهر ) حالا که گفتن خارج شهر بوده معلومه بخاطر کمبود نیرو از منطقه‌ی ما هم آتش نشانی رفته
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
0
سلام
6صبح با صدای مهیب و لرزه در بنه ساختما مواجه شدیم
فشار هوا بسیار زیاد و آسمان کاملا قرمز بود
این صدا و فشار هوا برای زمانی بالای 10 دقیقه ادامه داشت
صدا یکنواخت و عجیب بود
اما واقعا چه بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
0
ماشین من پر از دوده سیاه شده بود احتمالا سه خط لوله دچار انفجار شده بود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
0
دستتون درد نکنه.
ما هم داشتیم فکر میکردیم چیه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
0
0
والا بچه ها می گن ساعت شش بوده راس شش 15 کیلومتر دورتر از پردیسان قم
نزدیک سلفچگان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین