کد خبر: ۹۸۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۴

پیام مهدی کروبی به مناسبت روز کارگر و روز معلم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی در بیانیه ای روز کارگر و معلم را تبریک گفت.

به گزارش برخی از سایت‌های خبری مهدی کروبی با انتشار پیامی ضمن تسلیت سالگرد شهادت مظلومانه صدیقه طاهره و اسوۀ حسنه بانوان جهان به مردم و تمامی دوستان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت، گفت: این روزها، مصادف با گرامیداشت ایام دو قشر مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور است. این دو قشر برزگ و فهیم نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی، 8 سال جنگ تحمیلی و دوران سازندگی و نیز ارتقاء سطح علمی و آگاهی جامعه ایفا نموده‌اند.

مهدی کروبی گفت: روز جهانی کارگر یادآور تلاش بی‌وقفه افرادی است که همواره حقوق آنان از سوی صاحبان سرمایه و اصحاب قدرت نادیده گرفته می‌شد. به‌دنبال تلاش بی‌وقفه کارگران و صاحبان اندیشه وخرد زمینه به رسمیت شناختن حقوق کارگران در جهان صنعتی فراهم و سپس با تعامل جامعه جهانی و دولت‌ها قوانین و مقررات کشورها در این زمینه تدوین گردید. شان و منزلت کارگر درشریعت اسلامی بارها مورد تاکید قرار گرفته است. همه مردم و مسئولان وظیفه دارند در این روز نسبت به این قشر زحمت‌کش و فداکار که با صرف انرژی‌های خویش موتور تولید، کشاورزی و صنعت را به حرکت درآورده و با بذل عزیزترین سرمایه خود به کالبد جامعه جانی روح تازه می‌دهند سر تعظیم فرود آورده و حقوق و نیازهای مادی و معنوی آنها را باز شناسند و در احقاق حقوق و اجرای عدالت در مورد آنان قیام کنند. تحقق این هدف منوط است به تدوین و اجرای سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی صحیح و همه‌جانبه که به اقتصاد کشور رونق بخشیده و فرصت‌های شغلی را بدون تبعیض برای نیروهای کارآمد گسترش دهند. در چنین شرائطی توسعه همه جانبه کشور را در ابعاد مختلف شاهد خواهیم بود. 

وی در ادامه با بیان اینکه علم ستیزی و اتخاذ سیاست‌های غیرکارشناسی و علمی، برخوردهای شخصی و سلیقه‌ای و تصمیمات یک شبه‌انگیزه و امید را از مردم به‌طور عام و کارگران، تولید‌گران و صاحبان سرمایه به‌طور خاص سلب می‌کند، اظهار داشت: تاسف‌انگیز است که قانون‌شکنی و خروج از دایره برنامه توسعه و بی‌توجهی به سند چشم‌انداز بیست ساله و روی آوردن به تصمیمات عجولانه و نسنجیده، نتیجه‌ای جز افزایش بی‌رویه تورم، نابود کردن کشاورزی، رکود صنایع و متوقف ساختن چرخ اقتصاد نخواهد داشت.

مهدی کروبی گفت: همگان می‌دانند که در این سال‌ها علی‌رغم درآمدهای نجومی نفتی (قریب بر 400 میلیارد دلار) چه بر سر پروژه‌های ملی آمده، وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری چگونه است، سطح سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به چه وضعیتی در آمده، شرکای صنعتی و تجاری کشور چه کشورهایی هستند، اصل مسلم رقابت و تجارت آزاد در اقتصاد به اصل اختصاصی بودن در این عرصه تبدیل گردیده است. این امر نه تنها در تعارض با اهداف سند چشم انداز است بلکه وضعیت معیشتی و آینده حرفه ای کارگران را به مخاطره خواهد افکند.

کروبی در ادامه افزود: اینجانب و سایر اصلاح‌طلبان، دفاع از حقوق کارگران و کشاورزان را در همه زمینه‌ها، جزء اهداف اصلی خود دانسته و با هرگونه فشار، بی‌عدالتی و تضییع حقوق این قشر گسترده جامعه مخالفیم و تصمیمات یک شبه و غیرکارشناسی را کاملاً مردود می‌شماریم. تحول در وضعیت فعلی را منوط به احترام و انجام تعهدات کشور در قبال کنواسیون‌های بین‌المللی دانسته و نقش اصناف و استقلال اتحادیه‌های کارگری را کلید اصلی حل مشکلات فعلی می‌دانم. تامین امنیت کامل شغلی، آزادی سیاسی و حمایت از آنان در تشکیل مجامع صنفی شوراهای کارآمد و نیز اصلاح قانون کار و برداشتن مقررات دست و پاگیر از حقوق اساسی این قشر عظیم است. 

مهدی کروبی در ادامه با اشاره به روز معلم گفت: روز 12 اردیبهشت مصادف با سالگرد شهادت معلم بزرگ انقلاب آیت‌الله شهید مطهری است، آزاد مردی که با اندیشه‌های بلند و مترقّی خود به فرهنگ اسلامی و علمی انقلاب و جمهوری اسلامی عمق ویژه‌ای بخشید. اینجانب که خود افتخار فرهنگی بودن را تا آستانه انقلاب اسلامی داشته و بیشترین ارتباط را با عزیزان فرهنگی دارم به خوبی مسائل و مشکلات این قشر فهیم و مظلوم کشور را درک می‌کنم.

کروبی افزود: فرهنگیان و معلّمان جامعه، قشری بی‌نظیر و بی‌بدیل‌اند و زیر‌ساخت‌های فکری، اخلاقی و رفتاری نسل امروز و فردا به دست توانای آنان پی‌ریزی می‌گردد. 

وی گفت: احترام به معلم تنها با اختصاص روزی در سال و برگزاری مراسم تشریفاتی نیست که حرمت او با ارج نهادن به اندیشه او، رأی و خواست او، گشودن فضای اندیشیدن و بیان آن و رفع نیازهای مادی و معنوی اوست. اگر اندیشه و دانش معلمان بر جامعه حاکم شود و اگر معلمان به مدیران و مسئولان مشاوره دهند و اگر مسئولان و مدیران کشور به فکر و نظر صاحبان اندیشه به ویژه اساتید دانشگاه‌ها و معلمان توجه کنند، هرگز خطر خود‌رأیی جامعه ما را تهدید نخواهد کرد. 

مهدی کروبی تصریح کرد: اینجانب راه‌حل مشکلات موجود کشور و رفع معضلات اقشار گوناگون از فرهنگی، کارگر و کشاورز تا سایر قشرها را در اجرای تمامی اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی می‌دانم. قانون اساسی میراث امام بزرگوار و شهدای والا مقام است و مسئولان بلند‌پایه کشور اعم از رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس سوگند یاد کرده‌اند که حافظ و مجری آن باشند. مگر طبق اصول مختلف از جمله اصل سوم، دولت موظف نیست برای آزادی، رفاه، عدالت، رشد آگاهی و ... جامعه همه امکانات خود را به کار برد ؟! پس چرا بسیاری از اصول و بندهای قانون اساسی معطل مانده است؟! و چرا با تفسیرهای غلط و غیر کارشناسی، روح ومحتوا را از قانون اسای سلب می‌کنیم؟!

وی تنها راه برون‌رفت از بحران‌های موجود را، بازگشت به قانون اساسی و التزام عملی همه مسئولان و مردم به عمل بر وفق آن دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
1
0
بزرگترین ظلم توسط موسوی وکروبی به کارگران شد.شهرام جزایریها توسط کروبی ایجادشدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
1
0
ننگ بر تو کروبی حروم خور نکبت ..تو مایه خفت و خواری اسلام و مسلمانان هستید تو نسبتی با فاطمه زهرا ندارید اگر در زمان یزید حضور داشتید بر روی امام حسین تیغ می کشید .برو بمیر کفتار.
اما شما سایت مزدور آفتاب پست تر از آن هستید که فکر کرد .پایگاه کفر و نفاق و شرک و حرام خوری و ...هستید جرائتش را دارید نظر من را منتشر می کنید ننگ بر شما ضد آفتاب ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
1
0
كس ننه همتون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین