کد خبر: ۱۳۷۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۶

سالانه 40 هزار ایرانی قربانی سرطان می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیته علمی ششمین کنگره انجمن جراحان عمومی با اشاره به ابتلاء 100 نفر ایرانی به ازای هر یک صد هزار نفر جمعیت به سرطان گفت: سالانه 200 هزار بیمار سرطانی در ایران شناخته می‌شود و براساس آمار ثبت سرطان در کشور سالیانه 40 هزار ایرانی براثر ابتلاء به انواع سرطان‌ها می‌میرند.

به گزارش دبیر خانه ششمین کنگره علمی جراحان عمومی ایران، دکتر پرویز دریایی افزود: بر اساس آمار منتشر شده از بهشت زهرا از 155 مرگ روزانه به ترتیب حوادث و سوانح رانندگی، بیماری‌های قلب و عروق و سرطان‌ها سه عامل ابتدایی مرگ و میر به شمار می‌روند. 

این جراح عمومی با بیان اینکه سرطان پستان پس از سرطان پوست شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی است گفت: با افزایش فرهنگ جامعه امروزه با غربال‌گری و تشخیص زودهنگام از میزان مرگ و میرناشی از سرطان پستان کاسته شده است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران سرطان مری و معده را شایع‌ترین سرطان در مردان ایرانی برشمرد و افزود: مردان 55 درصد و زنان 45 درصد از مبتلایان به سرطان در ایران را تشکیل می‌دهند. 

دریایی با بیان اینکه هم اکنون استعمال دخانیات،مصرف بیش از حد گوشت قرمز، ابتلاء به بیماری دیابت وچاقی و مصرف الکل جزو عوامل اصلی ابتلاء به سرطان به شمار می‌آیند، ادامه داد: امروزه سازمان بهداشت جهانی بر روی پیشگیری، غربال‌گری، تشخیص و درمان زودهنگام انواع سرطانها تاکید بسیاری دارد. 

وی با تاکید بر تشخیص و درمان زودهنگام و تاثیر آن در کاهش میزان عوارض درمان و عود سرطان گفت: با جا افتادن اهمیت درمان انواع سرطان‌ها درمیان مسوولان، بودجه‌ای برای 'هرسپتین' داروی موثر در درمان سرطان در حال تصویب شدن است و کمتر اتاق عملی است که در زمینه درمان جراحی سرطان فعالیت نکند. 

دبیرعلمی انجمن علمی جراحان عمومی اظهار کرد در زمینه درمان سرطان پستان، کلون و تخم دان در زنان کارهای بزرگی انجام شده و بزودی شاهد اخبار خوبی در این زمینه خواهیم بود. 

وی ابراز امیدواری کرد: شاهد روزی باشیم که چاقوی جراحان برای درمان سرطان‌ها به زمین گذاشته شود. 

ششمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی کشور با موضوع "مدیریت عود و عارض سرطان‌های شایع پس از درمان در ایران" 11 تا 13 آبانماه 90 در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین