کد خبر: ۱۲۹۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰

سفر پنهانی مشایی به عربستان؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیا اسفندیار رحیم مشایی اخیرا به عربستان سفری داشته است؟ این سوالی است كه اگرچه اسماعیل كوثری نایب رییس كمیسیون سیاست خارجی ، آن را تایید می كند اما قرار است مجلسی‌ها با احضار وزیر امور خارجه، از علی اكبر صالحی درباره این سفر سوال كنند و بدانند: «اسفندیار رحیم مشایی به عربستان رفته یا نه و اگر رفته درباره چه موضوعاتی با چه مقاماتی مذاكره كرده كه مسوولان وزارت امور خارجه از آن اطلاع موثقی در دست ندارند؟» 

هفته گذشته درست در روزهایی كه خبر سفر صالحی به عربستان تكذیب شد به گوش برخی از نماینده‌های مجلس رسید كه مشایی 2 هفته پیش سفری به عربستان داشته و در آن جا ملاقات‌هایی با افرادی صورتی گرفته كه وزارت امور خارجه می‌گوید از آن بی خبر بوده است. 

به همین دلیل هم امروز علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه را صدا كرده اند تا بیاید و توضیح بدهد كه چرا باید یكی از مقامات كشور چنین سفر حساسی داشته باشد و او بی‌خبر باشد؟ 

امنیت ملی‌های مجلس در گفت‌وگو با «اعتماد» می‌گویند از دو چیز تعجب كردند؛ نخست نفس سفر یك مقام بلندمرتبه ایرانی در شرایط كنونی به عربستان و دوم بی‌اطلاع بودن شورای عالی امنیت ملی و وزیر امور خارجه. 

در همین راستا اسماعیل كوثری نایب رییس كمیسیون امنیت ملی این سفر را تایید می‌كند و می‌گویداصلا رفتن هر مقام مسوولی به عربستان در شرایط كنونی ایراد دارد و به همین دلیل باید صالحی جواب پس دهد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه هم می‌گوید هنوز خبر سفر مشایی را وزیر امور خارجه تایید نكرده است اما برای آنها سوال هست كه اگر این سفر انجام شده چرا باید بدون هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی این كار صورت گرفته باشد. 

صالحی همین هفته پیش مجبور شد به مجلس برود درباره خبری مبنی بر سفر قریب الوقوع خودش به عریستان توضیح بدهد كه البته آن را تكذیب كرد و گفت حتی در ماه‌های اخیر هم پایش را به این كشور نگذاشته است. 

اینك صالحی باید به مجلس برود و تكلیف چند چیز را مشخص كند. اول از همه اینكه مشایی به عربستان رفته یا نه؛ اگر رفته با چه كسانی دیدار داشته؛ اصلا وزیر امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی از این دیدار با خبر بودند یا نه؛ اگر بودند كه كار برای صالحی سخت‌تر می‌شود چون باید بگوید چرا عربستان؟ اگر هم مطلع نبوده كه باز باید بگوید چرا در خیابان ملل بر صندلی نشسته كه از تصمیم‌های گرفته شده در ساختمان پاستور بی خبر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
0
لطفا از کمیسیون امینت ملی‌ خانه ملت تقاضا میشود ملاقات‌های آقای مشائی را در ۲ سال اخیر در نئو یورک را نیز برسی و نقد کنید. ملاقات‌های ایشان با افراد ایرانی‌ و خارجی‌ باید مورد بازجویی و تفحص قرار گیرد. نتایج تلاش‌های ایشان برگزاری نشست ایرانیان در تهران بود که داستان عجیب و قریبی درد. از افراد دعوت شده و نقل قول خود این میهمانان. لطفا مجلس در رسیدگی به فعالیت‌های گرووه زیر مجموعه آقای مشائی در نیو یورک از وزارت امور خارجه تقاضای گزارش بکند انشا‌الله
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
1
اصلا وزیر امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی از این دیدار با خبر بودند یا نه؛ اگر بودند كه كار برای صالحی سخت‌تر می‌شود چون باید بگوید چرا عربستان؟ اگر هم مطلع نبوده كه باز باید بگوید چرا در خیابان ملل بر صندلی نشسته كه از تصمیم‌های گرفته شده در ساختمان پاستور بی خبر است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین