کد خبر: ۱۳۶۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶

مصباحی‌مقدم: نباید فضایی به وجود آوریم که مانع حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات شویم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم اظهار کرد: معتقدم اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی بیکار ننشسته‌اند و در حال فعالیت با چراغ خاموش هستند، این جریان ممکن است به صورت متشکل یا غیرمتشکل وارد انتخابات شوند. 

وی افزود: ما نباید فضایی به وجود آوریم که مانع حضور اصلاح‌طلبان شویم، البته این جریان نیز باید قبول کنند که نظام اصولی دارد و با حفظ اصول نظام وارد انتخابات شوند. 

اهم اظهارات وی به شرح زیر است: 

* اصلاح‌طلبان باید محوریت ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری را بپذیرند و آن را اعلام و نسبت به سران فتنه زاویه و فاصله خود را آشکار کنند. این امور به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند فضای سیاسی مناسبی را برای حضور در انتخابات برای خود داشته باشند. 

*معتقد به حذف اصلاح‌طلبان نیستم. اصلاح‌طلبان طیف‌هایی دارند که به نظام کاملاً وابسته و نزدیکند. هم‌چنین طیف‌هایی دارند که با نظام فاصله و زاویه دارند و نیز طیف‌هایی دارند که نسبت به حرکت فتنه بعد از انتخابات همچون نمایندگان کنونی مجلس هشتم اعلام بیزاری کردند. در این میان افرادی نیز وجود دارند که ساکت بوده یا هم‌چنان به صورت استخوان لای زخم موضع‌گیری می‌کنند. 

* شخصاً معتقد نیستم که باید موانع سیاسی در قبال ورود اصلاح‌طلبان برای انتخابات ایجاد کنیم. اصولاً هرچه انتخابات پرشورتر باشد، بهتر است و پرشورتر بودن انتخابات وابسته به حضور طیف‌ها و جناح‌های مختلف در انتخابات است. 

*کسانی که از جمله طیف ساکتین فتنه بوده‌اند، نمی‌توانند در لیست اصول‌گرایان قرار گیرند، اما این بدان معنا نیست که این طیف نتوانند در انتخابات شرکت کنند. این گروه‌ها نیستند که تعیین می‌کنند چه کسانی مجاز به حضور در انتخاباتند و چه کسانی مجاز نیستند، بلکه این امر موازین قانونی دارد و نهایتا عملکرد افراد و گروه‌ها و موضع شورای نگهبان در این زمینه تعیین‌کننده است. 

*زمینه‌ حضور در انتخابات بعدی برای اصول‌گرایان منتقد کاملاً فراهم است. مهم تایید شورای نگهبان است و این شورا بر اساس مقیاس‌های حزبی عمل نمی‌کند، جلوی خواسته‌های افراطی و تفریطی را خواهد گرفت و از یک موضع معتدل و میانه‌ با مساله‌ انتخابات برخورد خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین