کد خبر: ۸۷۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸

احمدی‌نژاد: مذاکره بدون پیش‌شرط با آمریکا ممکن نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران روز یکشنبه گفت که ایران حاضر نیست که بدون پیش شرط با آمریکا مذاکره کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، احمدی نژاد که با شبکه تلویزیونی ABC آمریکا گفتگو می‌کرد، در پاسخ به این سوال که ایا ایران آمادگی آن را دارد که بدون پیش شرط با آمریکا مذاکره کند یا نه گفت: «نه، ما باید چهارچوب مشخصی برای این گفتگوها داشته باشیم و دستور کار نیز معین باشد». 

رئیس جمهور ایران در برنامه تلویزیونی "جُنگ هفتگی جرج استفانوپلوس" گفت: «ما سال گذشته پیشنهادهای جدیدی را برای گفتگو ارائه کردیم و همگان می‌دانند که امسال تحولات و تغییرات زیادی در عرصه بین‌المللی رخ داده است». وی افزود: «این (تغییرات) به این معنی است که موضوعات بیشتری وارد دستور کار شده است».

رئیس جمهور ایران در ادامه با اشاره به اینکه ایران در حال تجدید نظر در پیشنهادهای خود بود، گفت: «ما موضوعات جدیدی را وارد عرصه گفتگوها کرده ایم. ما قصد داریم این موضوعات را به زودی علنی سازیم. ما همواره اماده گفتگو هستیم».

رئیس قوه مجریه ایران افزود: «دولت ایران معتقد به گفتگو و مذاکره‌ای است که مبتنی بر صداقت، احترام و عدالت باشد». وی از ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

وی در ادامه گفت: «ایران پیشنهادهای جدید خود را در اختیار اعضای 5+1 قرار خواهد داد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین