کد خبر: ۱۷۰۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۶
اجمالی:

سوال مهم مجری و لبخند معنادار احمدی نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در گفت و گوی تلویزیونی سه شنبه شب شبکه اول، مرتضی حیدری از محمود احمدی نژاد پرسید سال 84 قول دادید اسامی را که در جیبتان دارید اعلام کنید و حالا که یک سال مانده به پایان دولتتان نمی خواهید این افراد را معرفی کنید. رئیس جمهور در پاسخ پس از آنکه گفت «من یک سری از اسامی را دادم» با لبخندی معنادار افزود: از کجا می دانید که یک سال به آخر دولت مانده؟ دولت متعلق به ملت است.

در ادامه گزیده ای از اظهارات رئیس جمهور می آید:


ما 53 ميليارد دلار صادرات داشتيم. يك التهاب كاذب درست شد. يك عده ارز گرفته‌اند و انبار كرده‌اند؛ البته تعداد اينها كم است ولي بالاخره اثر مي‌گذارد. اين امر هم به خاطر يك جنگ رواني سنگين و بعضي عملكردهاي غلط است. نمي‌خواهم دولت را تطهير كنم. بعضي همكاران من با اين‌كه به آنها گفته شده بود، اشتباه كردند. من بارها گفته بودم كه اصلاح كنند ولي اين كار را نكردند و بعد موقعي متوجه شدند كه ما يك مقدار ضربه خورديم.



اين [رسيدن قيمت دلار به مرز 3 هزار تومان]، همان جنگ رواني است. البته فروش نفت الان با مشكلاتي روبه‌رو است ولي ما داريم تدبير مي‌كنيم. اين‌طور نيست كه يك عده دارند به مردم تحميل مي‌كنند. ما بايد يك مقدار خريدها را كم كنيم. ما 75 ميليون هستيم و بالاخره روزي 250 گرم گندم مصرف مي‌كنيم و اگر اين 250 يكدفعه به 350 گرم برسد همه انبارها خالي مي‌شود. ما همه بايد كمك هم باشيم. اين اتفاق ويژه‌اي نيست. البته دشمن هم با جنگ رواني و هم با بستن مسيرهاي فروش نفت و بانك مركزي، جنگ تمام‌عيار پنهاني درست كرده است ولي ما هم داريم كار مي‌كنيم. ما مي‌نشينيم تدبير مي‌كنيم كه يك كشتي چگونه برود. اينها همه جنگ است. اين خارج از تحمل ملت ايران نيست. ما يك كشور هستيم كه بالاخره نفت و انرژي و ثروت داريم و دنيا هم نياز دارد.



حجم فروش نفت ما در مقابل نياز ارزي و اقتصاد ما بزرگ نيست. ما مي‌توانيم به سرعت جايگزين كنيم. يكي از مشكلات، نياز دولت به درآمدهاي نفتي بوده است كه ما به سرعت داريم اين را مديريت مي‌كنيم و امسال در بودجه داريم سخت‌گيري مي‌كنيم.


ما فعلا اصلاحيه بودجه نمي‌دهيم و از همان ظرفيت‌ها استفاده مي‌كنيم. ما يك كاهش سنگين در بودجه‌هاي مصرفي آورده‌ايم. خيلي‌ها هم دلخور شده و فشار مي‌آورند ولي بايد تحمل كرد؛ زيرا بحث مصلحت و منافع ملت مطرح است و من فعلا اين فكر را ندارم كه اصلاحيه بودجه بدهيم. البته در برخي برنامه‌هاي اقتصادي ممكن است ما نيازمند اصلاحات باشيم.




بعضي چيزها ممكن است در كشور چند روزي كم شود كه قبلا هم بوده است و بالاخره جايگزين مي‌شود كه اين به خاطر وجود دشمن است اما در اين طرف هم ملت است. ممكن است چند روزي يك كالا كم شود اما ده‌ها هزار قلم كالا در بازار است.


شوكي كه پارسال وارد شد يك فشار داخلي هم وجود داشت و گفتند اي داد كه كشاورزي از بين رفت و واردات كشاورزي زياد شد. يعني از ورود خوراك دام ممانعت كردند. ما 40 سال است كه خوراك دام وارد مي‌كنيم. طراز صادرات كشاورزي ما مثبت است ولي بالاخره همه نيازها را كه در داخل توليد نمي‌كنيم. يك سر و صدايي كردند و 5-6 ماه تاخير افتاد و حتي بعضي واردكنندگان اصلي گذاشتند رفتند به خاطر فشارهايي كه به آنها وارد شد. احضاريه‌هايي هم صادر شد و دستگاه‌هايي وارد شدند. همه‌ اينها اثر دارد. جو اقتصادي پارسال جو درستي نبود؛ آن هم به بهانه تخلفي كه يك‌جا انجام شده است. ضمن اين‌كه به آن تخلف هم رسيدگي مي‌شود كه البته هنوز هم ما نفهميده‌ايم چه شد. البته براي ما روشن است ولي بالاخره كو؟ اين‌كه دولت را مدام متهم كردند و جوسازي كه عليه فعالان اقتصادي شد صدبرابر آن حادثه بود.




من در اردبيل هم گفتم كه به هر تخلفي كه شده در هر جا بايد رسيدگي كرد. من اولين مدعي تخلفات بودم و الان هم هستم و گفته‌ام برخورد مي‌كنم ولي بدتر از آن حادثه، تخريب فضاي كسب و كار بود. مثلا در خوراك دام چهار نفر بودند كه 40 سال است دارند خوراك دام وارد مي‌كنند. اينها راه و چاه كار را بلد بودند. 10 درصد پول را مي‌دادند، جنس را مي‌آوردند و بعد 90 درصد بقيه را مي‌دادند. وقتي اينها را زديد يك آدم جديد رفت و آن طرف هم گفت بايد 100 درصد را بدهيد.


هر كار خوبي كه دولت شروع مي‌كند آن را مي‌كوبند. مي‌گفتند كه مهرماندگار بودجه ندارد، در حالي كه من از همان اول اعلام كردم كل بودجه مهر ماندگار 170 هزار ميليارد تومان است كه 60 هزار ميليارد تومان آن امسال و سال بعد هزينه خواهد شد. اين سخنان را كامل نمي‌گويند و دائما مي‌گويند كه 170 هزار ميليارد تومان بودجه وجود ندارد. دولت مي‌تواند آن دسته از اموالي كه متروكه مانده است را تبديل به سد و آزادراه كند و ما اعلام كرده‌ايم كه امسال بودجه‌هاي عمراني دولت از اين راه بايد تامين شود. اين كار بسيار بزرگ است و در كشور ماندگار خواهد بود. سخن ما اين است كه تمام دستگاه‌ها، املاك و اموالي دارند كه استفاده نمي‌كنند، مانند يكي از وزارتخانه‌ها كه دانشگاهي دارد كه البته مردم آن را زياد نمي‌شناسند اموال و امكانات اين دانشگاه مي‌تواند بسياري از مشكلات بخش صنعت ما را حل كند و ما از آنها خواستيم كه اين امكانات را در اختيار بخش صنعت قرار دهند.


ما گفته‌ايم كه امسال و سال بعد 36 هزار ميليارد تومان اموال مي‌فروشيم و با آن بودجه عمراني تامين مي‌كنيم، اين كار يك افتخار براي دولت است، بانك‌ها اموال زيادي دارند كه مي‌توانند آنها را بفروشند و به صورت وام در اختيارفعالان اقتصادي قرار دهند. مهر ماندگار يكي از كارهاي ماندگار دولت است، البته در عين حال بايد بدانيم كه براي دستگاه‌ها فروش اموال سخت است. به عنوان مثال همين صدا و سيما اموال بسياري دارد كه آقاي ضرغامي مي‌تواند آنها را بفروشد.


يكي ديگر از سياست‌هاي ما اين است كه معوقات بانكي بايد برگردد. بسياري از صنايع ما كه به بانك بدهكار هستند، املاك و اموال و سهامي دارند كه با آن مي‌توانند معوقات را پس بدهند، يا برخي از بانك‌ها از بانك مركزي اضافه برداشت كردند، ما به آنها گفتيم اگر اين پول‌ها براي صنعت هزينه شده است، دست شما را مي‌بوسيم، اما اگر براي خريد و فروش ارز آنها را برداشت كرده‌ايد، بايد برگردانيد.


مسابقه تورم و سود بانكي در سيستم بانكداري ما را در حلقه‌هاي بي‌انتها گرفتار مي‌كند. سال گذشته چند روزي به آمريكاي جنوبي رفتيم بازار ارز را به هم ريختند و گفتند كه مشكل از سود بانكي است و بايد بالا برود. فضا را طوري ايجاد كردند كه اگر من قبول نمي‌كردم، مسئوليت همه اتفاقات به گردن من مي‌افتاد. من پذيرفتم و سود بانكي افزايش يافت، اما پرسش اينجا است كه آيا مشكل حل شد؟ به نظر من اين شيوه مضر است. سود ثابت ربا است. حالا فردا نگويند كه چرا چيزي كه شوراي نگهبان تاييد كرده را ربا مي‌گويم. بانك‌ها با استفاده از اين روش‌ها درآمدهاي خود را سه برابر مي‌كنند و به نظر من اين اشكال دارد.


البته رشد تورم كاهشي است و در حال بازگشتن به شرايط قبلي هستيم و البته به خاطر تورم بالا سود بانكي را بالا ببريم نيز كار اشتباهي است. سال گذشته وقتي توانستيم تورم را به 12.4 درصد برسانيم به بانك‌ها گفتيم كه در مقابل سود بانكي را پايين بياورند كه نپذيرفتند. به نظر من اجماعي در فعالين حوزه پولي ايجاد شده است كه نرخ سود بالا باشد، چرا كه اين شرايط به نفع آنها است.


بايد سود بانكي تبديل به مشاركت شود كه مشاركت در سود و زيان است. چطور وقتي يك بانك به فردي كه در يك صنعت سرمايه‌گذاري و ضرر كرده است، فشار مي‌آورد و سود تسهيلات خود را طلب مي‌كند، اگر ادعا مي‌كند كه مشاركت كرده به نظر من سود يك طرفه ربا است و بايد اين شيوه را اصلاح كنيم. من اميدوارم كه اين اصلاحات را شروع كنيم. جلسات شوراي پول و اعتبار فعالانه برگزار مي‌شود و در صدد حركت براي اصلاح اين روش‌ها هستيم و البته برخي بانك‌ها نيز اين اشتباه را پذيرفته‌اند. 

خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
وای
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
بانک یک بنگاه اقتصادی بسیار مطمن و سود آور است بهره ها یی که از وام ها میگیرد بیشتر از سود بانکیست.در فعالیت های کاملا حساب شده سرمایه گذاری می کند.تازه با ضمانت نامه و... که احتمال شکست در آن 1برروی10.000.0000.0000 است.
در صورت عدم بازپرداخت از ضمانت استفاده می کند.
بدهکاری صنایع به بانک رابطه مستقیم با اجرای عجولانه طرح هدفمند کردن یارانه هاست و خیلی مسایل دیگر مرتبط .
....
از بدو تاسیس بانک سپه تا کنون کدام بانک به زبان ساده ضرر داده است؟؟؟ به اقتصاد ایران صدمه زده است؟(البته اگر دزدی در بانک را محترمانه باز نکرده باشد!!!!
مگر غیر اینست که پول. پول می آورد
شما دست دزدها را بگیرید مطمن باشید که همه مشکلات مطرح شده برطرف میشود
اگر سود بانکی مشارکت شود باید در بانک ها را باید بست .
اشکال سه برابر شدن در آمد بانک ها در چیست؟
ربا کجا .................سود بانکی کجا؟
ذهنم دنبال جایی می گردد که با مدیریت صحیح ورشکست و منهدم نشده باشد:(
نفع سیستم بانک داری یعنی نفع مملکت.
درود بر امت شیعه
تبرک خداوند بر مراجع نظام باد
......
جانم فدای رهبر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
پس نتیجه میگیریم همه چی کار دشمنه و کلا همه چی ارومه به به
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
البته برای همه موارد جواب های دندان مناسبی وجود دارد ولی از اینجا نمی توان ارائه کرد ولی در رابطه با طلب بانکها و اینکه با فروش اموال از محل طلب ها می توان اقداماتی انجام داد یکی نیست به این آقا بگه اگر می شد که بدهکار انجا نمی نشست تا راهکار شما را بشنود خودش تا حالا یه کاری کرده بود ! آخه کی میاد شرکت ضررده را به قیمت مناسبی بخرد که از آن محل جبران مافات کرد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
چرایک مجری واقعی برای مصاحبه نمی گذارند ؟ فرق این مجری با مجسمه چیست فقط لبخند بی معنی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
رئیس جمهور محترم در میان صحبتهایشان گفتند که جمعیت ایران الان 75 میلیون نفر است که هر کداممان روزی 250 گرم گندم مصرف میکنیم که اگر این 250 گرم بشود 350 گرم همه انبارها یکدفعه خالی میشوداینجا در واقع سوال پیش میایید که اگر جمعیت ایران انطور که میگویند باید بشود 200 میلیون نفر چه بلایی سر مملکت خواهد امد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
این برنامه های گفتگو با مجری هایی که فقط لبخند ملیح تحویل می دهند شبیه به شو های تلویزیونی کم بیننده است که فقط وقت آنتن را می گیرند. سوال ها و پاسخ ها آنقدر تکراری ست که فکر می کنی داری یک فیلم بارها پخش شده را دوباره می بینی ، آن هم با جرح و تعدیل تازه!!... چه اجبار برای مصاحبه است وقتی حرف تازه ای در آن زده نمی شود..؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
بیاییم مقایسه کنیم صحبتهای رئیس بانک مرکزی آمریکا رو که میگن با چند جمله با پشتوانه مطالعاتی درست تونست اقتصاد آمریکا و به طبع آن اقتصاد اروپا و اسیا رو به حرکت دربیاره و صحبتهای دکتر رو که ما آخرش نفهمیدیم که این دشمن فرضی خارجی و داخلی کیه که با وجودی که همه ابزارها و مسئولیتها و اختیارات دست دولته اما میتونه مارو شکست بده و ملت رو به روز سیاهی که میبینیم در بیاره واقعا ........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
تداوم این دولت ===== برگشت به روزهای انسانهای نخستین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
قابل توجه آقای رئیس دولت و آقای بهمنی که ارز برایشان حکم کالا را پیدا کرده و ...
به اذعان خودشان ما خودمان وارد کننده هستیم درست است؟
مثلا همین خوراک دام وقتی قیمت ارز بالا می رود برای تولید کننده گران تر خواهد بود درست است؟ پس چاره ای نیست که به آن تولید کننده ی بدبخت ارز دولتی داده شود درست است؟ پس دولت باید سوبسید بدهد درست است؟ پس چطور می خواهد ارز را مثل کالا بفروشد و بعد هم بتواند سوبسیدها را حذف کند؟
و تازه بماند که ارز دولتی به اتحادیه داده می شود و بعد هم معلوم نیست که آیا در اتحادیه کسی آن را بالا بکشد دزدی کند یا نکند
و بعد هم می گویید گرانی تحرکات دشمن است
آقای عزیز دشمن ما داخلی است دشمن ما آن هایی هستند که دم از اقتصاد دانی می زنند و یک کلمه هم از اقتصاد نمی فهمند و پول ملی مملکت را.........
دشمن ما و مسبب گرانی آدم هایی هستند که تجربیات جهان در اقتصاد را به اسم اینکه اینها علوم ذاله است دور می ریزند...
....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
اگه توي روز روشن به دكتر تونستي ثابت كني كه الان شب نيست و دكتر اونو قبول كرد كه الان روزه تمام مشكلات مملكت حل ميشه. دكتر استاد سفسطه و آمار ه. بندگان خدا. آقاي حيدري اگه بتونه سوال كنه كه جاش توي صدا سيما نيست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
از دستآوردهای مهم دولت احمدی نژاد علاوه بر تورم 200 درصدی عادی شدن دروغگویی تو روز روشن که اگه 2 سال دیگه دووم بیاره دیگه حرف راست گفتن جرم محسوب میشه و نفر مربوطه مرتد اعلام میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
یکی از نکات صحبتهای ایشان فروش یا ... اموال دولتی است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
سلام.
اقای احمدی نژاد دولت شما فعالیت خوبی داره ولی نظارت نداره
دولت .خوب پول هارو هزینه میکنه ولی نظارت براینکه کجا هزینه میشه و چقدر رو فراموش میکنه .
حق مردم این نیست . که نظارت نباشه
حق مردم این نیست . که تنعیض و بی عدالتی باش
حق مردم این نیست که تولید کشور بخوابه و جنس بنجول چینی وارد بشه
حق مردم از ثروت این مملکت تورم 35 تا 36 درصدی نیست
حق مردم از این ممکلت بی کاری 22 درصدی نیست
حق مردم برگردن شما وفا به عهد . عدالت و جلوگیری از این همه دزدی و اختلاس است
اقای رئیس جمهور
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
در پایان دوران ریاست جمهوری اقای خاتمی موقعی که دولت را به اقا تحویل داد اپارتمان نوساز در منطقه ای که ما زندگی می کنیم متری ششصد هزار تومان بود الان بعد از هفت سال اپارتمان متری سه میلیون دویست هزار تومان میباشد یعنی تورم بالای 400 درصد میباشد. ایا این دلیل عدم تسلط دولت بر اقتصاد را نشان نمی دهد . به قول رفیقمون که خدا بیامرز می گفت کلمات معانیشان را از دست داده انندبه گرانی می گوینند توسعه اقتصادی به فقر می گوینند عدالت اجتماعی به ریخت وپاش می گوینندصرفه جویی .وای بر ما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
0
فقط ميتوانم بگويم براي اين 8 سال و براي اين فرصت ملي از دست رفته بايد شديدا متاسف بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
0
ابتدای سال 1384 دلار 840 تومان بود و اکنون 2300 و به بالا ؟و حتما تا مدت مانده به پایان خط..........؟؟؟؟؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
0
0
بزرگترین در آمد نفتی تاریخ ایران توی این دولت بود. بیشترین نرخ تورم توی این دولت بود.بزرگترین دزدی تاریخ ایران توی این دولت پاک اتفق افتاد.بزرگترین دروغها و بی اهانتی ها در تلویزیون به مقامات و شخصیت ها توسط این دولت بود.بزرگترین مظلوم نماییها هم توسط همین دولت انجام گرفت.
ناشناس
|
THAILAND
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
0
بهتر است درباره خدمات فراوان اين دولت حرفى زده نشود.تاريخ هرگز خدمات اين دولت را فراموش نميكند.حركت به سوى تباهى در همه زمينه ها.خدا پدر ومادرت را بيامرزد جناب ريس جمهور.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
0
0
آقای احمدی نژاد از اینکه شما را بعنوان رییس جمهور انتخاب کردیم و توی این 7 سالی که شما راس کار بودید واقعا متاسفیم خدا پدر ومادر دکتر رضای رو بیامرزه که گفته بود شما کشور را به پرتگاه خواهید کشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
0
0
سلام اقا این ادمایی که درمورد دولت بد میگن باید بدونن که خرج تو جیبیشونو دولت میده من خودم بازاری ام همه میان به قوت کارت یارانه خرید میکنن هرچند مشکلاتی هم هست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
0
0
آقای بازاری تا حالا حساب کردی حقوق ما چقدر کم شده من فقط از 2 سال قبل تا حالا رو می گم 2 سال پیش حقوق پایه وزارت کاری 306 دلار بود و امسال کمتر از 200 دلار ... با یه حساب ساده می فهمی دولت چقدر کاسب شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
جهان 8 سال پیشرفت کرد و ما هم 8سال در جا زدیم نتیجه اینکه ما 16سال از دنیا عقب افتادیم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
جناب،به قول سعدی:
تو با دشمن نفس هم‌خانه‌ای
چه در بند پیکار بیگانه‌ای؟
چو سلطان عنایت کند با بدان
کجا ماند آسایش بخردان؟
رئیسی که دشمن سیاست نکرد
هم از دست دشمن ریاست نکرد
نخواهم در این نوع گفتن بسی
که حرفی بس،ار کار بندد کسی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین