کد خبر: ۶۰۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۳
هشدار شدیداللحن به منتقدان دولت نهم

احمدی‌نژاد: در اقتصاد معجزه کردیم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در سخنان مهمی که در جمع فرماندهان بسیج ایراد کرد با هشداری شدیداللحن به منتقدانش آنان را به دروغ‌گویی و جوسازی در زمینه عملکرد اقتصادی دولت نهم متهم کرد و هشدار داد که دولت نهم «هنوز حرفی نزده و هنوز کسی را بیرون نریخته است»! رئیس‌جمهور که بسیاری از آمار موجود در زمینه عملکرد اقتصادی دولت که حتی توسط خود نهادهای دولتی ارایه شده را «دروغ» می‌نامید با اشاره به منتقدانش یادآور شد که «اگر سرو صدا و بلندگوهای آن صدبرابر هم شود نیز محال است كه از مسیر تعیین‌شده كنار برویم».

احمدی‌نژاد که در جمع فرماندهان بسیج در همایش فرماندهان نواحی بسیج سخن می‌گفت در هشدار شدید به منتقدان خود گفت: عده‌ای با طراحی سنگینی به استناد قیمت مسكن و با هدف تخریب دولت این آمارها را ارایه می‌كنند، همان‌هایی كه در دولت‌های قبل این آمارها را می‌دادند و ما می‌دانیم چه كسانی هستند، این آمارها را ارایه می‌دهند. آخرین تورمی كه قبل از دولت من بود 4 / 15 درصد بود. در سال 84 این رقم به 1 / 12 درصد رسید و در سال 85 این رقم به 6 / 13 درصد رسید كه البته این افزایش دلیل داشت كه آن هم كم شدن وابستگی بودجه به نفت و افزایش بودجه عمرانی بود. آن وقت عده‌ای به دروغ می‌گویند كه وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته است. این‌ها رسما به من پیغام می‌فرستند كه پا در كفش ما نكنید تا ما با شما كاری نداشته باشیم. ما آمده‌ایم پا در كفش شما كنیم. 

وی افزود: در سال ‌83 رشد اقتصاد ‌6/‌4 درصد بود كه این رقم در شش‌ماهه دوم سال ‌84 كه دولت را در دست گرفتم به ‌6 / ‌5 درصد رسید. سالی كه ما دولت را تحویل گرفتیم ‌6/‌35 میلیارد دلار واردات داشتیم و صادرات غیرنفتی ما به ‌ 3/7 میلیارد دلار رسیده بود. در سال ‌84 این رقم واردات به ‌39 میلیارد دلار و صادرات غیرنفتی به ‌5/‌10 میلیارد دلار رسید و در سال ‌85 رقم واردات به ‌1/‌40 میلیارد دلار و صادرات به ‌3/‌16 میلیارد دلار رسید كه دو میلیارد آن صادرات محصولات كشاورزی بود. اقتصاددانان می‌دانند كه این یك معجزه است. این رقم‌ها برای دولت ملقب به بسیجی شدن، یك افتخار است. می‌بینید كه در این آمارها تنها حدود ‌5 میلیارد دلار به واردات اضافه شده در حالی كه صادرات بیش از دوبرابر شده است.

وی ادامه داد: باید كشور را با رویه بسیجی بسازیم و پاكی و صداقت و فداكاری حاكم شود. بعضی از تصمیمات كه در این دولت گرفته می‌شود 15 سال روی آن مطالعه شده است. برخی تصمیمات كه من بر آن پافشاری می‌كنم، خودم روی آن 15 سال مطالعه كردم اما آن‌ها هو و جنجال می‌كنند؛ در حالی كه اگر سرو صدا و بلندگوهای آن صدبرابر هم شود، محال است كه از مسیر تعیین‌شده كنار برویم. ما هنوز حرفی نزده‌ایم و كسی را بیرون نریخته‌ایم.

احمدی‌نژاد با اشاره به وزیر نیرو گفت: یك جوان بسیجی را در این وزارتخانه‌ قرار داده‌ایم، 20 سد ساخته شده است و 5 هزار مگاوات برق وارد مدار شده است. ماموریت ما ساختن درست كشور است و به این تئوری‌ها كه رشد اقتصادی را زیاد كنیم ولو این‌كه منجر به رشد عده‌ای خاص شود را قبول ندارم. در سال‌ها قبل رشد كشور 5 /3 و 5 درصد بود كه آن‌هم به نفع عده‌ای خاص می‌شد. ما در این دولت به رشد 6 و 7 درصدی خواهیم رسید و جلوی جیب خیلی‌ها را خواهم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بسیج سازندگی اشاره كرد و گفت: من از این واژه خیلی خوشم می‌آید. بسیج سازندگی و جاری شدن اندیشه بسیجی در فضای سازندگی خیلی خوب است. البته باید وجه قالب كار فضای فرهنگی باشد تا جوانان ما ساخته شوند؛ چراكه جوانان ما درسطح جهان نمونه هستند. 

رییس‌جمهور با انتقاد از برخی كه نسبت به اختصاص منابع بانكی به جوانان اعتراض می‌كنند، گفت: یك عده خاصی بخش زیادی از منابع بانكی را در اختیار می‌گیرند. ما تنها 10 هزار میلیارد تومان از دویست‌هزار تومان را به عنوان تسهیلات زودبازده و وام‌ها كشاورزی قرار داده‌ایم.

احمدی نژاد گفت: یك بسیجی در مقابل تضییع و تبعیض و كسانی كه با استفاده از فرصت‌ها جیب خود و گروه‌شان را پر می‌كنند، بی‌تفاوت نیست. بعضی افراد فرهنگی را ترویج می‌كنند كه دم این را ببینیم و هوای او را داشته باشیم تا چند سال حكومت بگذرد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: بسیجی و مكتب آن یعنی برخورد فعال و حضور تاثیرگذار در مناسبات عالم. باید به جریان حقیقی كمك كنیم و آن را جلو ببریم. باید دنیا برای حاكمیت صالحان آماده شود و امروز پرچمدار صالحان بسیجیان هستند. ماموریت ما ساختن ایران عالمانه و عاشقانه است. ما با حكومت‌های دیگر فرق داریم. آن‌ها نمی‌دانند به كجا باید برسند، در حالی كه قله برای ما معلوم است و باید به سوی آن حركت كنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاكید دولت بر ایجاد عدالت‌ گفت: برادران شما در دولت تصمیمات عادلانه و شجاعانه می‌گیرند. سال ‌85 یكی از درخشان‌ترین سال‌ها برای پیشرفت‌های بنیادی در عرصه‌های اقتصاد بود. من می‌دیدم كه از مهر و آبان موج سنگین تبلیغاتی علیه دولت شروع شد. آمارهای جعلی درباره‌ی خرابی‌های اقتصادی می‌دادند و سی‌ - چهل روزنامه تیترهای منفی استفاده می‌كردند.

احمدی‌نژاد در ادامه با انتقاد از ارایه‌ برخی آمارها توسط برخی افراد و این‌كه مثلا دولت ‌60 میلیارد دلار واردات داشته، به ادامه‌ ارایه آمارهای دولت پرداخت و گفت: در ده سال گذشته قبل از دولت من تنها دویست‌هزار واحد مسكونی در كشور ساخته شده بود؛ در حالی كه ما همین رقم را در سال گذشته محقق كردیم. وقتی من دولت را تحویل گرفتم، ‌5 / ‌3 میلیون بیكار در كشور وجود داشت، در حالی كه در سال ‌84 و ‌85 ما توانستیم ‌1میلیون و ‌950 هزار شغل جدید ایجاد كنیم. 

وی گفت: ما دو هدف داریم؛ حركت برای ساختن حیات طیبه و برپایی عدالت و توشه برگرفتن برای زندگی جاوید در محضر خدا و بهشت رضوان.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین