کد خبر: ۸۷۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۱
آخرین نخست‌وزیر ایران نگرانی‌های خود و جوانان را از یک جنس می‌داند

موسوی: انتخاباتی می‌خواهیم که بیم تقلب و دستکاری در آن نباشد

امنیت مردم مهم‌تر از امنیت دولت است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سومین همایش موج سوم با حضور سید محمد خاتمی و مهندس میر حسین موسوی در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. 

خاتمی خطاب به جوانان: خود سرنوشت‌تان را تعیین کنید [+]

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در این همایش مهندس میرحسین موسوی پس از سخنرانی خاتمی گفت: «از آقای خاتمی بابت محبت ایشان نسبت به خودم تشکر می‌کنم. در این دو ساعتی که خدمت شما عزیزان بودم تصاویر بسیار تکان دهنده و عبرت‌آمیزی را در کلیپ‌ها دیدم و همچنین صحبت‌های بسیار مهم و اساسی را شنیدم. در یک جمله می‌گویم که همه ما به خاطر یک دغدغه مشترک اینجا جمع شدیم و برای یک هدف واحد آمده‌ایم؛ نگرانی‌های ما از یک جنس است». 

عکس: AP

موسوی ادامه داد: «نگرانی ما برای ایران، انقلاب و اسلام است و آنچه من از صحبت‌های برادر بزرگوارم آقای خاتمی و دیگر دوستانم در موج سوم دریافتم، این بود که شما بیهوده به میدان نیامدید بلکه دغدغه‌هایی داشتید و بنده مهمترین آن را احساس عدم امنیت می‌دانم. کافی نیست که فقط دولت امنیت داشته باشد، انسان‌ها نیز باید امنیت داشته باشند، باید همه اقشار کشور ما دارای امنیت باشند و وقتی به آینده نگاه می‌کنند احساس آرامش کنند و منظر روشنی را ببینند و از سیاست‌ها و تصمیمات احساس امنیت کنند و این دلیل طبیعی است که به دنبال آزادی از ترس و رهایی از نیاز باشند. ما در تمام این زمینه‌ها مشکل داریم».

وی سپس گفت: «وقتی به مسائل جوانان و ملت خودمان که مشکل مسکن، اشتغال، بیکاری، گرانی است نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که در تمام این زمینه‌ها مشکل داریم».

در این موقع، جمعی از حاضران فریاد می زدند «آزادی»؛ و میرحسین پاسخ داد که «به این نکته هم در صحبت‌هایم می‌رسم»، و ادامه داد: «رهایی از نیاز مساله‌ بسیار مهمی است. آن کسی که در جبر این نیازها یعنی نان، سفره و امکانات اسیر است فراغت ندارد که راجع به آزادی فکر کند». 

عکس: GHalamnews.ir

در این زمان جمعی فریاد زدند «درود بر موسوی». و موسوی ادامه داد: «آن کس که به آزادی فکر نمی‌کند نمی‌تواند در شرایط دشوار امروزی طرحی برای رهایی از نیاز ملت داشته باشد. وقتی به صحنه نگاه می‌کنیم می‌بینیم مبهم است؛ آقای خاتمی در سخنان خود سوالاتی را مطرح کردند که اگر این سوالات نبودند دلیلی برای این گردهمایی وجود نداشت. ما در عرصه‌های سیاست خارجی، سیاست داخلی، آزادی، اشتغال و امنیت و همه آنچه نیاز ملت ما است مشکل داریم».

موسوی گفت: «امنیتی که متعلق به مردم است مهمتر از امنیت دولت است. گمان نکنید که وقتی تشنجی را بیهوده و نه از سر دفاع از منافع ملی بین خود و جهان ایجاد کنیم باعث آرامش خیال مردم می‌شویم، خیر، چرا که در چنین شرایطی وحشت و عدم امنیت در ملت رسوخ می‌کند».

وی افزود: «مردم به دنبال ثبات در سیاست‌ها و مدیریت‌ها هستند، جوانان ما به دنبال گردش آزاد اطلاعات هستند، مردم ما و جوانان ما از مسکن، اشتغال و آینده‌شان نگرانی دارند و در عین حال نمی‌خواهند از ابراز عقیده ترس داشته باشند، بلکه می‌خواهند به آن‌ها اعتماد شود و در عین حال حق خود می‌دانند که به دنبال یک انتخابات آزاد، رقابتی و منصفانه باشند. جوانان ما انتخاباتی را می‌خواهند که در آن بیم تقلب وجود نداشته باشد و دستکاری نشود؛ انتخاباتی که رسانه‌های محدود کشور در اختیار یک فرد یا جناح نباشد، انتخاباتی که در آن سرمایه‌های مردم، منافع محدود کشور در خدمت خریدن آرای مردم قرار نگیرد». 

عکس: Ghalamnews

موسوی تاکید کرد: «گفتن این مسائل برای من سخت است اما ما چاره‌ای جز گفتن این حرف‌ها نداریم چرا که نیروهای رسانه‌ای ما و قدرت ما در این صحنه برمی‌گردد به آگاهی مردم و ما چیزهایی که نمی‌توانیم جبران کنیم تنها با آگاهی دادن و گسترش آن در سطح جامعه به گونه‌ای که هر کس یک رسانه باشد می‌توانیم ایجاد کنیم. اگر رسانه‌ ملی نداریم تک تک شما باید یک رسانه‌ باشید».

و در این هنگام جمع حاضر فریاد زدند «صداوسیمای ما اصلاح باید گردد».

موسوی در پایان تصریح کرد: «به همین دلیل است که حمایت آقای خاتمی و موج سوم و پویش و همه ی نیروهای جوان در این عرصه تعیین کننده است. من ذوق آقای خاتمی را ندارم که شعر زیبا برای شما بخوانم، تنها می‌خواهم بگویم که شانس ما در با هم بودن و همه‌گیر کردن این جمع در سراسر کشور است، این آخرین وسیله ما برای پیروزی در صحنه است».

بنابر این گزارش، در انتهای همایش، تابلوی زیبای نقاشی به رسم یادبود این نشست که تصویر دماوند، پرچم ایران و میرحسین موسوی بر آن نقش گرفته بود به میرحسین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۰
1
0
باز ..... آقایان .....اومدن؟!

این ..... اگر فردا کتک خورد
کسی هست نجاتش دهد؟
جایی برای شکایت هست؟

این .... مگر داخل آدم هم هستند که رای بدهند؟ اینها که بدون پدر یا شوهر یا برادر آدم حساب نمیشدند چی شده برای رای دادن یکهو عزیز و داخل آدم شدند؟ !

هم خودشان را به قوانین نابرابر فروختند هم دیگر زنان ایران را!

همین ن..... هستند که نمیگذارند ... به برابری برسند. پول میگیرند تا ..... کنند! ....می آیند تا چه شود؟ .... شوند؟

.................
وعده های دروغینشان هم بدرد ....اوباما هم نمیخورد چه برسد به زنان ایران!

از فردای انتخابات هم دوباره دنبال ..... ملتند که ...کنند و ببرند پای ....! و مملکت را به جنگ و فلاکت بیندازند و ... را همچنان حقیر و ذلیل نگاهدارند و پدرسالاری را گسترده تر کنند و اعراب را بر جان و مال و ناموس ما مسلط کنند و فرهنگ ما را از بین برده و همه را عرب بدوی پیش از اسلام کنند! مثل خودشان.

الهی خودتون با ..... زیر تانک دشمن برید. ملت خلاص بشه از دست همتون. خفه کردید ملت رو با این دروغ و فتنه ها! ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۵
3
3
اصلاح طلبی با اصول گرائی سازگاری ندارد .لفظ اصول گرائی ذهنیت تلخی در بین اکثریت خاموش ملت دارد .ما یک اصلاح طلب واقعی ودر تقابل با اصول گرائی میخواهیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین