کد خبر: ۱۰۷۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۲

معاون وزیر علوم: بازنشستگی سیاسی نداریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اداری و مالی وزارت علوم ضمن اعلام سقف بازنشستگی دانشیاران و استادان دانشگاه با تاکید بر اینکه بازنشستگی سیاسی اصلا وجود ندارد گفت: در سطح وزارت علوم ندیده‌ام عضو هیأت علمی را به‌خاطر دیدگاه‌هایش بازنشسته کنند. 

علی اکبر متکان افزود: بازنشستگی اساتید بر اساس قانون انجام می‌شود و در صورت نیاز به بازنگری در این زمینه وزارت علوم در کارگروه‌های تخصصی موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی اظهارداشت: در دانشگاه‌های ما دانشیاران حتی تا 35 سال پس از خدمت و استادان تا 40 سال پس از خدمت به کار خود ادامه می‌دهند اما فکر نمی‌کنم استادیاری که 30 سال خدمت کرده و استادیار باقی‌مانده نیازی به ادامه همکاری داشته باشد.

معاون اداری و مالی وزارت علوم با اشاره به مواردی از بازنشستگی اساتید که عنوان می‌شود به دلایل سیاسی صورت گرفته است، گفت: چه در سطح وزارت علوم و چه در سطح دانشگاه تا کنون با چنین موردی که به دلیل سیاسی بازنشستگی اتفاق افتاده باشد مواجه نشده‌ام.

وی با بیان اینکه برخی می‌خواهند برای خود حریم امن درست کنند، گفت: در سطح وزارت علوم ندیده‌ام عضو هیأت علمی را به خاطر دیدگاه‌هایش بازنشسته کنند.

متکان به ادامه کار برخی از اعضای هیأت علمی در صورت نیاز دانشگاه اشاره کرد و گفت: ادامه فعالیت اعضای هیأت علمی بازنشسته ای که از طرف دانشگاه‌ها دعوت به‌کار می‌شوند، معمولا از طرف وزارت علوم مورد موافقت قرار می‌گیرد این افراد بیشتر از طرف دانشگاه‌های شهرستان به ادامه فعالیت در دانشگاه دعوت می‌شوند.

گفتنی است که طی سال‌‌های اخیر، بسیاری از استادان منتقد، اخراج و بازنشته شد‌ه‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین