کد خبر: ۱۳۳۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۳

ابراز نگرانی اصول‌گرایان از تلاش جناح حامی دولت برای تقلب در انتخابات

اگر رقابت‌های انتخاباتی تند و حاد شود، ممکن است به خشونت کشیده شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب‌: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی، گفت: «شورای نگبهان باید مانع اعمال نفوذ جریان انحرافی شود.» 

حجت الاسلام محسن غرویان درخصوص چالش‌های امنیتی در انتخابات گفت: «رقابت‌های انتخابات نباید وضعیت امنیت کشور را به خظر بیاندازد.» 

حجت الاسلام غرویان ادامه داد: «اگر رقابت‌های انتخاباتی تند و حاد شود، ممکن است به خشونت کشیده شده و طرفداران هر کاندیدایی برای حمایت از کاندیدای خود با طرفداران کاندایداهای دیگر درگیرشوند و طبیعتاً این مسائل می‌تواند امنیت کشور را به خطر بیاندازد.» 

این استاد سطوح عالی حوزه در خصوص امکان تاثیر عملکرد نهادهای نظارتی و اجرایی در ایجاد چالش‌های امنیتی، گفت: «هر چیزی محتمل است، ولی به هر حال شورای نگهبان طبق قانون اساسی وظیفه نظارت انتخابات دارد و البته در شورای نگهبان، افرادی هستند که سعی و تلاششان بر این است که دخالت‌های‌شان از عدالت خارج نشود. به هر حال شورای نگهبان وظیفه دارد که نظارت بر انتخابات را به نحو احسن اجرا کند.» 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما یک نهاد بی‌طرف برای جلوگیری از شائبه تقلب در انتخابات وجود دارد، گفت: «باید ببینیم که چه کسانی شائبه تقلب در انتخابات را مطرح می‌کنند. حضور نمایندگان، جناح‌ها، احزاب و گروه‌های مختلف مردمی، احتمال تقلب را خیلی ضعیف می‌کند. احتمال تقلب عقلایی نیست مگر اینکه دلیل و سند وحکمی در این مورد ارائه شود.» 

غرویان در مورد تحرکات جریان انحرافی در راستان انتخابات و احتمال اقدام تقلب این جریان، گفت: «به هر حال وظیفه شورای نگهبان این است که از تقلب، جوسازی، فریبکاری جلوگیری کند. آیت‌الله جنتی هم به عنوان دبیر شورای نگهبان در خصوص جریان انحرافی، موضع گیری سختی داشته و گفته‌اند، ما هرگز نخواهیم گذاشت که این افراد با تقلب، فریب و حقه به قدرت برسند.» 

این روحانی اصول‌گرا با بیان اینکه به هر حال جریان انحرافی در این صدد است که کرسی‌های مجلس را به دست بیاورد، گفت: «ایشان در این راه از هیچ سرمایه‌گذاری دریغ ندارد و فعالیت‌های‌شان طبق اطلاعات واصله از مدتی پیش آغاز شده است.» 

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی، ادامه داد: «به هر حال این وظیفه شورای نگبهان است که جلوی این اعمال نفوذ را بگیرد و احتمال زیاد هست که این جریان انحرافی از موقعیت خود در قدرت اجرایی سوء استفاده بکند.» 

غرویان با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم به این انتخابات نظارت دارند، گفت: «اگر تقلبی بخواهد شکل بگیرد و یا هرگونه انحرافی پیش بیاید، ایشان در مقابلش خواهند ایستاد.» 

وی افزود: «انتخابات باید پر شور باشد و همه جناح‌هایی که به اسلام، انقلاب و نظام اعتقاد دارند، باید حضور فعال داشته باشند. قهر و تحریم انتخابات، راه‌های درستی نیست.» 

غرویان در پایان گفت: «ما برای اینکه اخلاق و آداب اسلامی در جامعه حاکم شود انقلاب کردیم و نه اینکه اخلاق را زیر پا بگذاریم. انتخاباتی که در پیش داریم نباید ما را از جاده اخلاق و معنویت دور کند. انتخابات ما بزرگ‌تر از بعثت پیامبر نبوده است و پیامبر فرموده‌اند که من برای مکارم اخلاق معبوث شده‌ام. انقلاب‌ما نیز برای زیر پا گذاشتن اخلاق نبوده و ما نیز انتظار داریم که تمام نامزدها در مسیر اخلاق، انصاف و تقوا حرکت کرده و یک انتخابات مردمی و عادلانه داشته باشیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین