کد خبر: ۱۵۲۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
استیضاح وزیر کار در هاله ای ازابهام

سعید مرتضوی استعفا می دهد؟

دولت قولی برای برکناری مرتضوی نداده است!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از جنجال های رسانه ای بر اساس اخبار رسیده به نظر می رسد سعید مرتضوی در خواست حداد عادل مبنی بر استعفا را پذیرفته است هر چند پیش از این خبر از حکمیت احمد توکلی بود اما این حداد عادل بود که با اعلام این خبر خیال نمایندگان مجلس را آسوده کرد.

حدادعادل در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد: جناب آقای مرتضوی پیشنهاد استعفا از سوی اینجانب را که بر مبنای ضرورت همکاری و همدلی میان مجلس و دولت و با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب مطرح کردم، پذیرفت.
متن نامه غلامعلی حدادعادل به شرح زیر است:

با سلام و احترام، به اطلاع آن عده از همکاران محترم و نمایندگانی که تقاضای استیضاح وزیر محترم تعاون و کار و رفاه اجتماعی را امضا کرده‌اند می‌رساند که جناب آقای سعید مرتضوی به درخواست خود، حوالی ظهر روز شنبه ۹۱.۱.۲۶ با این‌جانب ملاقات کردند و نظر مشورتی بنده را درباره این موضوع جویا شدند این‌جانب با توجه به ضرورت همکاری و همدلی میان مجلس و دولت و با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی با مسئولین و مقام‌های کشور، به ایشان پیشنهاد کردم برای حل مشکل از سمت مدیریت عامل سازمان تأمین اجتماعی استعفا کند جناب آقای مرتضوی نیز با قبول این مصلحت‌اندیشی پیشنهاد این‌جانب را پذیرفتند و آمادگی کامل خود را برای استعفا هم در آن جلسه و هم در تماس‌های مکرر تلفنی بعدی اعلام نمودند.

اکنون با عنایت به آنچه گفته شد این‌جانب ضمن تشکر از جناب آقای مرتضوی و توجه و اعتمادی که ابراز داشته‌اند از شما دوستان عزیز که تقاضای استیضاح را امضا کرده‌اید درخواست می‌کنم از مطرح کردن استیضاح در جلسه علنی مورخه ۹۱.۱.۲۷ مجلس شورای اسلامی خودداری فرمایید تا انشاءالله با پی‌گیری بیشتر استعفای جناب آقای مرتضوی به صورت کامل محقق شود و موجبی برای استیضاح باقی نماند. بدیهی است حق استفاده از استیضاح در هر حال برای نمایندگان محترم محفوظ خواهد بود و در فرصت باقی‌مانده تا پایان دوره هشتم قانون‌گذاری هر زمان که ضروری بدانند به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

الحمدالله رب العالمین والعاقبت للمتقین

۹۱.۱.۲۶

غلامعلی حدادعادل

به این ترتیب داستان تکیه دادستان تهران و متهم امروز پرونده کهریزک بر صندلی ریاست سازمان تامین اجتماعی می رود تا به انتها نزدیک شود و وزیر کار هم فعلا می تواند نفس آسوده ای بکشد چرا که استیضاح در حال حاضر منتفی شده است.

در این میان اما، گفتنی است ، از مجلس خبر می رسد در حالی که نمایندگان امضای خود را برای استیضاح پس گرفته اند و با این نامه نمایندگان استیضاح را منتفی اعلام کردند اما معاون پارلماني رييس‌جمهور اعلام كرده است كه دولت هيچ‌‌گونه صحبت و تعهدي براي استعفاي مرتضوي از رياست صندوق تامين اجتماعي به نمايندگان نداشته است.
حجت‌الاسلام ميرتاج الديني اظهار داشت: رييس‌جمهور صبح امروز براساس دستور كار جلسه علني مجلس كه استيضاح را در دستور داشت با معاون اول و تعدادي از وزرا به مجلس آمد و تا ورودي مجلس داخل شد كه به ايشان اطلاع داده شد انصراف نمايندگان استيضاح كننده از استيضاح شيخ‌الاسلامي قرائت شده است.

وي افزود: پس از منتفي شدن استيضاح با انصراف نمايندگان رييس‌جمهور از مجلس برگشت در حالي كه آماده بود در برنامه استيضاح شركت كند و پاسخگوي نمايندگان در اين رابطه باشد.

از سوی دیگر، رییس جمهور نیز با تاكید بر آمادگی برای پاسخگویی به استیضاح كنندگان، سه بار تصریح كرد كه دولت هیچ تعهدی در این خصوص نداده است.
احمدی نژاد با تایید آمادگی خود برای پاسخگویی به استیضاح كنندگان تاكید كرد، اما با قطعی شدن خبر پس گرفته شدن استیضاح و بنا به درخواست آقای ابوترابی مجلس شورای اسلامی را ترك كرد.

تا به این ترتیب دولتی در روند مصالحه اختلال ایجاد کنند و کار را به اما و اگر بسپارند. هر چند نمایندگان می گویند اگر مرتضوی استعفا ندهد باز هم وزیر را استیضاح خواهند کرد اما باید منتظر ماند و دید نامه حداد عادل پایان ماجراست یا باز هم باید منتظر تکذیب ها و ادامه ماجرا بود؟

شفاف
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
0
0
قربون برم خدارا كه چه جاي حقي نشسته .وقتي از زبان نماينگان ومسوولان ودر روز روشن در مطبوعات وسايتها مي بينم كه آقاي مرتضوي را براي گرفتن پست دولتي هم ذي صلاح نمي دانند فكر مي كنم دارم خواب مي بينم او تا همين جا هم .......خدايا شكرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
0
0
خدا خیلی بزرگ است خدا واقعا بزرگ است خداراشکر حالا حلا ها باید جواب بدین
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین