کد خبر: ۶۰۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۳
جمشيدی سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:

صدور دستور آزادی موسویان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرانجام پس از حدود یک هفته اخبار ضد و نقیض و البته موج‌سواری سایت‌های مدعی حمایت از دولت نهم، دستور آزادی «حسین موسویان» دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی و معاون فعلی «مرکز تحقیقات استراتژیک» مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر شد. دكتر عليرضا جمشيدی سخنگوی قوه‌قضاییه غروب سه‌شنبه اعلام كرد قرار موسويان به وثيقه تبديل شده و وی به محض توديع وثيقه، آزاد خواهد شد. 

صدور دستور آزادی موسویان در حالی است که سایت‌های مدعی حمایت از دولت به ویژه سایت فاطمه رجبی در یک هفته گذشته با برگزاری یک «جشن رسانه‌ای» شدیدترین و ناجوانمردانه‌ترین حملات را علیه موسویان، سید محمد خاتمی، اکبر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی منتشر کردند. با آن که تمامی مقامات مسئول قضایی و امنیتی از جمله سعید مرتضوی و محسنی اژه‌ای در اقدامی قانونی هرگونه اظهارنظر درباره دلایل بازداشت موسویان را به «پایان تحقیقات و صدور حکم قطعی احتمالی» موکول کرده بودند، این سایت‌ها تا آن جا پیش رفتند که موسویان را یک «جاسوس حرفه‌ای» و عامل مستقیم انگلستان و آلمان در ایران!! دانسته و حملات تمام‌عیاری را علیه دولت‌های گذشته مخصوصاً شورای عالی امنیت ملی، وزارت خارجه و حتی وزارت اطلاعات سازماندهی کردند.

موسویان پیش از این سفیر ایران در آلمان، رئیس کمیته سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی، عضر ارشد هیات مذاکرات هسته‌ای و سخنگوی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در سال‌های 82ـ84 بوده است. بازداشت او موج بزرگی از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای را ایجاد کرد که از خبرگزاری‌های معتبر بین‌المللی نظیر بی‌بی‌سی، آسوشیتدپرس، رویترز، فرانس‌پرس و... آغاز و تا خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های داخلی گسترده شد. 

به رغم گمانه‌زنی‌های متعدد رسانه‌ای، تمام مسئولین جمهوری اسلامی در طول یک هفته گذشته کوشیدند با عدم ورود علنی به این پرونده مانع پیچیدگی بیشتر آن شوند. اکبر هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که به زودی «حقیقت این ماجرا» مشخص خواهد شد و از هرگونه اظهارنظر دیگر خودداری ورزید. علی لاریجانی نیز پس از بازگشت از عراق از دلیل یا دلایل بازداشت موسویان ابراز بی‌اطلاعی کرد. حسن روحانی، سید محمد خاتمی، مهدی کروبی و علی‌اکبر ناطق نوری که اخباری از رایزنی‌های گسترده آنان برای پیگیری وضعیت موسویان در رسانه‌ها منتشر شده بود هیچ گونه اظهارنظری در این زمینه نداشتند.

در یک هفته گذشته، 4 سایت تندرو مدعی حمایت از دولت یعنی سایت‌های «رجانیوز»، «انصارنیوز» ، «عدالتخانه» و«سپهرنیوز» با خبرسازی‌های متعدد اتهامات سنگین بسیاری را متوجه موسویان و تیم سابق مذاکرات هسته‌ای کردند. همزمان با این 4 سایت، علی‌رضا نوری‌زاده که یکی از چهره‌های مخالف (برانداز) جمهوری اسلامی در لندن است نیز طی مقاله‌ای در «الشرق‌الوسط» به تایید اخبار این 4 سایت پرداخت و مدعی شد که «موسویان جاسوس انگلیس بوده است و اطلاعات مربوط به جاسوسی او از سوی سرویس اطلاعاتی روسیه به وزارت اطلاعات ایران داده شده است»! نوری‌زاده همچنین تلویحاً بازداشت موسویان را ناشی از رقابت سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و انگلیس در ایران دانست! این مقاله نوری‌زاده چند ساعت پس از انتشار تیتر اول سایت‌های مدعی حمایت از دولت شد که بی‌شک اگر این اقدام توسط هر رسانه‌ای جز 4 سایت مزبور صورت می‌گرفت با واکنش تند وزارت ارشاد مواجه می‌گشت... 



گزارش آفتاب از بازتاب رسانه‌ای جلب موسویان [کلیک کنید]
اولین واکنش هاشمی به جلب موسویان [کلیک کنید]

رابطه نوری‌زاده و فاطمه رجبی! [کلیک کنید]
انتقاد آخوندی از اتهام‌زنی به موسویان [کلیک کنید]
دعوت وزیر اطلاعات به مجلس درباره موسویان [کلیک کنید]
انتقاد سایت بازتاب از عملکرد سایت‌های تندرو [کلیک کنید]
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین