کد خبر: ۱۰۷۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹

مهلت 2 ماهه استاندار یزد برای جداسازی کارمندان زن و مرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاندار یزد به اهمیت اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: این طرح ابتدا باید در ادارات استان اجرا شود و زنان کارمند از مردان جدا شوند که این کار در استانداری یزد آغاز شده است.

محمدرضا فلاح‌زاده با بیان اینکه این طرح در شورای فرهنگ عمومی این استان تصویب شده گفت: قرار است در گام اول از ادارات دولتی شروع کنیم پس از آن در سایر ارگان‌های غیر دولتی نیز طرح اجرا می‌شود.

وی که در جلسه شورای اداری استان یزد سخن می‌گفت، تاکید کرد: این فرصت دو ماهه به ادارات از الان داده می‌شود تا نسبت به جداسازی خانم‌ها و آقایان کارمند خود اقدام کنند.

استاندار یزد تاکید کرد: پس از این فرصت دو ماهه معاون سیاسی امنیتی، مدیرکل سیاسی، مدیرکل اجتماعی و بازرسی استانداری از ادارات بازرسی خواهند داشت تا نسبت به اجرای آن بررسی نظارت داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: این طرح در مرحله بعدی شامل سایر ارگان‌های غیر دولتی هم می‌شود اما مصوب شده است که در گام اول در ادارات دولتی این کار را انجام دهیم.

او با بیان این راه‌کار که می‌توان خانم‌ها و آقایان را به راحتی در اتاق‌های جداگانه تفکیک کرد گفت: الان در استانداری این کار در اکثریت بخش‌ها به جز یکی دو جا انجام شده که این یکی دو جا را هم به‌زودی این طرح اجرا می‌شود.

وی در توضیح پیرامون ضرورت اجرای این طرح گفت: حجاب و عفاف که مخصوص همسران پیامبر و ائمه نیست زهرا و زینب و ام‌کلثوم و همسر امام و رهبر انقلاب و مراجع تقلید که اشتباه نمی‌کنند پس ما اشتباه می‌کنیم.

وی افزود: خیلی‌ها از ما انتقاد دارند ما هم هر کار که می‌کنیم وحی منزل و سنت نیست اشکالات را به ما می‌گویند و تا آنجا که مقدورات اجازه می‌دهد اصلاح می‌کنیم.

وی همچنین خطاب به مدیران دولتی خواست تا همکاران خود را از مجموعه افراد متدین، متخصص و دلسوز انتخاب کنند. او تاکید کرد: در انتخاب همکاران و مدیران زیر مجموعه خود و همچنین نیروهایی که جدید وارد می‌کنید دقت کنید. اینها مدیران آینده کسانی‌اند که در آینده وزیر، مدیرکل، و معاون خواهند شد.

وی همچنین خواستار ساده برگزار شدن جلسات تودیع و معارفه، پیگیری اقدامات آینده ادارات بر اساس اهدافی که در شورای برنامه‌ریزی تعیین شده، تلاش در جهت کاهش هزینه‌های جاری و رسیدگی به مشکلات مردم توسط ادارات دولتی شد.

او خطاب به مدیران دولتی گفت: شما باید بار ملاقات مردمی به استانداری را کم کنید. چرا که هر چقدر مراجعات مردم به استانداری از بابت اداره‌ای زیاد باشد نشان دهنده آن است که آن اداره کمتر به کار مردم رسیدگی می‌کند و تکریم ارباب رجوع در آن اداره به درستی انجام نمی‌پذیرد.

استاندار یزد همچنین از اعضای شوراهای شهر و روستا خواست تا قانون را رعایت کنند و کار به شورای تخلفات استانداری نکشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین