کد خبر: ۷۳۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۸
رییس قوه قضاییه در نشست خبری در قطر:‌

حقوق بشر به خوبی در ايران رعايت می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس قوه قضاييه گفت: برخلاف تبليغات مسموم استكباری، حقوق بشر در ابعاد مختلف آن حتی حقوق بزه‌كاران به خوبی در ايران رعايت می‌شود. 

آيت‌الله هاشمی‌شاهرودی روز گذشته در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران در قطر افزود: استكبار جهانی همواره درصدد القاء رعايت نكردن حقوق بشر در ايران است؛ اما در واقع ميزان توجه به حقوق قشرهای مختلف جامعه از جمله زنان، كودكان و حتی بزهكاران و بزه‌ديدگان در ايران بالاتر و مطلوب‌تر از بسياری از كشورهای مدعی حقوق بشر در جهان است.

رييس قوه قضاييه با دعوت از نمايندگان رسانه‌های گروهی برای ديدار از ايران و آشنايی با مقوله حقوق بشر اسلامي، گفت: دستگاه قضايی جمهوری اسلامی ايران با تدوين و اجرای قانون حقوق شهروندي، به خوبی التزام و توجه خود را به رعايت حقوق بشر نشان داده است و در هيچ‌ يك از كشورهای منطقه شاهد چنين قانون مترقی و مطلوبی در زمينه رعايت حقوق بشر نيستيم.

رييس قوه قضاييه تبليغات كاذب رسانه‌های خبری استكبار را درباره رعايت نكردن حقوق بشر در ايران نشانه‌ای از مظلوميت كشورمان دانست و افزود: دامنه تبليغات و شطينت‌های محافل و دولت‌های استكباری در حال حاضر تنها محدود به كشور ما نيست، ما شاهد برنامه‌ريزی دشمنان برای توطئه عليه جهان اسلام و توهين به مقدسات هستيم.

هاشمی شاهرودی در پاسخ به سوال خبرنگار الجزيره درباره اجرای حكم رجم در ايران گفت: حاكم شرع اختيار دارد مطابق مستندات فقهی، چنين حكمی را در صورتی كه اجرای آن باعث بروز مشكلات و برخلاف مصالح اسلامی باشد آن را به مجازات ديگری تبديل كند.

وی در بخش ديگری از اين مصاحبه در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه‌ الاهرام مصر درباره روابط دو كشور گفت: گسترش رابطه با مصر تصميم جدی و هدف هر دو كشور است.

هاشمی شاهرودی درباره تغييرات نام خيابان خالد اسلامبولی نيز گفت: اين موضوع به بخش شهرداری و شورای شهر مربوط می‌شود و مساله مهمی نيست.

رييس قوه قضاييه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر محدوديت فعاليت جناح اصلاح‌طلب در كشورمان گفت: تمام گروه‌هايی كه معتقد به نظام جمهوری اسلامی ايران و قانون اساسی هستند، می‌توانند در كشور فعاليت كنند و حق دارند در مناسبت‌های مختلف از جمله رقابت‌های انتخاباتی حضور يابند.

هاشمی شاهرودی ديدار از كشور قطر و گفت‌وگو با مقامات اين كشور را مفيد و سازنده ارزيابی كرد و افزود: جمهوری اسلامی ايران برای گسترش روابط خود در همه بخش‌ها با كشور قطر آمادگی كامل دارد.

وی گفت: دولت قطر موضع‌گيری خوب و منطقی درباره مسايل ايران به ويژه در بحث انرژی هسته‌ای دارد.

هاشمی‌شاهرودی با اشاره به موضوع انرژی صلح‌آميز هسته‌ای افزود: استفاده صلح‌آميز از انرژی هسته‌ای حق مسلم ايران و ديگر كشورهای اسلامی و كل جهان است و اميدواريم كشورهای ديگر نيز بتوانند از دستاوردهای هسته‌ای ايران بهره‌مند شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین