کد خبر: ۹۰۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۶
وزارت کشور: کمبود تعرفه‌ها به زودی برطرف می شود

حضور گسترده مردم و نگرانی از کمبود تعرفه‌ها

مردم با آرامش و متانت موضوع را پیگیری کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که حدود 10 ساعت از آغاز رأی‌گیری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشته است، گزارش‌های رسیده از بسیاری از شعب اخذ رأی حکایت از تمام شدن تعرفه‌ها، علیرغم صف‌های طویل رأی دهندگان دارد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، با وجود آن‌که بسیاری از رأی‌دهندگان طبق روال سال‌های قبل، ساعات عصر و بعدازظهر را برای رأی دادن در نظر گرفته‌اند، با این وجود در بسیاری از شعب اخذ رأی به خصوص در مناطق شمالی تهران و نیز برخی از شهرستان‌های بزرگ، تعرفه‌های رأی برای بار چندم به پایان رسیده و مردم مدت‌ها است که منتظر رسیدن تعرفه‌های جدید هستند.

این در حالی است که شعب اخذ رأی در مناطق جنوبی شهر تهران، به میزان کافی تعرفه رأی در اختیار دارند.

این موضوع باعث شده است که شائبه‌هایی درباره عدم علاقه برخی به رأی دادن مردم در مناطقی که نتایج نظرسنجی‌ها از برتری مطلق مهندس میرحسین موسوی حکایت داشت، به وجود آید.

این شائبه در حالی تقویت می‌شود که خبرهای رسیده از آذربایجان و اردبیل نیز مؤید همین مطلب است.

از ساعت 10:30 صبح امروز بیشتر شعبه‌های اخذ رای تبریز با کمبود تعرفه رای مواجه شدند و با وجود پیگیری‌های متعدد صورت گرفته این مشکل هنوز از سوی استانداری آذربایجان شرقی و وزارت کشور به صورت کامل حل نشده است.

رئیس ستاد انتخاباتی موسوی در آذربایجان شرقی با ارسال نامه‌ای به شورای نگهبان مراتب اعتراض خود را نسبت به این بی‌تفاوتی وزارت کشور اعلام کرده است.

استقبال بسیار زیاد مردم در استان‌های آذری زبان کشور از میرحسین موسوی و اقبال وی در این نواحی موجب شده که وزارت کشور حساسیت بیشتری در این مناطق اعمال کند.

در همین حال سایت ستاد مهندس میرحسین موسوی نیز خبر از آن داد که در شهر شیراز و به خصوص مناطقی که گرایش بیشتری به موسوی وجود دارد، وضعیت مشابهی ایجاد شده است.

در برخی از شعبه‌های اخذ رأی در تهران نیز مسؤولان شعب اخذ رأی از مردم خواسته‌اند که به دلیل تمام شدن تعرفه‌ها به منازل خود برگشته و ساعتی بعد مجدداً به شعبه مراجعه کنند!

از سوی دیگر، دکتر حبیب زاده عضو کمیته حقوقی ستاد میرحسین، با اشاره به کمبود تعرفه در برخی شعبه‌ها به قلم نیوز گفت: «از مسوولین وزارت کشور خواسته شده است تا هر چه زودتر نسبت به تامین تعرفه اقدامات لازم صورت گیرد».

وی حضور پر شکوه مردم به ویژه شهروندان تهرانی را ستودنی دانست و افزود: «برخی از گزارش‌های دریافتی حاکی از کمبود تعرفه در برخی از صندوق‌های اخذ رای از جمله جنوب شهر تهران، سعادت آباد، تجریش و مسجد النبی نارمک است».

حبیب زاده با بیان این که از طریق کمیته حقوقی پیگیری های لازم صورت گرفته است، اظهار داشت: «از مسوولین وزارت کشور خواسته شده است تا هر چه زودتر نسبت به تامین تعرفه اقدامات لازم صورت گیرد».

وی در پایان تصریح کرد: «بدیهی است در صورت کوتاهی و قصور مسوولین در برابر ملت ایران مسوول خواهند بود و حق شکایت از مقامات ستاد انتخابات وزارت کشور برای نامزد ها محفوظ است».

رییس ستاد انتخاباتی مهندس میر حسین موسوی نیز اعلام کرد: «علی‌رغم اتمام تعرفه و نرساندن آن به شعب اخذ رای، در صورت ادامه این روند مهندس موسوی مستقیم با مردم سخن خواهد گفت».

دکتر قربان بهزادیان نژاد گفت: «در حالی که مردم عزیز میهنمان در سراسر کشور با حضور پر شور خود در پای صندوق‌های رای تصمیم قاطعانه خویش برای تغییر را به نمایش گذاشتند، از گوشه و کنار کشور به خصوص غالب شهرهای بزرگ خبر می‌رسد که مردم در صفوف بلند در انتظار دادن رای خود هستند. ساعت‌ها است که به آنان پاسخ می‌دهند که تعرفه به اندازه کافی موجود نیست در حالی که بنا بر اظهار وزارت کشور 59 میلیون تعرفه چاپ شده و در اختیار این وزارتخانه بوده است».

به گفته بهزادیان نژاد، این واقعیت حاکی از آن است که وزارت کشور در انجام فعالیت خود ناتوان است و یا اهداف دیگری را دنبال می کند.

وی گفت: «تداوم این وضعیت از دیگاه این ستاد می‌تواند بی‌اعتنایی به انتخاب مردم و اخلال در این انتخابات تلقی شود».

در همین حال، مدیرکل نظارت و بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها اعلام کرد: «مشکل کمبود تعرفه‌های انتخابات در حال پی‌گیری است و به زودی این مشکل حل خواهد شد».

سبحانی مدیرکل نظارت و بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری در پاسخ به قلم‌نیوز در این زمینه توضیح داد: «مشکل کمبود تعرفه‌های انتخاباتی که از برخی استان‌ها گزارش شده، در حال پی‌گیری است و به زودی این مشکل برطرف خواهد شد».

او گفت: «در تمام استان‌ها 10 درصد تعرفه، علاوه بر تعداد پیش‌بینی شده در اختیار مدیرکل استان‌ها قرار می‌گیرد و در صورتی که مثل امروز شعبه‌ها با کمبود تعرفه مواجه شوند از طریق مدیران کل این تعرفه‌ها در اختیار شعبات قرار می‌گیرد».

مدیرکل نظارت و بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: «با توجه به حضور گسترده مردم و استقبال از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ایجاد وقفه به علت کمبود تعرفه در برخی از استان‌ها مدت اخذ رای تمدید خواهد شد».

آخرین خبرهای دریافتی حاکی از آن است که هیأتی بلندپایه از ستاد مهندس میرحسین موسوی برای رایزنی با مسؤولان وزارت کشور عازم این وزارتخانه شده‌اند.

مشکل کمبود تعرفه، مسأله‌ای نیست که وزارت کشور از حل ان عاجز باشد بنابراین شایسته است که ستادهای انتخاباتی کاندیداها، با آرامش و از راه‌های قانونی مسأله را پیگیری کنند و از طرف دیگر، مسؤولان محترم وزارت کشور هم با ارسال سریع‌تر تعرفه‌ها به شعبی که با کمبود مواجهند، ضمن بازگرداندن آرامش، در خلق حماسه بزرگ 22 خرداد نام خود را ماندگار نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین