کد خبر: ۹۲۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۸
در خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

جنتی: اغتشاشگران برای 13آبان برنامه و نقشه دارند

اگر دستگاه قضایی و امنیتی سست با آن‌ها برخورد كند خیانت كرده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر شورای نگهبان با اشاره به برگزاری نشست ایران با كشورهای عضو 1+5 در ژنو گفت: «این نشست فتحی برای ایران و عزت و اقتداری برای كشور ما بود».

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران ادامه داد: «كشورهای غربی باور كرده‌اند كه نباید قیم‌مابانه با جمهوری اسلامی ایران برخورد كنند؛ این كشور هم حرف دارد و باید آن‌ها حرف او را بشنوند».

وی اظهار كرد: «كشورهای غربی باور كرده‌اند كه باید به بسته پیشنهادی ـ كه در آن مسایل بین‌المللی و حقوق ملت‌ها آمده بود نه مسایل هسته‌یی ـ توجه كنند و در مورد این مسایل در این نشست صحبت شد. حتی بعضی‌ها می‌خواستند به سراغ موضوع انرژی هسته‌یی روند كه دكترجلیلی كه در این اجلاس به ما آبرو داد، گفت؛ من برای این به این نشست نیامده‌ام، حرف‌ها در همان چارچوب مطرح شده گفته شود».

وی گفت: «سه مرتبه نماینده آمریكا به آقای جلیلی پیام می‌دهد كه می‌خواهم با شما ملاقات كنم، ایشان هم قبول نمی‌كند و اگر حرفی هست در جلسه گفته شود. پس از پایان جلسه نماینده آمریكا خود كنار صندلی آقای جلیلی می‌نشیند. جلیلی می‌گوید حرف‌تان را بزنید و با متانت و وقار حرف‌ها را گوش می‌دهد. در این گفت‌وگو نماینده آمریكا در مورد موضوع هسته‌یی ایران می‌گوید كه جلیلی می‌گوید در مورد موضوع مشكلی وجود ندارد. مسایل دیگری مطرح می‌شود در نهایت نماینده آمریكا می‌گوید راجع به حقوق انسان هم در ایران مسایلی هست. آقای جلیلی می‌گوید ما هم شنیده‌ایم كه اوباما گفته است كه شكنجه را در آمریكا متوقف كردیم، پس گویا در آمریكا شكنجه وجود داشته است. او هم سرش را زیر می‌اندازد و دیگر حرف نمی‌زند».

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان كرد: «در مورد این نشست بعضی‌ها تفاسیر غلطی كرده‌اند؛ بحث مذاكره با آمریكا نیست، عده‌ای خیال می‌كنند باب مذاكرات باز شده و دیگر همه چیز عوض شده است. همه باید بدانند موضع جمهوری اسلامی ایران در عدم مذاكره با آمریكا و مقابله با آن براساس آن‌چه كه امام (ره) و رهبری گفته است همواره خواهد بود و این سیاست تغییرناپذیر است. برخی می‌خواهند عزت و اقتداری كه ایران به دست آورد خدشه‌دار كنند».

وی در ادامه با اشاره به بحث هدفمند كردن یارانه‌ها آن را موضوع حساسی دانست و افزود: «در سال‌های قبل نیز حرف آن مطرح می‌شد، اما به آن عمل نمی‌شد این بار دولت و مجلس شجاعانه به میدان آمده، كار بسیار بزرگ و اساسی از الگوی مصرف را مشخص كرده و از ریخت و پاش‌ها جلوگیری كرده‌اند كه باید زودتر عملی شود. باید از ظلم به طبقه محروم جلوگیری شود. 30 سال است بی‌عدالتی داریم؛ 30 درصد انرژی برای محرومان است و 70 درصد برای اقشار دیگر، قیمت‌های واقعی باید مشخص و تثبیت شود. این وضعی كه داریم چند سال دیگر به بن بست بر می‌خوریم. این منابع تمام می‌شود و ناچاریم تكدی كنیم. بهترین زمان برای حل این موضوع امروز است».

وی ادامه داد: «البته نباید شوک وارد شود، افكار عمومی حتما باید توجیه باشند و بدانند كه چه خدمت بزرگی می‌شود، مجلس باید دقت كند. نظارت بر كار و اجرای آن باید صورت گیرد و نباید این كار متوقف شود».

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: «از مردم عزیز چالوس نیز تقدیر می‌كنیم كه با عشق و وفاداری زیر رگبار باران هم به سخنان مقام معظم رهبری عمیقا گوش دادند. ایشان در آن سخنرانی به مساله مهم بصیرت اشاره كردند كه مانند قطب نماست. این حرف بسیار مهمی است كه رسانه‌ها باید روی آن بسیار كار كنند. اوضاع پیچیده امروز چیزی نیست كه بشود به سادگی از كنار آن عبور كرد، اوضاعی كه ما گرفتار آن هستیم به راحتی قابل عبور نیست».

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز 13 آبان روز مبارزه با استكبار نیز گفت: «عده‌ای كه مهره‌های دست استكبار هستند، نقشه‌هایی دارند كه البته مرتبا خنثی می‌شود. همان‌طور كه در روزهایی مثل قدس و ... اقداماتی كردند. حتما برای روز 13 بی‌نقشه نیستند. مساله بسیار مهم است و بیش از آن است كه دستگاه قضایی و امنیتی برخورد می‌كند. این اقدامات از مركز ناشناخته‌ای هدایت می‌شود و برای آینده هم نقشه دارند. آن‌ها كه روی صحنه هستند مهره‌ها و اسباب‌بازی هستند. دانسته یا نادانسته اما مساله به این سادگی نیست».

وی ادامه داد: «اگر دستگاه قضایی و امنیتی سست با آن‌ها برخورد كند به امت، ملت، اسلام و شهدا خیانت كرده است».

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان كرد: «این فتنه‌گران باید توبه و گذشته خود را جبران كنند تا رافت اسلامی شامل حال آن‌ها شود. پیش از توبه رافت اسلامی معنا ندارد. سه اصل عدالت، بازدارندگی و رافت باید اجرا شود».

وی تاكید كرد: «نمی‌شود با كسانی كه بدترین دشمنی‌ها را به كار بردند و مایه ناراحتی علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی ایران در دنیا شدند با رافت برخورد كرد. كسی به قاتل خود گل تقدیم نمی‌كند. كدام رافت؟ آن هم قاتلی كه هنوز دست از جنایت خود بر نداشته است. هر كسی كه در این قضیه سهمی دارد باید با روشنگری نقش خود را ایفا كند. آیت‌الله لاریجانی كه كمر بسته قرار شده و خود نیز فرموده‌اند عدالت را اجرا می‌كند. باید گفت یكی از مصادیق بارز عدالت اینجاست. مساله، مساله براندازی است، می‌خواهند 30 سال جهاد، شهادت، رزمندگی و محرومیت كشیدن را پایمال كنند و اسلام را به دوران طاغوت برگردانند. این كار در سیاست و اندیشه آن‌ها بوده است. مساله یك حزب و جمعیت نیست».

وی ادامه داد: «این مساله ریشه دار است و باید با ریشه‌ها برخورد شود، دستگاه فرهنگی، تبلیغاتی ما باید به این موضوع بپردازد. مساله جنگ قدرت و انتخابات نیست كه بگوییم تلاش برای حضور در مجلس و یا ریاست جمهوری می‌شد، این با تمام انتخابات گذشته فرق داشت. مساله این است كه عده‌ای می خواهند نظام را براندازند و عده‌ای می‌خواهند مانع شوند. یعنی همان مساله‌ای كه انبیا و اولیاء ما با آن روبرو بودند. یک عده‌ای برای منافع ملی و اسلام كار می‌كنند و عده‌ای دیگر برای منافع شخصی خود».

جنتی با بیان این‌كه " اقتدار ایران در ابعاد مختلف روزافزون است" گفت: «در این شرایط یک مرتبه عده‌ای آشوبی برقرار می‌كنند كه برادر عزیز ما سیدحسن نصرالله می‌گوید آن زمان كه این اتفاق افتاد از همه جای دنیا به من زنگ می‌زدند و می‌پرسیدند كه در ایران چه شده است؟ چشم همه آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان دنیا به اینجاست. چه اتفاقی افتاده است؟ زنگ می‌زدند و اظهار وحشت و ناراحتی می‌كردند، این ناراحتی‌ها بود تا زمانی كه مقام معظم رهبری آن خطبه را در روز قدس خواندند و خیال‌ها آسوده شد».

وی با تاكید بر این‌كه " آرامش باید حفظ شود و مردم باید كار خود را بكنند" در عین حال اظهار كرد: «اما مقابله با اغتشاشگران هم باید صورت گیرد. هرچه پیش رویم آرامش بیشتر می‌شود».

وی گفت: «آن‌ها می‌خواهند روز 13 آبان ماهیت آمریكایی اسرائیلی خود را ـ كه روز قدس نیز نشان دادند ـ نشان دهند. آن‌ها اگر رو داشته باشند زنده باد آمریكا و اسرائیل هم می‌گویند كه بدشان هم نمی‌آید، بگویند».

خطیب نماز جمعه تهران گفت: «این مژده را می‌دهم كه انقلاب ما در اعماق جان مردم ریشه دارد و چیزی نیست كه بشود آن را از جا كند. مساله عقیده و دین است. هر اقدامی كه بخواهد در خلاف مسیر مردم و ولایت باشد محكوم به شكست است و موفق نمی‌شوند. آن‌ها بیخود به خود وعده ندهند، خط امام و ولایت زنده است».

وی هم‌چنین با اشاره به سالگرد رحلت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، شهید محراب گفت: «او در سن 80 سالگی راه‌های صعب‌العبور را پیمود و خود را به جبهه رساند و در صف مجاهدین قرار گرفت و در آن صف نیز وارد محشر می‌شود. جای تاسف و تاثر است كه دشمنان نمی‌توانند او را در محراب تحمل كنند و به شهادتش می‌رسانند».

جنتی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران نیز با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: «امام صادق(ع) حق بسیار بزرگی به اسلام و مسلمانان دارد، ایشان فرصتی به دست آوردند در عمر 65 ساله و امامت 34 ساله خود با همه مشكلاتی كه وجود داشت در مسیر نشر معارف اسلامی و تفسیر قرآن در حد اعلا عمل كنند. این اقدامات و تلاش‌ها در زمانی صورت گرفت كه آشفتگی در مسایل فتوا و فرقه‌های مختلف به وجود آمده بود و در هر گوشه‌ای فردی ادعای كرسی فتوا كرده بود».

وی افزود: «هرچه امروز از فقه اسلامی داریم به بركت شاگردان امام جعفر صادق(ع) است كه فقه جعفری را ترویج كرده‌اند، آن‌ها به هیچ كسی محتاج نبودند و تربیت امام صادق(ع) بود. در شرایطی كه تمام هم و غم حكومت از بین بردن نهضت علوی بود كه مبادا نهضتی از جانب فرزندان امام علی(ع) ایجاد شود، این تلاش ها صورت گرفت. مراقبت‌ها بسیار جدی بود، بعضی جرات نمی‌كردند كه به نزد امام بروند و مسایل‌شان را از ایشان بپرسند».

وی گفت: «امام صادق(ع) با شیعیان خود نیز مشكلاتی داشت؛ آن‌هایی كه رازدار نبودند و به رعایت اسرار توجه نمی‌كردند با این‌كه حضرت شدیدا تاكید كرده بودند كه اسرار ما فاش نشود. حتی در روایاتی می‌فرمایند به خود اجازه می‌دهم این‌ها را لعنت كنم. مساله امنیتی تا این حد مهم است كه در شرایطی دشمن برای سركوب آمده است ما به دست خود به آن‌ها بهانه ندهیم».

خطیب نماز جمعه دتهران افزود: «امام صادق(ع) می‌فرماید كسی كه سر ما را فاش می‌كند مثل این است كه با شمشیر به جنگ ما آمده است و در حدیث دیگری می‌فرماید این فرد از كسی كه با شمشیر به جنگ ما می‌آید نیز بدتر است. قضیه مسایل امنیتی این چنین است كه امروز متاسفانه ما هم گرفتارآن هستیم. همیشه حركت‌های اسلامی گرفتار این مسایل بوده است».

وی با بیان این‌كه " تمام اخباری كه تا روز قیامت پدید می‌آید در قرآن است و امام صادق(ع) مطالب را از آن استخراج می‌كرده است" به تلاش‌های امام صادق(ع) در مورد رسیدگی به احوال فقرا و حل مسایل و اختلافات شیعیان نیز اشاره كرد.

وی در ادامه به احادیثی از امام صادق(ع) در مورد توجه به امورات و حل مسایل مسلمانان اشاره كرد و گفت: «نمی‌دانم این مدیران مملكت به این حرف‌ها توجه دارند یا نه. آیا به امام صادق(ع) اعتقاد ندارند؟ گاهی آدم باید آن‌قدر تلفن بزند و برای كار یك مسلمان سفارش كند و آخر هم به نتیجه نمی‌رسد. نمی‌دانم برخی از این‌ها به چه چیزی پایبند هستند. البته همه را نمی‌گویم تعدادی هستند كه با اسم و آدرس سراغ آن‌ها می‌روند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین