کد خبر: ۱۳۰۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰

باهنر: هیچ اصول‌گرایی با عنوان "حامیان احمدی‌نژاد" نمی‌خواهد وارد انتخابات شود

شورای حكمیت منتفی شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا باهنر تاكید كرد: تشكل حامی احمدی‌نژاد نداریم. 

متن گفت‌وگوی نایب رییس مجلس با روزنامه اعتماد، بدین قرار است:


اخباری مبنی بر شكل‌گیری شورای حكمیت از سوی صادق محصولی برای ایجاد مثلثی جدید وابسته به حامیان احمدی‌نژاد منتشر شد. این تشكیلات با حضور سه ریش‌سفید به ساز و كار وحدت شما آسیب می‌زند. در این باره چه كار می‌كنید؟

شورای حكمیت منتفی شد و دیگر چنین مسأله‌یی، موضوعیت ندارد. البته دلایل انحلال را از خودشان بپرسید.

اگر خبر شما درست باشد پس حامیان احمدی‌نژاد تنها از طریق همان تشكیلات رایحه خوش خدمت می‌توانند وارد ساز و كار انتخاباتی اصول‌گرایان شوند؟

ما این دوره اصلا تشكیلاتی تحت عنوان رایحه خوش خدمت نداریم.

حامیان آقای احمدی‌نژاد همانند انتخابات قبلی با ساز و كار رایحه خوش خدمت به موضوع انتخابات ورود پیدا می‌كنند، یعنی شما نمی‌خواهید آن را بپذیرید یا آنها حاضر به پذیرش همكاری با شما نمی‌شوند؟

خیر، موضوع اصلا این نیست. ما در این دوره از انتخابات تشكیلاتی به اسم حامیان آقای احمدی‌نژاد نداریم و هیچ اصول‌گرایی با این عنوان نمی‌خواهد وارد انتخابات شود كه ما بخواهیم با آنها كار بكنیم یا نكنیم.

پس تشكیلات سیاسی اطراف آقای احمدی‌نژاد قرار است با چه عنوانی وارد انتخابات شوند؟

ما اصل را صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد گرفتیم. ایشان در مصاحبه تلویزیونی گفتند در انتخابات مجلس دخالت نمی‌كنند و تاكید كردند قوه مجریه ورودی به انتخابات مجلس ندارد و به همین دلیل هم ورود نماینده‌‌ای از آنها در تیم انتخاباتی ما منتفی است. به هر حال توقع ما هم همین بود كه قوه مجریه وارد انتخابات نشود.

آقای باهنر این دو موضوع با هم فرق دارد. آقای احمدی‌نژاد گفته به عنوان یک فرد حقوقی وارد انتخابات نمی‌شود. اما به هر حال وی دراین چند سال یک تشكیلات سیاسی راه‌اندازی كرده و اسمش را گذاشته رایحه خوش خدمت.

من از آنچه وضع موجود است صحبت می‌كنم. الان نه چیزی به اسم رایحه خوش داریم و نه چیزی به اسم حامیان احمدی‌نژاد.

پس ساز و كار شما اصول‌گرایان این است كه حامیان احمدی‌نژاد را در عرصه سیاسی به رسمیت نشناسید؟

مگر حامیان آقای احمدی‌نژاد همین 25 میلیون نفری نیستند كه به ایشان رای دادند؟

و حلقه سیاسی اطراف ایشان چطور؟

دیگر در اصول‌گرایی یک حلقه از اصول‌گرایان كه به عنوان یک طیف زیرنظر احمدی‌نژاد باشند، وجود خارجی ندارد. آقایان اصول‌گرا هستند اما دیگر زیرنظر آقای احمدی‌نژاد كار نمی‌كنند. قرار هم نیست در انتخابات مجلس به اسم حامیان احمدی‌نژاد فعالیت كنند.

پس ستاد‌های انتخاباتی رایحه خوش‌خدمتی‌ها و فعالیت‌های سیاسی كه حداقل در سه انتخابات كشور حضور فعال داشتند چه می‌شود؟

این دوستان دیگر با هم نیستند و به صورت مستقل می‌توانند به تشكیلات كنونی اصول‌گرایی بپیوندند. ما از حضور آنها به عنوان چهره‌های اصول‌گرا استقبال می‌كنیم كه خدا را شكر الان هم‌چنین موضوعی وجود دارد.

پس از نگاه شما اصول‌گرایان، تشكیلات سیاسی رایحه خوش منحل شده است و حال باید منتظر نظر آنها بود؟

من اصلا خبری ندارم كه تشكیلات سیاسی به عنوان رایحه خوش خدمت مجوز گرفته باشد كه حالا بخواهد منحل شود. آقایانی بودند كه به اسم آقای احمدی‌نژاد كار می‌كردند و حالا كه آقای احمدی‌نژاد گفته دیگر وارد انتخابات نمی‌شود، خودشان در واقع دستور انحلال را دادند.

به یكی از موضوعات دیگر اصول‌گرایان بپردازیم. برخی از اصول‌گرایان معتقدند افرادی مانند لاریجانی و قالیباف، شخص هستند و نمی‌توان آنها را در عرصه سیاسی كشور دارای یک تشكیلات سیاسی مانند پیروان خط رهبری یا جامعتین تصور كرد كه به هر حال تشكیلات سیاسی به حساب می‌آیند. به همین دلیل هم از دادن امتیاز مساوی به این افراد، در حالی كه وزن سیاسی مهمی ندارند، اعتراض دارند.

هر دو این دوستان به هر حال از میزان رای قابل توجهی در جامعه برخوردار هستند و این طور هم نیست كه بگوییم تشكیلات سیاسی ندارند. حال شاید چیزی تحت عنوان حزب نداشته باشند اما به هر حال تشكیلات سیاسی دارند كه حوزه نفوذی در جامعه دارند و این موضوع به میزانی است كه در گروه 8 نفره حضور داشته باشند. این موضوع تصمیم جامعتین است و ما به تصمیم‌های جامعتین توجه داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین