کد خبر: ۸۳۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۱

کانادا یک سگ به اوباما هدیه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرکز حفاظت و نگهداری از حیوانات «وینیپگ» در کانادا اعلام کرد حاضر است توله سگی را که باراک اوباما،‌ رئیس جمهور جدید آمریکا،‌ برای دو دختر خود جستجو می‌کند، به وی هدیه کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «بیل مک دونالد»، مدیر مرکز حفاظت از حیوانات «وینیپگ» واقع در استان «مانیتوبا» در مرکز کانادا، اعلام کرد این مرکز دسامبر گذشته به پلیس کانادا کمک کرده بود یک مرکز غیرقانونی نگهداری سگ‌های شکاری را شناسایی و تعطیل کند.

به گفته وی پس از بسته شدن این مرکز غیر قانونی، پنجاه و پنج سگ از جمله بیست و یک توله سگ شکاری موسوم به «شیوت» در اختیار مرکز حفاظت و نگهداری حیوانات «وینیپگ» قرار داده شد.

بیل مک دونالد افزود: «یکی از این سگ‌ها از آن زمان تا کنون یازده توله به دنیا آورده است».

وی افزود: «وقتی که ما شنیدیم رئیس جمهور جدید آمریکا قصد دارد در چارچوب اولین سفر خود به کانادا بیاید و این روزها در جستجوی یک توله سگ شکاری برای دخترانش است، فکر کردم که یک توله سگ زیبا از نوع «شیوت» می تواند بهترین هدیه دولت کانادا به باراک اوباما باشد».

باراک اوباما به دو دختر خود «ساشا»، هفت ساله، و «مالیا»، ده ساله، قول داده است برای قدردانی از آن‌ها به خاطر صبر و حوصله‌ای که در مدت تبلیغات ریاست جمهوری پدرشان داشتند، یک سگ زیبا به آنها هدیه بدهد.

باراک اوباما به تازگی اعلام کرده است به دنبال سگی است که برای حساسیت دخترش «مالیا» مشکلی ایجاد نکند.

وی حتی اعلام کرده است ترجیح می‌دهد به جای مراجعه به پرورش دهندگان یا فروشندگان سگ، یک سگ دست‌آموز را که صاحبش رها کرده است برای هدیه به دخترانش انتخاب کند.
مدیر مرکز حفاظت و نگهداری از حیوانات وینیپگ کانادا اعلام کرد به تازگی نامه‌ای به «استفن هارپر»، نخست وزیر کانادا نوشته و هارپر پیشنهاد وی را در این زمینه به مسئولان بلند پایه وزارت امور خارجه ابلاغ کرده است.

منابع دیپلماتیک در آمریکا اعلام کرده‌اند باراک اوباما به زودی در چارچوب اولین سفر خارجی خود به کانادا خواهد رفت. مقامات کاخ سفید هنوز هیچ تاریخ مشخصی را برای سفر اوباما به کانادا اعلام نکرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین