کد خبر: ۱۲۵۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۴

علم‌الهدی: کارگزاران کشور حتا اگر تمام مردم به او رأی داده باشند اما از ولی‌فقیه تبعیت نداشته باشد، حکومتش نامشروع است

هر نظامی منهای ولایت‌فقیه طاغوت است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: چنانچه تبعیت از ولی‌فقیه از سوی کارگزاران کشور وجود نداشته باشد، حکومت آنها نامشروع است حتی اگر تمام مردم کشور به او رأی داده باشند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده مشهد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نظام ولایی جمهوری اسلامی و نقش ولی‌‌فقیه در نظام سیاسی اسلام،‌ اظهارداشت: مشروعیت نظام جمهوری اسلامی به ولایت‌فقیه وابسته بوده و در واقع هر نظامی منهای ولایت‌فقیه طاغوت است.

وی تصریح کرد: روایت «کل رایة ترفع قبل قیام القائم فهی طاغوت» بیانگر ولایتی که خود را معبود غیر از خدا قرار دهد بنابراین هرنظامی غیر از نظام ولایت‌فقیه طاغوت محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بر مبنای اعتقاد شیعه هر نظام و حکومتی غیر از حکومت ولایی، طاغوت است، ادامه داد: تمام مشروعیت این نظام از نظر دینی به مقام ولایت و تبعیت از ولی فقیه وابسته است.

وی برهمین اساس افزود: همه افراد در این نظام ولایی اعم از وزیر، نماینده مجلس، رئیس قوه قضائیه و رئیس‌جمهور که می‌خواهند کارگزار کشور باشند باید از تمام تکالیف، احکام و دستورات ولی فقیه تبعیت کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطر نشان کرد: چنانچه تبعیت از ولی‌فقیه از سوی کارگزاران کشور وجود نداشته باشد، حکومت آنها نامشروع است حتی اگر تمام مردم کشور به او رأی داده باشند.

وی با اشاره به تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری توسط ولی‌فقیه،‌ اظهار داشت: زمانی که مردم به یک رئیس‌جمهور رأی می‌دهند،‌ آراء آنها عددهای صفر است و عددی که آن صفرها را معنا دار کرده و به آن مشروعیت می‌دهد تنفیذ ولایت و مقام معظم رهبری است.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: اگر بنا باشد کسی درنظام جمهوری اسلامی خدمت کند باید در سلسله مراتب به تصویب و تنفیذ مقام ولایت و رهبری متصل بوده و در عمل نیز تابع تکالیفی باشد که از سوی رهبری معین می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص اختیارات مصرح ولی‌فقیه در قانون اساسی، خاطر نشان کرد: درقانون اساسی اختیارات رهبری محدود نشده است بلکه بخشی از این وظایف و اختیارات تصریح شده و آن به این معنا است که غیر از شخص ولی‌فقیه هیچ دستگاه و نهاد دیگری حق دخالت در این حدود را ندارد؛ نه اینکه حدود اختیارات رهبری صرفأ به این وظایف محدود می‌شود.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) تشکیل شد لذا «ولایت‌فقیه» در اصل پنجم قانون اساسی نیز برمبنای رهبری ایشان مطرح شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه طبق مبنای امام راحل ولایت‌فقیه همان ولایت معصوم است،‌ یاد‌آور شد: امام‌(ره) در این خصوص می‌فرمایند هر اختیاری که امام معصوم علیه‌السلام دارد، آن اختیار را ولی فقیه نیز داراست بنابراین نمی‌توان اختیارات ولی فقیه را درچند ماده قانونی محدود کرد.

وی تصریح کرد: اصل 57 قانون اساسی بیان می‌کند که قوای سه‌گانه که شامل قوای مقننه، مجریه و قضاییه هستند، تحت امر ولایت و امامت امت قرار دارند از این‌رو همه مسائل مربوط به قوا در تمام ابعاد زیر نظر ولایت مطلقه فقیه است.

نماینده مشهد در مجلس خبرگان بیان داشت: طبق قانون اساسی ولی مطلقه فقیه می‌تواند در تمام شئونی که به یکی از سه قوا مربوط است، دخالت کند بنابراین نباید قانون اساسی را در خصوص اختیارات ولی فقیه به اصل 110 محدود کرد بلکه باید آن را در 3 اصل در نظر گرفت.

وی به اصول مربوط به ولایت‌فقیه در قانون اساسی اشاره و عنوان کرد: اصل پنجم قانون اساسی که مبنای ولایت‌فقیه محسوب می‌شود بر اساس مبنای امام (ره) است؛ اصل 57 قوای سه گانه کشور را زیر نظر ولایت مطلقه می‌داند و اصل 110 نیز سلسله اختیارات و حدود را برای ولی‌فقیه مشخص کرده و این به معنای این است که غیر ولی فقیه شخص دیگر حق دخالت در آنها را ندارد.

آیت‌الله علم الهدی اظهار داشت: حاکمیت دوگانه تبلیغات دشمن است؛ ما منهای ولایت‌فقیه حاکمیت دیگری نداریم چراکه ما موحد و خداپرست بوده و لازمه این اعتقاد قبول حاکمیت الله است.

وی افزود: قرآن کریم در پنج آیه به «حکم الا لله» اشاره کرده و این بیانگر این است که حاکمیت مخصوص خداست بنابراین هرکس غیر از خدا را صاحب حاکمیت بدانیم شرک به خدا محسوب می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی بر همین اساس لیبرال دموکراسی را شرک قلمداد کرد و افزود: لیبرال دموکراسی حاکمیت راحق مردم می‌داند درحالی این حاکمیت حق خداست.

وی با تأکید براینکه چنانچه غیراز خدا شخصی دیگری در حاکمیت دخالت داده شود، شرک محسوب می‌شود، گفت: بقیه ابعاد حاکمیت نیز که در واقع حاکمیت خود مردم است با تنفیذ حاکمیت خدا صورت می‌گیرد؛ از آنجایی که خداوند سرنوشت مردم را به دست آنها داده مردم حق حاکمیت دارند اما برای اجرای این حق مظهر خدا باید اجازه دهد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مظهر خدا امام معصوم (ع) است که در حال حاضر در غیبت به سر می‌برند از این رو در زمان غیبت، امام معصوم مردم را به حجت خود ارجاع داده که درواقع همان ولی‌فقیه است.

آیت‌الله علم‌الهدی در خاتمه خاطرنشان کرد: همه مردم کشور که شیعه و معتقد به ولایت‌فقیه بوده و آن دسته از مردم نیز که مذهب تشیع ندارند به واسطه التزام‌شان به ولایت‌فقیه باید مبانی ولایت مطلقه را دقیقأ بشناسند و مسائل مربوط به این امر را از افراد کارشناس فقه بیاموزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین