کد خبر: ۱۲۹۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۴

آيت‌الله مهدوی‌كنی: اگر ائمه جماعت را نظام انتخاب كند، ولي مردم آنها را نخواهند چه فايده دارد؟

حضور دولت نبايد به معناي دخالت در مساجد باشد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آيت‌الله مهدوي كني با تأكيد بر اينكه مسجد براي مردم است، گفت: اگر ائمه جماعات را نظام انتخاب كند، ولي مردم آنها را نخواهند چه فايده دارد، امام جماعت بايد مقبول مردم بوده و حضور دولت نبايد به معناي دخالت در آن باشد.

مراسم توديع و معارفه رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد تهران ديروز با حضور آيت‌الله مهدوي كني، حجت الاسلام محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري و جمعي از ائمه جماعات تهران در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

آيت‌الله محمدرضا مهدوي كني در اين مراسم با اظهار تسليت سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع) و گراميداشت سالروز مبعث حضرت رسول (ص) گفت: بعثت به غير از نبوت است، چرا كه نبوت در ماه رمضان با نزول قرآن صورت گرفت و ماه رجب، ماه بعثت است.

به گزارش خبرگزاري مهر، رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به توديع حجت الاسلام حسين ابراهيمي و معرفي حجت الاسلام حاج علي اكبري براي رياست مركز رسيدگي به امور مساجد تهران اين دو را سرمايه اجتماعي و سياسي معرفي و تأكيد كرد: اگر در جمهوري اسلامي ايران كساني انتقال مسئوليت مي‌دهند نبايد آنها خانه نشين شوند، بلكه بايد از تجربيات آنها استفاده كرد.

وي مديريت ده ساله حجت الاسلام ابراهيمي را بر مركز رسيدگي به امور مساجد تهران مثبت ارزيابي كرد و گفت: اميدواريم ايشان همچنان با اين مركز همكاري داشته و كمك‌هاي فكري خود را به مديريت جديد ارائه دهند. امروز مديريت اين مجموعه به حجت الاسلام حاج علي اكبري منتقل مي‌شود كه از جوانان و سرمايه‌هاي اجتماعي ديني كشور ما محسوب مي‌شود و به لحاظ جواني داراي نشاط است و ما پيرها بايد كم كم كارها را به جوانان بسپاريم، اما در عين حال معتقدم بايد در كنار آنها باشيم و حتي اگر خواستند ما را هم بيرون نكنند، نرويم!

آيت‌الله مهدوي كني افزود: چرا كه ما خدمتگزاران انقلاب اسلامي هستيم و اگر احترامي داريم به واسطه انقلاب است.

وي مسجد را بيت‌الله برشمرد و گفت: بر اساس آيات قرآن مسجد بيت‌الله است، اما مال مردم است براي همين امام راحل تأكيد داشتند بگذاريد مساجد را خود مردم بسازند، چه در ساخت و چه در اداره آن مردم بايد مشاركت داشته باشند، اما دولت اسلامي هم نمي‌تواند نسبت به اين امر بي‌تفاوت باشد به همين جهت در اين امر مشاركت مي‌كند ولي حضور دولت نبايد به معناي دخالت در مساجد باشد.

وي تأكيد كرد: اگر ائمه جماعت را نظام انتخاب كند، ولي مردم آنها را نخواهند چه فايده دارد. امام جماعت بايد مورد قبول مردم باشد و آن را نمي‌توان به مردم تحميل كرد و اگر اوقاف در مساجد دخالت كند درست نيست. بايد مساجد در اختيار مردم قرار گيرد و اوقاف تنها نظارت داشته باشند. اگر اوقاف بخواهد بين مردم محترم باشد و مردم را تشويق به وقف كند بايد به آنها آزادي بدهد، چون اگر به جاي نظارت، دخالت داشته باشد ديگر مردم وقف نخواهند كرد.

آيت‌الله مهدوي كني با تأكيد بر اينكه مسجد براي مردم است، گفت: مسجد بايد جنبه مردمي خود را حفظ كند و در عين حال در خدمت نظام اسلامي باشد و همچنين جنبه مديريت و سياست‌گذاري كلي آن به مقام معظم رهبري برمي گردد.
وي در پايان با تقدير از خدمات ارزنده حجت الاسلام ابراهيمي اظهار اميدواري كرد كه رياست جديد مركز رسيدگي به امور مساجد تهران به تكميل كارهاي انجام شده، بپردازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
0
مهدوی کنی مسجد دیگه مال دولت وسیاسیونه
اینه بدون و بیدار شو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
0
حیف که ده- پانزده سال دیر به این نکته رسیدند . کورسوی اعتقاد مردم را هم گرفتند دیگر کی به نماز جمعه میرود که برایش مهم باشد امام جمعه چطور انتخاب میشود.
حیف که از جامعه عقبند.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
0
متاسفانه مساجد ما و بویژه ائمه جماعات ما شده اند مثل ....کشورهای عربی چند وقت پیش جهت اقامه نماز جماعت به مسجدی در کرمان رفتم امام جماعت انقدر از اقای احمدی نژاد که تازه این روزها خیلی از حامیان اخوندی وی هم وی را رها کرده اند تعریف و تمجید کرد که حالم به خورد و معنی زر و زور و تزویر را با تمام وجودم حس کردم ولی به قول فیلسوف معاصر اقای دکتر سروش باید بدور از این برخوردها در جماعات حضور داشت چون دست خدا با جماعت است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین