کد خبر: ۱۲۴۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد:

افزایش 15درصدی وابستگی بودجه90 به نفت

پیش‌بینی نفت 80 دلاری
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در نشست خبری مصوبات این کمیسیون درباره بررسی بودجه 90 را تشریح کرد.

وی گفت: دولت در لایحه بودجه 90 درآمد حاصل از فروش نفت خام را 57 هزار و 720 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود اما کمیسیون تلفیق این رقم را به 50 هزار میلیارد تومان کاهش داد و آن را به تصویب رساند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: در حال حاضر رقم مصوب کمیسیون تلفیق درباره درآمد حاصل از فروش نفت خام نسبت به آنچه در سال 89 تصویب شده بود (43 هزار میلیارد تومان) 15 درصد افزایش دارد که این رقم با توجه به تورم پیش‌بینی شده است.

مفتح گفت: مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق درباره فروش دارایی‌های سرمایه‌ای بود که دولت آن را 840 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود و کمیسیون تلفیق نیز همین رقم را به تصویب رساند.

نماینده رزن گفت: دولت در بودجه 90 قیمت هر بشکه نفت خام را 80 دلار و هر دلار را 1050 تومان پیش‌بینی کرده بود و در کمیسیون تلفیق نیز بر اساس درآمد فروش نفت خام، همان عدد مورد تصویب قرار گرفت.

مفتح یادآور شد: مصوبه دیگر این کمیسیون درباره جرائم معوق راهنمایی و رانندگی بود که بر اساس پیش‌بینی دولت 1000 میلیارد تومان از این بخش در بودجه 90 توسط دولت درآمد کسب شود و جرائم معوق به شرطی که افراد جرائ‌مشان را پرداخت کنند در طول سال 90 بخشیده شود، اما پس از بحث‌های انجام شده در کمیسیون تلفیق این رقم به 500 میلیارد تومان کاهش یافت و به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه عصر امروز نیز کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: با پایان بررسی بخش درآمدی بودجه، این کمیسیون از این پس وارد بررسی بخش هزینه‌ای و سیاست‌های بودجه خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین