کد خبر: ۸۴۷۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۲
در گفتگوی مستقیم رادیو و تلویزیونی بیان شد؛

توضیحات احمدی‌نژاد درباره گم‌شدن یک میلیاردی پول نفت

این دولت قانون‌گراترین دولت است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس‌جمهور در توضیح حرف‌ها و حدیث‌ها در باره گم شدن یک میلیاردی پول نفت تاکید کرد: «متاسفانه حتی برخی نخبگان خبر ندارند که دولت نمی‌تواند مستقیماً از درآمدهای نفتی استفاده کند». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محمود احمدی‌نژاد سه‌شنبه شب در گفتگوی مستقیم رادیو و تلویزیونی با مردم با تشریح روند حاکم بر دریافت درآمدهای نفتی ازجانب دولت گفت: «خود وزارت نفت از فروش نفت خام مطلقاً دلاری دریافت نمی‌کند بلکه این خریداران هستند که پس از گشایش اعتبار، هزینه خرید نفت را به حساب‌های خارج از کشور بانک مرکزی‌ می‌ریزند و نه حساب دولت».

رئیس‌جمهور افزود: «ما جایی به نام خزانه داری دولت داریم که درآمدهای نفتی طبق قانون بودجه هر سال به مقدار معینی از آن صرف‌ می‌شود و اجازه استفاده تحت عناوین گوناگون و طبق احکام بودجه حاصل خواهد شد».

احمدی‌نژاد روال انتقال پول را از حساب بانک مرکزی به خزانه دولت با عناوینی چون سود سهام دولت در شرکت نفت خواند که در بودجه ذکر ‌می‌شود.

رئیس‌جمهور افزود: «چون درآمد نفت به روز نیست و نفت اول به فروش‌ می‌رسد و بعد به حساب خزانه دولت واریز ‌می‌شود در مقطعی حسابرسی در یک خلاء‌ زمانی صورت ‌می‌گیرد که حساب و کتاب‌ها تکمیل نیست و درآمد نفتی به حساب خزانه ریخته نشده است».

احمدی‌نژاد اختلاف حسابداری و کم دقتی و اشتباه گزارش دیوان محاسبات را دلیل اصلی این شبهه خواند و ضمن ابراز گلایه از دیوان محاسبات و آنهایی که این گزارش را در مجلس قرائت کردند و پروبال دادند گفت: «من مدعی هستم که این دولت پاک است و با این همه فشار و مراقبت و این سیستم دقیق فروش نفت که ابتدا به حساب بانک مرکزی و سپس خزانه وزارت دارایی ریخته ‌می‌شود آن قدر مستحکم هست که در عین نظارت مستمر سه قوه، امکان چنین اتفاقی نباشد».

احمدی‌نژاد با انتقاد از کسانی که آمارهای اشتباه در خصوص درآمدهای نفتی ارائه‌ می‌کنند گفت: «نمی‌دانم این از بی سوادی است یا بداخلاقی که از هر ابزاری برای ضربه زدن یا تحریک مردم استفاده ‌می‌کنند اما در این میان ما مدعی هستیم که این اشتباه محض از سوی کسانی منتشر شده که تعریف خزانه و بانک مرکزی را نمی‌دانند».

احمدی‌نژاد تصریح کرد: «در این روند همه چیز قانون مدار است و همه چیز ریال به ریال کنترل‌ می‌شود و دقیق‌تر از همه حسابرسی از بانک‌هاست».

رئیس‌جمهور با یادآوری برخی بی‌توجهی‌ها در بودجه‌های قبلی به اختلاف تفریغ بودجه شش میلیاردی در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: «بعدها مشخص شد چنین نبوده و برخی تنها دنبال فرصتی برای ضربه زدن به چهره کشور هستند».

رئیس جمهور با اشاره به برخی اظهار نظرها درباره واردات بدون مجوز بنزین گفت: «وزارت نفت موظف است نیازهای داخلی سوخت را تأمین کند و همواره باید یک حد استراتژیکی از ذخیره داشته باشد».

احمدی‌نژاد افزود: «وزارت نفت لحظه‌ای و به طور مستمر خرید‌ می‌کند و طبق قانون بودجه 87 نیز این خرید باید از محل 3000 میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای این منظور باشد».

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت میزان مصرف کشور را‌ می‌داند و میزان واردات را نیز محاسبه‌ می‌کند، گفت: «گازوئیل و بنزین خریداری شده با متوسط قیمت سال حدود 3000 میلیارد تومان‌‌ می‌شود اما وزارت نفت‌ می‌گوید که بیش از این هزینه کرده است».

احمدی‌نژاد افزود: «دولت به وزارت نفت اعلام کرده است اسناد لازم درباره خرید بیش از 3000 میلیارد تومان را ارائه کند و در صورتی که نیاز باشد لایحه به مجلس‌ می‌فرستیم».

وی افزود: «احساس‌ می‌کنم که بعضی جوسازی‌ها البته نه در مجلس به خاطر این است که بیان کنند دولت قانون را اجرا نمی‌کند که این بی انصافی است و باید بگذارند تا دولت مدیریت کند».

رئیس جمهور با اشاره به گزارش دیوان محاسبات تصریح کرد: «در همین گزارش اگر اسناد دیده شود‌ می‌بینند که تخلفی اتفاق نیفتاده است».

احمدی‌نژاد اضافه کرد: «سالانه ده‌ها میلیون عملیات مالی در کشور انجام‌ می‌شود و در گزارش دیوان محاسبات آمده که حدود 2000 عملیات مالی سندش نیامده است که ‌می‌آید».

رئیس جمهور تصریح کرد: «هر سال هم چنین مسائلی در بودجه بوده است ولی قرائت نمی‌کردند حال تصمیم گرفته‌اند که قرائت کنند، این حق مجلس است».

احمدی‌نژاد گفت: «برخی ‌می‌خواهند فضایی درست کنند که دولت پاک نیست و این بی انصافی است، این دولت قانون‌گراترین دولت است». 

میزان تحقق اهداف برنامه چهارم
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف برنامه چهارم توسعه و برخی اعداد و ارقام اشاره کرد و گفت: «64 تا 65 درصد متوسط اجرای برخی برنامه‌ها بوده است اما با اطمینان‌میگویم برنامه چهارم بیش از 80 تا 85 درصد محقق شده است».

احمدی‌نژاد با تبیین رشد اقتصادی 7.2 دهم درصدی در سال آخر گفت: «این رشد بالایی است و وقتی سرجمع فعالیت‌ها را ‌می‌سنجیم گام‌های عمرانی و اصلاحات در صادرات غیر نفتی که از جمله اهداف برنامه بوده محقق شده است».

رئیس جمهور اهداف برنامه چهارم را دو برابر برنامه سوم خواند و تصریح کرد: «در حالی که فاصله این دو برنامه بسیار کم است کل هدف در یک سال و 9 ماه محقق شده است و گرچه در برخی بخش‌ها عقب هستیم اما در بسیاری مراحل از برآوردهای اولیه عبور کرده ایم و درمجموع بالای 85 درصد برنامه چهارم محقق شده است».

احمدی‌نژاد اظهار امیدواری کرد برخی عقب افتادگی‌ها با برطرف شدن موانع و آماده شدن زیرساخت‌ها به زودی رفع شود. 

رسانه‌ها آزادی مطلق دارند
وی با اشاره به برخی حرف و حدیث‌ها درباره اعداد و ارقام اعلام شده ازجانب دولت گفت: «این ارقام و اعداد از همان دستگاه‌هایی وهمان افرادی است که پیش از این نیز آمارها را ارائه ‌می‌کردند و اینکه بدون مبنا در برخی رسانه‌ها این ارقام را زیر سوال ببرند کار درستی نیست».

رئیس جمهور گفت: «اگر قرار باشد بپذیریم اعداد و ارقام اشتباه است پس اعداد و ارقامی که در دولت‌های گذشته همین نهادها اعلام ‌می‌کردند نیز زیر سوال ‌می‌رود».

احمدی‌نژاد سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی را از جمله منابع اعلام این آمار خواند و تصریح کرد: «یک نظام جامع آماری را طراحی کرده‌ایم تا پراکندگی‌ها به کناری برود و یک مرکز رسمی در کشور آمارها را اعلام کند و پاسخگو نیز باشد».

رئیس جمهور زیر سوال بردن اعداد و ارقام آماری را ازجانب برخی رسانه‌ها از آزادی مطلق آنها خواند و گفت: «این از آن بی‌انصافی‌هاست».

رئیس جمهور گفت: «لایحه بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی نه تنها کسری آشکار، بلکه پنهان نیز ندارد».

احمدی‌نژاد در ادامه گفتگوی مستقیم رادیو و تلویزیونی با مردم افزود: «شاید برخی درآمدهای پیش بینی شده در این بودجه محقق نشود اما این موضوع طبیعی است».

رئیس جمهور گفت: «همه ساز و کارها در این لایحه پیش بینی شده است».

احمدی‌نژاد درباره بودجه امسال نیز گفت: «علت دادن اصلاحیه نیز تکالیفی بود که مجلس بر دوش دولت گذاشت، چرا که برخی هزینه‌ها افزایش یافت».

رئیس جمهور افزود: «بودجه امسال را به گونه ای مدیریت کرده‌ایم که نیاز به متمم و دریافت منابع جدید نباشد و در اصلاحیه بودجه، برخی هزینه‌ها جا به جا شد».

احمدی‌نژاد در ادامه از برخی رسانه‌ها به سبب ارائه آمارهای ضد و نقیض در خصوص بودجه امسال و سال آینده گفت: «رسانه‌ها عین بودجه را منتشر کنند تا مردم مطلع شوند».

رئیس جمهور افزود: «رسانه‌ها باید برای ارقامی که اعلام‌می‌کنند استدلال داشته باشند».

احمدی‌نژاد گفت: «اگر مرکز پژوهش‌های مجلس نیز ارقامی در خصوص کسری بودجه اعلام‌ می‌کند باید راهکارهایی نیز ارائه کند تا در بررسی لایحه بودجه لحاظ شود».

رئیس جمهور درباره تأثیر کاهش قیمت نفت در محقق نشدن اهداف بودجه سال آینده گفت: «ذخایر ارزی کشور ما آن قدر هست که اگر تا چهار سال همین وضع در موضوع نفت ادامه یابد، همه برنامه‌های اقتصادی و سازندگی با شیب تند پیش برود و اگر شیب حرکتمان را کمتر کنیم حتی تا شش سال نیز‌ می‌توانیم ادامه دهیم».

احمدی‌نژاد گفت: «در لایحه بودجه سال آینده، بسیاری از هزینه‌ها که با رشد بنیادین کشور ارتباط ندارد حذف و اولویت‌ها به بخش سرمایه گذاری، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اختصاص داده شد».

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بودجه بر اساس آبادانی کشور تنظیم شده است، افزود: «نظام برنامه‌ریزی این گونه بوده است که فرجه‌هایی را در نظر بگیریم به نحوی که اگر بخشی از درآمدها محقق نشود از فرجه‌ها استفاده کنیم».

احمدی‌نژاد گفت: «با این حال در مذاکرات با مجلس شورای اسلامی اعلام کرده‌ایم که هر بخش از درآمدها مشکل دارد حذف کنیم».

رئیس جمهور از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دولت از فروردین 1388 خبر داد.
آقای احمدی نژاد افزود: «این قانون امسال برای بازنشستگان دولت اجرا شده است».

رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های بودجه سال آینده گفت: «بودجه جاری کشور ظرفیت این جهش را نداشت اما دولت با در نظر گرفتن تدابیر لازم و نیز با کمک و همکاری مجلس شورای اسلامی این قانون را اجرا کرد».

احمدی‌نژاد افزود: «قانون مدیریت خدمات کشوری گام بزرگی در دریافتی کارمندان است».

رئیس جمهور اضافه کرد: «در سه سال گذشته بودجه دولت در جهت کاهش وابستگی به نفت بوده است و با کاهش قیمت جهانی نفت در امسال دولت از این فضای تهدید به عنوان فرصت استفاده کرد و وابستگی خود را به نفت کاهش داد».

احمدی‌نژاد افزایش و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی را با توجه به کاهش قیمت نفت از دیگر ویژگی‌های بودجه سال 88 بیان کرد و گفت: «شفاف سازی نیز از دیگر ویژگی‌های این بودجه است». 

رئیس‌جمهور افزود: «هر قدر بودجه کشور روشن‌تر باشد به نفع مجریان و قانونگذاران است». 

احمدی‌نژاد همچنین گفت: «دولت سقف یارانه کالاهای اساسی را نیز کاهش نداده و حتی بیش از هزار میلیارد تومان افزایش در این بخش داشته است که این امر یکی دیگر از ویژگی‌های بودجه سال آینده خواهد بود».

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش درباره افزایش درآمدهای نفتی گفت: «دولت از بانک مرکزی سه هزار میلیارد تومان و از بابت مالیات نفت نیز دو هزار و پانصد میلیارد تومان طلب دارد».

احمدی‌نژاد با بیان اینکه این طلب دریافت خواهد شد گفت: «دولت همچون سال‌های گذشته مبالغی را نیز به خزانه برگشت خواهد داد». 

تحقق پیش‌بینی‌های دولت درباره درآمدهای نفتی
رئیس جمهور تصریح کرد: «در سه سال گذشته پیش‌بینی‌های دولت درباره درآمدهای نفتی محقق شده است».

احمدی‌نژاد گفت: «‌همه بخش‌های دولت مانند کارمندان، شرکت‌ها و بانک‌های دولتی و حتی طرح‌ها نیز مالیات پرداخت ‌می‌کنند».

رئیس جمهور با اشاره به اختلاف محاسبه طلب دولت میان بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: «خوشبختانه این دو به تفاهم رسیده‌اند و میزان طلب دولت مشخص شده است».

احمدی‌نژاد گفت: «فعالیت‌های اقتصادی روز به روز در حال تغییر است و تحلیل و تفسیرهای متفاوتی وجود دارد اما مجلس از بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای حل اختلاف دعوت کرده و این طلب مشخص شده است».

رئیس جمهور گفت : «لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تکلیفی است که در برنامه‌های سوم و چهارم توسعه برعهده دولت گذاشته شده است و باید اجرا شود».

احمدی‌نژاد در ادامه گفتگوی رادیویی و تلویزیونی با مردم با اشاره به اینکه نظر مجلس براین بود که چون کار بسیار بزرگی ‌می‌خواهد انجام شود باید دولت به مجلس لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را تقدیم کند گفت: «دولت نزدیک به سه سال روی این لایحه کار و ابعاد مختلف اجرای آن را بررسی کرده است».

رئیس جمهور افزود: «هدفمند کردن یارانه‌ها کاربسیار مهمی است و مجلس شورای اسلامی هم به آن توجه ویژه دارد زیرا ریل اقتصادی آینده کشور را مشخص‌ می‌کند و با اصلاحات ساختاری، اقتصاد نوین کشور بنا‌ می‌شود».

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی برای اجرای این لایحه تفاهم کرده بودند افزود: «دولت آثار اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را در بودجه سال 88 کل کشور دیده است و به همین خاطر اگر این لایحه کنار برود آثار آن نیز باید به کنار گذاشته شود». 

حذف یارانه‌ها در کار نیست
رئیس جمهور تصریح کرد: «این لایحه، برای هدفمند کردن یارانه‌ها و نه حذف یارانه‌هاست».

احمدی‌نژاد افزود : «دیدگاهی قبلا درپی حذف یارانه‌ها بود اما دولت به هیچ وجه درپی این کار نیست زیرا قانون نیز این اجازه را نمی‌دهد».

رئیس جمهور با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها چند بخش کاملا روشن دارد گفت: «اصلاح قیمت‌ها و تخصیص منابع از اصلاح آنها از جمله بخش‌های این لایحه است».

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد : «با محاسباتی که دولت به طور دقیق انجام داده است، هفت دهک درآمدی جامعه حتما باید پشتیبانی شوند و شصت درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها برای این کار درنظر گرفته شده است».

رئیس جمهور افزود: «بیست و پنج درصد از این منابع نیز برای جبران هزینه‌های دولت و توسعه فعالیت‌های عمرانی در نظر گرفته شده است».

وی گفت: «در این چارچوب هزینه‌های نفتی را در بودجه کاهش داده‌ایم و به سمت اصلاح پایه‌های تورمی رفته‌ایم، برای اینکه یکی از عوامل اصلی ساختاری تورم را حذف کنیم».

احمدی‌نژاد افزود: «در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها پانزده درصد نیز برای تولید در نظر گرفته شده است».

رئیس جمهور با اشاره به تصویب کلیات این لایحه در مجلس افزود: «به نظر‌می‌رسد مجلس هم اکنون باید وارد بررسی جزئیات این لایحه شود».

وی با اشاره به اینکه برای به سرانجام رساندن این کار بزرگ نیاز به همراهی و همدلی مجلس و دولت است، ابراز امیدواری کرد که با تصویب این لایحه در مجلس شاهد آثار آن در لایحه بودجه سال 88 کل کشور باشیم». 

واریز رقم جبرانی‌ هدفمند کردن یارانه‌ها به حساب مردم، یک‌ماه قبل از اجرای طرح
رئیس جمهور مباحث مطرح شده درباره آثار قیمتی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را مباحثی مهم دانست و گفت: «هرنوع هدفمند کردن یارانه‌ها بدون اصلاح قیمت‌ها بی معنی است و هرنوع واقعی کردن قیمت‌ها بدون در نظر گرفتن منابع لازم برای جبران آنها برای مردم معنا نخواهد داشت».

احمدی‌نژاد افزود: «هدفمند کردن یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها هرزمان که اجرا شود باید حداقل یک ماه قبل از آن رقم جبرانی‌اش در حساب مردم واریز شده باشد».

رئیس جمهور تصریح کرد: «ما نمی‌خواهیم شوکی به مردم وارد کنیم و به مردم فشار بیاوریم یا نظام بازار را دچار اختلال کنیم».

وی گفت: «پیش بینی‌های لازم در لایحه برای جلوگیری از این آثار صورت گرفته است».

احمدی‌نژاد در پاسخ به کسانی که اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را موجب ایجاد تورم بیشتر در کشور‌ می‌دانند گفت: «این مسئله تورم‌زا نیست بلکه جهشی است که همزمان با اجرای آن استهلاکش هم آغاز ‌می‌شود».

وی افزود: «همه این مسائل با علم روز محاسبه شده است و در مدت دوازده تا هیجده ماه این جهش به صفر‌ می‌رسد».

رئیس جمهور ایراد دیگری را که به اجرای این لایحه گرفته شده است، پرداخت‌های نقدی به مردم دانست و گفت: «باید به مردم اجازه دهیم تا خود انتخاب کنند».

وی افزود: «پرداخت غیر نقدی علاوه بر اینکه نیاز به ایجاد ساختار عریض و طویل و اتلاف منابع دارد برخی مشکلات دیگر را نیز ایجاد‌ می‌کند».

احمدی‌نژاد اظهار داشت: «باید اجازه دهیم مردم منابع خودشان را مدیریت کنند زیرا این اقدام طبیعی در سبد مصرف خانوار و مصرف انرژی تاثیرگذار خواهد بود».

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها در این باره برخی تعابیر بد به کار‌می‌برند گفت: «این تعابیر غیرمنصفانه است و جالب اینجاست که کسانی این تعابیر را به کار‌می‌برند که خودشان قبلا رقم پرداختی به مردم را اعلام کرده بودند».

رئیس جمهور با بیان اینکه توزیع کنونی یارانه‌ها عادلانه نیست گفت: «پرداخت نقدی یارانه‌ها نهایت احترام به مردم است».

احمدی‌نژاد در ادامه گفتگوی مستقیم رادیو و تلویزیونی با مردم در پاسخ به این سوال که شما در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها از طرفی ‌می‌خواهید قیمت‌ها را آزاد کنید و از طرف دیگر مبلغی را به مردم بپردازید ارتباط این دو چگونه است، تصریح کرد: «اگر یارانه دولت به انرژی به طور یکنواخت توزیع می‌شد دیگر نیازی به این کار نبود».

رئیس جمهور گفت: «بیش از 70 درصد یارانه انرژی به سه دهک جامعه تعلق‌ می‌گیرد و فقط بخش کمی به جیب هفت دهک باقیمانده‌ می‌رود».

احمدی‌نژاد افزود: «هم اکنون خانواده‌هایی هستند که 50 هزار متر مکعب گاز مصرف ‌می‌کنند و در مقابل خانواده‌هایی هستند که فقط 2 تا 3 هزار متر مکعب گاز مصرف‌ می‌کنند؛ در این روش هر کس بیشتر مصرف کند یارانه بیشتری نصیبش‌ می‌شود».

رئیس جمهور گفت: «در مصرف کنونی انرژی کسانی که از درآمدهای بیشتری برخوردارند انرژی بیشتری مصرف‌ می‌کنند و این صحیح نیست».

احمدی‌نژاد افزود: «وقتی یارانه انرژی باز‌ توزیع‌ می‌شود حداقل چهار دهک قدرت خریدشان بالا‌می‌رود، سه دهک جبران کامل‌ می‌شوند و سه دهک نیز از میزان پس انداز و توسعه شان کم‌ می‌شود البته افراد گروه سوم نیز یارانه نصیبشان خواهد شد».

رئیس جمهور افزود: «باید یارانه‌ها را در اختیار خود مردم قرار دهیم تا خودشان مدیریت کنند بنابراین برخی واژه‌ها (چیزپروری) که برخی‌ها ‌می‌گویند اصلا معنا ندارد». 

احمدی‌نژاد گفت: «در بخش‌های دیگر غیر از انرژی نیز روال بر همین طریق است؛ الان در بخش نان سالانه چهار هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت‌ می‌شود که 1200 تا 1300 میلیارد تومان آن پِرت است و مابقی نیز به هدف اصابت نمی‌کند».

رئیس جمهور خطاب به کسانی که از واژه‌هایی چون گداپروری در پرداخت نقدی یارانه‌ها به مردم استفاده‌ می‌کنند گفت: «این افراد چه راه حلی پیشنهاد‌ می‌کنند»؟

احمدی‌نژاد افزود: «پرداخت نقدی یارانه به مردم نهایت احترام به آنها است و در اصل به کار بردن این واژه‌ها توهین به مردم است». 

پرداخت نقدی شعار انتخاباتی برخی‌ها بود
رئیس جمهور با بیان اینکه این حرف‌ها شعار انتخاباتی برخی‌ها بود گفت: «اتفاقا کسانی این حرف‌ها را ‌می‌زنند که در قانون برنامه، اینها را نوشته و ما را مکلف کرده‌اند که اجرا کنیم».

رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره برخی گزارش‌ها درخصوص کسری یک میلیارد دلاری در واریز پول نفت به خزانه به برخی تیترها و مطالب روزنامه‌ها اشاره کرد و گفت: «من دفترچه‌ای دارم که در آن مفصل از این مطالب زده‌اند، برخی منتظر این حرف‌ها هستند تا با تیترها و سخنرانی‌ها چهره کشور را مشوه کنند».

تراز بازرگانی غیرنفتی ما به سمت مثبت حرکت‌ می‌کند
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در گفتگوی زنده رادیو و تلویزیونی با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر تناسب نداشتن صادرات و واردات افزود: «در قوانین برنامه هیچ وظیفه‌ای برای کنترل واردات وجود ندارد و در قانون درباره صادرات غیر نفتی تاکید شده است».

وی با اشاره به اینکه درصدد بالاتر بردن‌ تراز بازرگانی غیرنفتی هستیم گفت: «تحقق این موضوع جزو آرزوهای چهل سال اخیر ما است». 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کل صادرات غیر نفتی انجام شده در سه برنامه (15 سال) پنجاه و سه میلیارد دلار بوده است افزود : «صادرات غیر نفتی در سه سال و 9 ماه گذشته 54 و نیم میلیارد دلار بوده است در حالی که بر اساس برنامه چهارم توسعه ‌می‌بایست میزان صادرات غیر نفتی پنجاه و سه میلیارد دلار باشد که هم اکنون از این میزان گذشته‌ایم».

احمدی‌نژاد به جهش صورت گرفته در صادرات غیر نفتی اشاره کرد و گفت : «صادرات غیر نفتی در سال 83، ‌هفت میلیارد دلار و در سال 86 بیست میلیارد دلار بوده است».

رئیس‌جمهور درباره نسبت صادرات غیر نفتی به کل واردات افزود : «این نسبت در سال 83، بیست و دو درصد و در سال 86، سی و دو درصد بوده است».

احمدی‌نژاد با انتقاد از جنجال برخی رسانه‌ها مبنی بر واردات بی رویه در دولت نهم گفت: «این دولت فقط کالاهای اساسی را که تکلیف بودجه بوده وارد کرده است».

رئیس جمهور گفت: «واردات کالاها را فقط‌ می‌توانیم با افزایش میزان تعرفه کنترل کنیم و این میزان در دولت نهم بیشترین بوده است».

احمدی‌نژاد کالاها را به سه دسته سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مصرفی تقسیم کرد و گفت: «از کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای سود بازرگانی گرفته نمی‌شود و همه عوارض به کالاهای مصرفی منتقل‌ می‌شود».

وی درباره واردات میوه نیز گفت: «به جای اینکه میوه‌های برداشت شده در مهرماه برای شب عید ذخیره شود و مقادیر زیادی از بین برود در همان زمان میوه‌ها را صادر و معادل آن را وارد‌ می‌کنیم و دیگر پول انبارداری نمی‌دهیم».

رئیس جمهور این اقدام را منطقی دانست و افزود : «البته این اقدامات را دولت انجام نمی‌دهد بلکه دولت فقط هدایت کننده است».

رئیس جمهور جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران را در جهان بسیار ممتاز دانست.

احمدی‌نژاد افزود: «هر جای جهان، ایران را در ‌تراز بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان‌می‌سنجند و نقش، ادبیات و جهت‌گیری‌های کشورمان در مناسبات جهانی تعیین کننده است».

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه معادلات جهان در خاورمیانه شکل‌ می‌گیرد گفت: «حضور فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جهان بسیار آشکار است و به ادبیات روز مردم تبدیل شده است». 

تهدید نظامی از کشورمان برطرف شده
احمدی‌نژاد تصریح کرد: «به لطف خدا و ایستادگی ملت اکنون تهدید نظامی از کشورمان برطرف شده و این، حاصل ایستادگی ملت و فضای انقلابی و آرمانی حاکم بر کشور است».

رئیس جمهور گفت: «اگر فضای انقلابی و آرمانی وجود داشته باشد و ملت متحد بایستد‌ می‌تواند همه موانع را از پیش روی خود بردارد و در صورت بی تفاوتی و سستی، دشمنان حتی در منازل ما نیز رخنه‌ می‌کنند زیرا اخلاقشان این گونه است».

احمدی‌نژاد افزود: «ملت ایران سیاست‌های گوناگون را تجربه کرده است».

رئیس جمهور گفت: «اقتدار یک ملت از درون آن‌ می‌جوشد و موجب عقب‌نشینی دشمنان ‌می‌شود».
 
باید برای حفظ استقلال کشور این گونه محکم عمل کنیم
احمدی نژاد با بیان اینکه نخست وزیر کشوری درباره موضوع هسته‌ای ایران و عقب نشینی مسئولان با وی بحث و مذاکره‌ می‌کرد و در پایان پاسخ منفی شنید افزود: «وی از این موضع محکم مسئولان ایران تعجب کرد».

رئیس جمهور گفت: «من به این مقام خارجی گفتم اگر این گونه نباشیم دشمنان مرزی برای خود قائل نخواهند بود و باید برای حفظ استقلال کشور این گونه محکم عمل کنیم». 

نامه به وزیر کشور درباره حقوق شهروندی
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش درباره نامه‌هایی که به وزیر کشور در خصوص حقوق شهروندی نوشته است گفت: «این طرح قبلاً تهیه و برای صیانت از حریم اجتماعی تدوین شده است».

احمدی‌نژاد افزود: «‌متاسفانه وزارتی که باید این کار را مدیریت ‌می‌کرد آن را انجام نداد و فقط به فعالیت انتظامی پرداخت در صورتی که اساس این طرح، فرهنگی بود».

رئیس جمهور گفت: «از وزیر اسبق کشور (پورمحمدی) خواسته بودم که این کار فرهنگی را انجام دهد و وزیر بعدی آن نیز عمر وزارتش کفاف نداد».

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید با افرادی که به طور سازماندهی شده در صدد تخریب محیط اجتماعی هستند طبق قانون برخورد شود افزود: «بیشتر مردم ایران به ویژه جوانان از بهترین و پاک‌ترین مردم جهان هستند و بر اعتقادات اسلامی و فرهنگی خود ایستاده‌اند و حتی برای آن فداکاری و هزینه‌ می‌کنند».

رئیس جمهور درباره زمان ابلاغ این طرح به وزیر کشور گفت: «این کار از گذشته در دستور کار دولت بوده است و هر وقت این فعالیت انجام شود برخی از آن انتقاد ‌می‌کنند».

احمدی‌نژاد با تشکر از زحمات نیروی انتظامی برای اجرای طرح امنیت اجتماعی گفت: «این طرح انتظامی نیست بلکه فرهنگی است و عناصر فرهنگی باید با کمک گرفتن از مردم آن را اجرا کنند».

رئیس جمهور گفت: «‌در 20 جلسه تخصصی به مدیران مربوط برای اجرای این طرح تذکر دادم اما متاسفانه در اجرا تاخیر انجام شد و در روزهای گذشته نیز خبرهای ناخوشایندی شنیدم که باید در این زمینه چاره اندیشی شود». 

من در کرمانشاه این شعار را تشویق هم کردم 
رئیس جمهور گفت: «منتظر تغییرات واقعی در آمریکا هستیم و این فقط نگاه ملت ایران نیست».

احمدی‌نژاد در ادامه گفتگوی مستقیم رادیو و تلویزیونی با مردم درباره شعار «تغییر» اوباما و گفتگو با ایران افزود: «تغییر یک ضرورت و دیکته شده است یعنی دنیا و مردم آمریکا به نقطه‌ای رسیده اند که باید رفتار سردمداران آمریکا عوض شود و اگر عوض نشود، ادامه زندگی محال‌ می‌شود».

رئیس جمهور با بیان اینکه حفظ موجودیت آمریکا به تغییر بنیادی وابسته است، گفت: «رفتار باید عوض شود و این مستلزم آن است که مبانی عوض شود؛ اگر قرار باشد همان کالای قبلی را در زر ورق جدید ارائه کنند به سرعت لو خواهد رفت، دنیا خواهد فهمید و عکس العمل‌ها خیلی تند خواهد بود».

احمدی‌نژاد افزود: «بدترین عکس العمل‌ها را مردمی نشان خواهند داد که خود رأی داده‌اند».

رئیس جمهور با بیان اینکه منتظریم نشانه‌های تغییر واقعی را در آمریکا ببینیم، تصریح کرد: «گفتن تغییر یک حرف است که باید دید در صحنه عمل واقعاً چه تغییر بنیادی اتفاق‌می‌افتد».

احمدی‌نژاد گفت: «من در کرمانشاه این شعار را تشویق هم کردم؛ آقای بوش بنایش بر این بود که همه ملت‌ها را تحقیر کند و با حمله نظامی حقوق ملت‌ها را به جیب یک سری سرمایه دار بریزد؛ آیا حالا هم قرار است همان اتفاق با یک ادبیات نرم، لبخند و قدرت هوشمند بیفتد یا نه واقعاً توبه کرده‌اند»؟

رئیس جمهور افزود: «به عنوان مثال ملت فلسطین، ملتی است که از سرزمینش رانده و حقوقش ضایع شده است، آیا تغییری که رئیس جمهور آمریکا گفته است شامل بازپس گرداندن حقوق ملت فلسطین هم ‌می‌شود؟ آیا قرار است حقوق ملت افغانستان نیز به رسمیت شناخته شود؟ آیا بنا است این شبکه اقتصادی چپاولگر که منابع ملت‌ها را غارت ‌می‌کند و نقاط ضعف ملت‌ها را به سایر ملل منتقل ‌می‌کند اصلاح شود»؟

احمدی‌نژاد ادامه داد: «آیا با شعار تغییری که مطرح کرده‌اند قرار است شورای امنیت اصلاح شود؟ آیا قرار است زورگویی از بین برود؟ آیا مانع شدن در مقابل ملت‌ها و جلوگیری از پیشرفت آنها از بین خواهد رفت؟ آیا با این تغییرات از پیشرفت ملت‌ها خوشحال‌ می‌شوند»؟

رئیس جمهور با بیان اینکه بالاخره ما منتظر این هستیم که تغییرات واقعی اتفاق بیافتد، گفت: «اینها فقط نگاه ملت ما نیست، خیلی‌ها با چشمان تیزبینشان ببینند آیا تغییر واقعی اتفاق‌‌ می‌افتد یا نه».

احمدی‌نژاد افزود: «اگر تغییر واقعی اتفاق بیافتد، خود به خود بقیه معادلات هم عوض‌ می‌شود».

رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا این تغییر معادلات شامل روابط ایران و آمریکا نیز خواهد شد تصریح کرد: «کلاً همه روابط به شکل دیگری خواهد شد، باید در آن شرایط حرف زده شود».

احمدی‌نژاد گفت: «اما اگر تغییر واقعی در آمریکا اتفاق نیفتد، روابط همان روابط است؛ حال در این شرایط چه باید کرد»؟

رئیس جمهور افزود: «ما که به اقتضای شرایط و بر اساس منافع ملی خودمان و البته برای صلح و عدالت جهانی بهترین تصمیم را ‌می‌گیریم، منطقی هم هستیم، نه زور خواهیم گفت و نه چیزی را تحمیل خواهیم کرد؛ اما مهم آن است که باید آن تغییر اتفاق بیافتد».

احمدی‌نژاد گفت: «اینکه‌ می‌گویند در حال حاضر در حال برنامه ریزی هستیم باید ببینیم تغییری که شعارش را داده‌اند در کجاست، این را باید خودشان اعلام کنند که این تغییر در کجاست.» 

ایران از مرحله هسته‌ای عبور کرده
رئیس جمهور گفت : «ایران از مرحله هسته‌ای عبور کرده و هرکس بخواهد در این زمینه حرف بزند، خودش را خراب کرده است».

احمدی‌نژاد افزود: «زمانی تغییر حاصل ‌می‌شود که آنها به خودشان بگویند ما چه کاره هستیم که دخالت کنیم و هروقت جواب قانع کننده‌ای برای خود و دیگران داشتند این را‌‌ می‌توان تغییر عنوان کرد».

رئیس جمهور گفت: «با پیروزی انقلاب اسلامی حرکت ملت ایران شتابی مستمر به خود گرفت و وقتی فضا آرمانی ‌می‌شود این سرعت و شتاب بیشتر‌می‌شود».

احمدی‌نژاد در ادامه گفتگوی مستقیم رادیو و تلویزیونی با مردم افزود: «کسانی که این سرعت و شتاب را تکذیب ‌می‌کنند در حقیقت این سرعت را با معادلات خودشان حساب‌ می‌کنند و نمی‌توانند آن را باور کنند». 

دریافتی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام و بهزیستی در دولت نهم به 35 تا 60 هزار تومان رسید
رئیس جمهور به برخی عملکرد‌های نظام اسلامی و دولت نهم اشاره کرد و گفت : «تولید آلومینیوم از 25 هزار تن در سی سال پیش به 218 هزارتن در سال هشتاد و چهار و 457 هزارتن در سال جاری افزایش یافته است، به عبارت دیگر در سه سال و نیم اخیر بیش از همه تاریخ ایران به تولید آلومینیوم اضافه شده است».

احمدی‌نژاد با اشاره به نبود هیچ گونه تولید مس در کشور در زمان پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «تولید مس در کشور در سال هشتاد و چهار به 178 هزار تن و هم اکنون به 260 هزار تن افزایش یافته است».
رئیس جمهور افزود: «ظرفیت تولید سالانه سیمان از شش میلیون و دویست هزار تن در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، هم اکنون به سی و شش میلیون تن رسیده است».

وی گفت: «ظرفیت تولید سیمان تا 110 هزار تن درکشور در حال تکمیل است و به زودی جشن خودکفایی تولید سیمان در کشور برگزار‌ می‌شود».

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ظرفیت تولید زغال سنگ در زمان پیروزی انقلاب اسلامی یک میلیون تن بود که این ظرفیت تا پیش از روی کار آمدن دولت نهم باقی مانده بود گفت: «در سه سال و نیم اخیر تولید زغال سنگ به بیش از دو میلیون تن افزایش یافته است».

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دریافتی خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی در سال‌های هشتاد ویک تا هشتاد وسه، هشت تا شانزده هزار تومان در ماه بود گفت: «این رقم در دولت نهم به سی و پنج تا شصت هزار تومان رسید».

احمدی‌نژاد فضای ورزشی ایران تا آغاز به کار دولت نهم را سه هزار و 850 فضا اعلام کرد و گفت: «در سه سال و نیم اخیر دو هزار و 500 فضای ورزشی به این تعداد اضافه شده است».

وی گفت: «در فاصله سال‌های 80 تا 84، یک میلیون و 200 هزار مترمربع فضای ورزشی در کشور ساخته شد، در حالی که در سه سال و نیم دولت نهم 8 میلیون متر مربع به فضای ورزشی کشور اضافه شده است».

رئیس‌جمهور به کسب مدال‌های جهانی و آسیایی به دست ورزشکاران ایرانی اشاره کرد و گفت: «تا سال 1384، سیصد و هشتاد و پنج مدال برای کشور به دست آمد، اما در سه سال و نیم اخیر، 127 مدال برای کشور به دست آمده است، به عبارت دیگر یک سوم مدالها در تاریخ کشور در این مدت کسب شده است».

احمدی‌نژاد با بیان اینکه وقتی روحیه آرمانی در کشور به وجود آید، ورزشکار هم‌ می‌درخشد گفت: «روحیه آرمانی در این سه سال و نیم خیلی اوج گرفته است».

رئیس‌جمهور افزود: «وقتی که جنگ آغاز شد کسانی تا سال شصت فضا را تخریب‌ می‌کردند و ما تا آن زمان پیشرفت نداشتیم، اما وقتی عوامل تخریب از صحنه سیاسی کشور کنار گذاشته شد، فضا برای پیروزی‌ها مهیا شد».

احمدی‌نژاد رشد ورود گردشگر به کشور را نیز از شاخص‌های پیشرفت ایران اسلامی دانست و گفت: «در حالی که در سال 83، هشتصد هزار گردشگر به ایران سفرکرده بودند، در سال هشتاد وشش، دو میلیون و دویست هزار گردشگر به کشورمان آمدند و این برخلاف حرف‌هایی است که برخی‌ها‌ می‌گویند». 

اگر مردم هم مثل وزرا کار کنند سرعت رشد کشور چند برابر می‌شود
رئیس جمهور با اشاره به اینکه حدود 25 سال است که کارمند دولتم، ‌گفت: «‌اگر مجموعه مدیریت کشور و مردم مانند وزرا و استانداران کنونی کار کنند طبیعی است که سرعت رشد کشور چند برابر شود».

احمدی نژاد با تشکر ویژه از همه خادمان انقلاب به ویژه همکاران خود در دولت گفت: «‌‌همکارانم، ‌فداکارانه در حال فعالیتند و از جان و سلامت خود مایه گذاشته‌اند تا فاصله‌ها را پرکنند». 

قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن
محمود احمدی‌نژاد در ابتدای این گفتگوی مستقیم رادیو و تلویزیونی گفت: «از همه بزرگواری‌های ملت ایران به خصوص حضور تاریخ سازشان در راهپیمایی 22 بهمن امسال که دوران جدیدی برای ملت ما و ملت‌های دنیا رقم زده شد، تشکر‌می‌کنم».

رئیس جمهور گفت: «اهمیت این حضور زمانی بیشتر معلوم‌میشود که بدانیم شاید نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که بدون تبلیغات انجام شد؛ امسال تبلیغات گروه‌ها و دسته‌ها برای حضور در راهپیمایی‌ها خیلی کمرنگ بود».

احمدی‌نژاد افزود: «امسال پس از گذشت سی سال از عمر انقلاب اسلامی، این انقلاب جوهر خودش را نشان داد؛ اگر بنا بود این انقلاب در مسیر سرازیری باشد در این سی سال خودش را نشان‌می‌داد».

رئیس جمهور گفت: «بعضی‌ها حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را یک و هفت دهم سال گذشته تخمین زدند که البته من این موضوع را پیگیری نکردم چون مهم نبود؛ مهم حضور قشرهای مختلف مردم بود».

احمدی‌نژاد افزود: «در این راهپیمایی، از کودک گرفته تا پیرمرد و پیرزن یک حرف و آن هم وحدت بی نظیر ملت فریاد زده شد».

رئیس جمهور گفت: «با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دوره جدید در ایران، تحولات جهانی تحت تاثیر رفتار ملت ایران قرار گرفت و پایه گذار آن نیز خود ملت بود که در گذشته نظیرش را نداریم».

احمدی‌نژاد افزود: «این روش موفق‌ترین روش پیشبرد آرمان‌ها برای یک ملت است».

رئیس جمهور با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن هم نشان تحول و هم سرآغاز تحول در مناسبات منطقه‌ای و بین المللی بود گفت: «به جز ابتدای انقلاب در مابقی عمر انقلاب، محور اصلی دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و مبادلات سیاسی آنها بر اساس ضدیت با ملت ایران شکل گرفت».

رئیس جمهور تصریح کرد: «ملت ایران با روش خودش تا امروز با جبهه استکبار مقابله کرده و مرحله به مرحله آنها راعقب زده است».

احمدی‌نژاد گفت: «آنها تصور‌می‌کردند که انقلاب به نسل‌های دوم وسوم نخواهد رسید و سوخت انقلاب تمام و ملت ایران از پیگیری آرمان‌ها خسته‌می‌شود».

رئیس جمهور با اشاره به اذعان مقامات کشورهای مختلف به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در 30 سال گذشته گفت: «نمایندگان این کشورها در ملاقات‌های متعدد تصریح‌میکنند که پیشرفت‌های ایران را متعلق به خودمان‌می‌دانیم».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «وقتی که معادلات سیاسی جهان بر پایه تهدید یک ملت سازماندهی ‌می‌شود زمانی که تهدید‌می‌شکند حرکت در جهت مقابل ادامه پیدا‌می‌کند».

رئیس جمهور افزود: «باور من این است که انقلاب از نقطه بلوغش عبور کرده و روش انقلاب که روشی درست در مراحل و زمان‌های مختلف از جمله در سال‌های اخیر بوده به عنوان الگو برای سایر کشورها معرفی شده است».

رئیس جمهور با اشاره به مستندات فروپاشی قدرت‌های استکباری گفت: «فروپاشی این قدرت‌ها واقعیتی است که پایه نظری و مشاهدات عینی دارد».

احمدی‌نژاد افزود: «برای مسلمانان که معتقد به خداوند هستند این امر قطعی است که امپراتوری‌ها عمر و مهلت معینی دارند و تولد تا فروپاشی آنها را‌ می‌توان رصد کرد».

رئیس جمهور تصریح کرد : «خدای متعال وعده داده است که قدرت‌های بزرگ مضمحل خواهند شد».

احمدی‌نژاد اضافه کرد: «نظام‌هایی که ظالمانه هستند ماندگار نیستند و اگر چه ممکن است در زمان‌هایی کارکردهای مختلفی داشته باشند اما از زمانی که وجه ظالمانه آنها غالب شود آغاز فروپاشی آنها آغاز‌می‌شود».

رئیس‌جمهور افزود: «به لحاظ نظری جبهه استکبار در بن بست کامل در زمینه‌های نظریه جهان شناسی، جامعه شناسی و انسان شناسی قرار دارد».

احمدی‌نژاد گفت: «مدت‌ها بود که این نظام‌ها با تحولات اقتصادی لباس حقانیت بر نظریه‌های خود پوشانده بودند اما امروز شعارهای استکبار در بین ملت‌ها با بی‌رغبتی و واکنش تند مواجه‌ می‌شود».

رئیس جمهور افزود: «20 سال است که هیچ زایش نظری در این حوزه اتفاق نیفتاده است و نظریه‌های آنها پاسخگوی نیازهای روز بشر نیست».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «هر تمدن و امپراتوری زمانی که بخواهد دیدگاه‌های خود را با زور تحمیل کند به زمان فروپاشی خود نزدیک شده است».

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جبهه استکبار از نظر سیاسی نیز به بن بست رسیده است مسائل عراق، لبنان، فلسطین،‌افغانستان، آفریقا و آمریکای جنوبی را به عنوان نمونه‌هایی از این بن بست برشمرد».

احمدی‌نژاد تصریح کرد: «این نظام‌ها قادر به حل هیچ یک از مسائل سیاسی موجود نیستند و به لحاظ اقتصادی نیز موج برگشته است و کارهایی که‌میکنند پاسخگوی بحران موجود نیست».

رئیس جمهور با اشاره به نشانه‌های پایان تک‌صدایی در دنیا و فریاد رسای ملت‌ها گفت: «امپراتوری آنها از هر لحاظ قدرت ادامه راهش را ندارد».

احمدی‌نژاد با تاکید بر شکست صهیونیست‌ها در غزه مناسبات دنیا و نظم حاکم بر آن را بر پایه رفتارهایی خواند و گفت: «اکنون آنها بر هم ریخته‌اند و از این پس تحولات جدیدی در راه است».

رئیس جمهور همکاری دسته جمعی و رعایت پایه‌ها و اقدامات نظری را بانی ایجاد نظم جدیدی در جهان خواند که آن را نیز ملت ایران مطرح‌می‌کند و نظم آینده جهان بر پایه اعتقاداتی است که مناسبات ظالمانه را بر هم خواهد ریخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۳۰
0
0
خدا وند به ملت ایران رحم کند
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۷/۱۱/۳۰
0
0
آقاي احمدي نژاد در اين برنامه نظام اسلامي را به برهه هاي سه گانه تقسيم كرد و فقط از برهه زماني دولت نهم دفاع كرد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۳۰
0
0
آقا خداييش بهترين رئيس جمهور دنيا را داريم. آقاي رئيس جمهور خسته نباشيد. ما كه به سهم خودمان از زحمات شما تشكر ميكنيم. خدايا نگهدارش باش
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۸۷/۱۱/۳۰
0
0
اخه این رئیس جمهور هم مردم را...حساب کرده! این ها که می گفت مال موقعی که بودجه سالجاری را مثلا تفریغ کنند که بگویند دو ماه دیگه اسنادش میاد نه بودجه 3 سال قبل را ! این پول گمشده از بودجه سه سال قبل هستش!
دوم اینکه یه مشت کاغذ پاره اورده ! و میگه ببینید اینجا نوشته این عدد را و بعد در محاسبه اشتباه شده! حالا از دو حال خارج نیست یا اینکه دیوانی ها ... هستند و تا حالا کار تفریغ نکردند و یا اینکه دولتی ها پپه و نتوانسته اند یه لیست دخل و خرج مال چهار تا حساب دولتی را تنظیم کنند! اخه مگر اولین باری هست که تو این مملکت بودجه را تفریغ می کنند!
سوم اینکه اعلام میکرد ببینید این 3 سال چقد ر مشعشع هست! بابا این کارخانه سیمان که میگی یا ان تلفن یا اون ذوب اهن با اون راه اهن اینها حداقل 3 سال فقط زمینه سازی و تجهیز کارگاهش زمان میخواد این دولت یه کوپن گوشت کارمندانش را تا امد توزیع کنند 8 ماه طول کشید هنوز هم بعضی ها ا.ن. دریافت نکرده اند بعد چه جوری س ساله موشک هوا میکنه ! کارخانه ذوب اهن میسازه!
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۸۷/۱۱/۳۰
0
0
اره جون [...]
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۱/۳۰
0
0
تا كي دروغ؟
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۸۷/۱۱/۳۰
0
0
ما هم كه گوشامون [...]
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۸۷/۱۱/۳۰
0
0
خلايق هرچه لايق.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۳۰
0
0
به رييس جمهور : دست از سر مردم اين كشور بردارد
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۸۷/۱۱/۳۰
0
0
توضيحات يا توجيحات؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۳
0
0
فقط در دوران آقای خاتمی کسی از حساب کتاب خبر نداشت
نوبت که به ریس جمهور عزیز رسید همه حسابدار شداند(الحمدالله)!!!!!!
ناشناس
|
Japan
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۳
0
0
بی پناه مردم ایران!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین