کد خبر: ۱۱۰۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷
دهقان‌کیا، عضو هیأت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران:

حتی وزیر کار هم نرخ بیکاری اعلام‌شده را قبول ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با تاکید بر این که هم اکنون نرخ بیکاری دچار ابهام و تردید است،‌ گفت: این موضوع به جایی رسیده که حتی شخص وزیر نیز در نرخ بیکاری اظهار تردید کرده است. 

علی دهقان‌کیا، با بیان این‌که متاسفانه هم اکنون آمار واحدی درباره نرخ بیکاری در کشور وجود ندارد، گفت: با این که مرکز آمار ایران این عدد را در پایان هر فصل اعلام می‌کند، اما کار به جایی رسیده که حتی شخص وزیر نیز درباره آن اظهار تردید کرده است، بنابراین می‌ توان گفت آمار مشخصی درباره نرخ بیکاری وجود ندارد.

او ادامه داد: به نظر من اگرچه نرخ بیکاری ۱۴٫۶ درصدی برای بهار امسال اعلام شده، اما با توجه به آنچه مشاهدات در نهادهای کارگری نشان می‌دهد نرخ بیکاری بیش از این‌هاست.

او تاکید کرد: ‌پرونده‌های هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف در سال جاری تا ۴۰ درصد افزایش یافته است که این نشان‌دهنده یکی از پارامترهای افزایش بیکاری است.

وی با تاکید براین‌که هم اکنون براساس تعریف مرکز آمار ایران کسی که یک ساعت در هفته کار کند شاغل تلقی می‌شود، گفت:‌ با تغییر تعریف کار مشکل بیکاری در کشور حل نمی‌شود، اما نکته این است که با تمام این تعاریف نیز آمار دقیقی از تعداد بیکاران در کشور وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین