کد خبر: ۹۰۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۵
با صدور بیانیه‌ای؛

حزب اعتدال و توسعه خواستار اجرایی شدن پیشنهادات هاشمی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حزب اعتدال و توسعه با صدور بیانیه‌ای خواهان تلاش عملی برای تحقق پیشنهادات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تاریخی هفته‌ گذشته تهران شد.

به‌گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن کامل بیانیه حزب اعتدال و توسعه بدین‌ شرح است:

«حماسه پرشور نماز جمعه 26/4/88 را به حق باید نقطه عطفی در تداوم حرکت انقلاب اسلامی ایران دانست. خطیب فهیم و پرتوان نماز جمعه این هفته حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با درایت و تیزهوشی فوق العاده و منحصر به فرد خود و با درک شرایط خطیر داخلی و بین‌المللی کشور در حالی نماز جمعه این هفته را برگزار نمود که از یک سو مطالبات گسترده مردم پیرامون انتخابات و ابهامات فراوان آن، فضای عمومی کشور را تحت الشعاع قرار داده است و از دیگر سو اشتباهات جبران ناپذیر مسؤولان انتخاباتی و علی‌الخصوص وزارت کشور و شورای نگهبان و نیز شیوه غلط و یک‌سویه صدا و سیما در اطلاع رسانی موجبات تردید بیش از پیش را نسبت به برگزاری انتخابات دامن زده است که این شرایط به خودی خود شروع خطرناکی را برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌وجود آورده است. 

اما از این مهم‌تر وقایع حین و پس از انتخابات بود که ضمن آنکه به خدشه پذیر بودن انتخابات صحه گذاشت، برعکس انتظارات، به جای رفتار عاقلانه و مدبرانه ارگانهای ذیربط با منتقدین که نسبت به انتخابات سؤالات جدی داشته‌اند ،شیوه‌ای را برگزیند که با حضور نهادهای رسمی و غیررسمی امنیتی و نظامی در صحنه اجتماع فضای عمومی کشور را تحت الشعاع قرار داده و کلا کشور را به سوی امنیتی شدن سوق دادند. 

تحت چنین شرایط سخت داخلی و متاثر ازآن موقعیت مسموم و منفی بین‌المللی، پس از یک ماه سکوت معنادار، جناب آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه نسبت به تحلیل وضعیت موجود کشور، مطالبات مردم و ارائه راه حلهای خروج از این بن بست پرداخته و مسائل پیرامون آن‌را بطور کامل تبیین نمودند. 

ایشان در حضور میلیونی مردم نمازگزار مسلمان و عاشق انقلاب به آموزه‌های اسلامی و سیره حضرت رسول اکرم(ص) در مورد جایگاه اسلام و مردم در حکومت اسلامی اشاره نمود و با تاکید به حق، مبنی بر اینکه طی 60 سال گذشته در لحظه لحظه وقایع انقلاب همراه رهبر انقلاب امام خمینی(ره)، حضور داشته است، متاثر از روش ایشان فریاد می‌زند، اسلام و جمهوریت دو رکن جدا نشدنی انقلاب اسلامی هستند و انتخابات زینت نظام جمهوری اسلامی و یک لفظ تشریفاتی نبوده و نخواهد بود.

ایشان با توجه به شرایط قبل و بعد از انتخابات، ابهامات موجود را به ضرر انقلاب تفسیر نموده و اعلام کردند از این منازعه هیچ‌کس سود نبرده و همه ضرر کردند. ایشان با تاکید بر ضرورت خروج از شرایط موجود کشور و به‌منظور عبور از این وضعیت راه حلهای مهم و تعیین کننده‌ای را ارائه و پیشنهاد دادند که از جمله مهمترین آنها، می‌توان به بازگرداندن اعتماد عمومی به مردم با تکیه به اقدامات قانونی توسط مسؤولان و آحاد مردم کشور اشاره کرد. 

جناب آقای هاشمی به نقش مهم صدا و سیما در تلطیف این فضا اشاره نموده و از این رسانه ملی می‌خواهند با دعوت از همه جریانات سیاسی و افراد مؤثر به آنها اجازه دهند نسبت به وقایع کشور اظهار نظر نموده و نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمایند.

ایشان با تاکید به نقش مهم و ارزنده علمای قم و حوزه های علمیه در مسائل مختلف به نگرانیهای آنان اشاره نموده و تاکید می‌نمایند با استفاده از نقطه نظرات این عزیزان و نخبگان جامعه زمینه مشارکت گسترده‌تر نیروهای انقلاب را برای خروج از این شرایط فراهم نمایند. 

حزب اعتدال و توسعه با استقبال جدی از نظرات ارزشمند حضرت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی، تنها راه برون رفت از شرایط موجود را عمل به یکایک نظرات و پیشنهادات ایشان که در خطبه‌های نماز جمعه اعلام شد می‌داند و از مسؤولین ذیربط می‌خواهد نسبت به اجرائی شدن آنها همت نموده و قبل از آنکه فرصت از دست برود زمینه آزادی دستگیرشدگان فراهم گردیده، شرایط امنیتی فعلی به فضای مبتنی بر قانون تبدیل گردد و اجازه داده ‌شود تا تجمعات قانونی برای ابراز نظرات مردم برگزار گردد.

تاکید می‌شود نباید اجازه داد بیش از این نسبت به دیدگاه‌های خیل عظیم مردم بی‌توجهی شود. 

ما از صدا و سیما می‌خواهیم نسبت به تغییر رویکردی که تاکنون داشته و متاسفانه حتی پس از خطبه‌های نماز جمعه ادامه یافته است سریعاً اقدام نماید و با دعوت از نخبگان، علما و جریانات سیاسی اجازه دهد، دیدگاه‌های متفاوت آنها در زمینه مسائل اخیر بیان شده و آنها شرایط خود را در مورد انتخابات مطرح نمایند. 

علی‌رغم مسیر منطقی اعلام شده در نماز جمعه، متاسفانه مشاهده می‌گردد برخی شخصیت‌ها و جریانات بدون در نظر گرفتن عمق محتوی مطالب و اهداف دلسوزانه اعلام شده ،نقطه نظراتی را بیان داشته‌اند که نشان می‌دهد علاقه‌ای به خروج منطقی و قانونی از این وضعیت را ندارند. حزب اعتدال و توسعه این افراد را به تفکر بیشتر در این زمینه فرا می‌خواند. 

حزب اعتدال و توسعه با تشکر بی‌پایان از حضور شجاعانه مردم در صحنه‌های مختلف اجتماعی و به‌خصوص انتخابات اخیر که موجب غرور و سرافرازی ایران و ایرانی بود و نیز با تقدیر از حضور آگاهانه آنها در نماز جمعه اخیر با تمامی توان امکانات خود را در جهت تحقق پیشنهادات جناب آقای هاشمی تقدیم می‌نماید». 

                                                                       حزب اعتدال و توسعه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین