کد خبر: ۸۳۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۷

کوتاه از دهمین دوره لیگ‌برتر فوتسال

اولین جام تاریخ اصفهان
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تیم فوتسال فولاد ماهان اصفهان با برنامه‌ریزی اصولی پای به نهمین یا به قولی دهمین دوره لیگ‌برتر فوتسال ایران نهاد تا در نهایت مزد هزینه‌های به‌جا و حرکت روبه جلوی خود را بگیرد. 

اصفهانی‌ها تقریبا همه جام‌های کشوری را در رشته‌های دیگر حداقل یکبار تصاحب کرده بودند و فقط فوتسال بود که کاپ قهرمانی‌اش برای آنها دور از دسترس مانده بود. با اصرار علی طاهری از دوران مدیریتش بر ماهان از زمان تحت‌نظر بودن تیم از سوی اداره پست، اسپانسری قدر برای حمایت از فوتسال اصفهان پاپیش گذاشت که برآورده شدن آرزوهای مردم این شهر را تکمیل کرد. ماهان با استخدام وحید شمسایی به یکی از غول‌های فوتسال ایران تبدیل شد و با حمایت مالی همه‌جانبه بهروز ریخته‌گران نام خود را در تاریخ قهرمانی اصفهانی‌ها ثبت کرد.

تولد دو قطب جدید:

در حالی‌که سال گذشته فوتسال ایران دو قطب به نام تام ایران‌خودرو و منصوری‌قرچک داشت لیگ‌برتر امسال دو قطب دیگر داشت که پارسالی‌ها را جاگذاشته و حسابی شرمنده‌شان کردند. ماهان که با شمسایی طبیعی بود مدعی باشد اما ارم‌کیش مصداق همان سورپرایز برنامه‌ها بود. قمی‌ها با سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی اصغر حسن‌زاده و مصطفی نظری اجازه خروج ستاره‌هایشان را ندادند تا عملا از ناحیه همین دو نیز به عنوانی برسند که شاید کمتر کسی پیش‌بینی آن را می‌کرد. ماهان و ارم در لیگ‌امسال همه را انگشت ‌به‌ دهان کردند و اغلب کارشناسان این موضوع را معطوف به شخصیت قهرمانی شمسایی و نظری در تیم‌های خود می‌دانند، خصوصا سنگربان تیم‌ملی که پس از جام‌جهانی شخصیت ویژه‌ای پیدا کرد و لیدر برنامه‌های تیمش شد. شاید در تولد دو قطب جدید اهمال تام و منصوری که سال قبل انرژی‌شان را بیشتر صرف جدل با یکدیگر کردند بی‌تاثیر نبود.

مربیان ناکام:

در طول فصل جاری لیگ‌برتر همانند سایر لیگ‌های گذشته قربانیانی از روی نیمکت‌ها گرفته شد که نتایج تیمی در آن دخیل بود البته چه‌بسا که چینش سخت بازی‌ها برای برخی تیم‌ها در این اتفاقات دخیل هم شد. محمود خوراکچی به عنوان یکی از ریشه‌دارترین مربیان تام بزرگترین مربی ناکام امسال بود و علی‌رغم قهرمانی نیم‌فصلی که به‌دست آورد در نیم‌فصل دوم از این تیم کنار گذاشته شد. علی پازوکی هم با نتایج عجیبی که بدست آورد از علم‌و ادب اخراج شد. حکاک از اشکان کرمان، تهمتن از منصوری قرچک نیز از این دست بودند. ضمن اینکه در این میان تنها امیر عدالتخواه از علم‌و ادب به میل خود کناره‌گیری کرد و امیر شمسایی نیز به همین ترتیب از پوشینه‌بافت قزوین جدا شد.

افزایش درگیری‌‌های لیگ

امسال نسبت به سال‌های گذشته دعوا و درگیری رشد فزاینده‌ای داشت که اگر اغراق نباشد شاید به رشد400 درصدی هم رسیده بود. اگر سال گذشته درگیری هواداران منصوری و تام در قرچک اتفاق افتاد امسال در قم شیشه شکستند و به شمسایی و تیمش ماهان سنگ پرتاب کردند. در شیراز بازیکن صدرا زیر چشمش با مشت بازیکن حفاری پاره‌ شد و بستری شد. در تبریز آن‌قدر بر روی سرپرست تام آب دهان پرتاب شد که پایان بازی کتش را گویی آب کشیده بودند! و ... مسائلی از این قبیل و از این جمله تاثیرگذار شده بود تا نتوان از حاشیه‌های امسال گذشت.

کلسون تنها خارجی‌ لیگ:

یادگار دوران تیمداری شن‌سا در سطح اول فوتسال ایران، تنها خارجی لیگ‌برتر امسال بود. کلسون برزیلی‌الاصل توسط تام ایران‌خودرو به کار گرفته شد و در مواقعی نیز گره‌گشای نتایج این تیم لقب گرفت. کلسون در حالی تنها خارجی امسال فوتسال ایران بود که سال قبل تیم‌های علم‌و ادب مشهد، شن‌سای‌ ساوه و ماهان اصفهان باشگاه‌هایی بودند و از بازیکن خارجی در ترکیب خود سود می‌بردند. فراموش‌ نشدنی‌ترین خاطره از این بازیکن جدای از بازی‌هایی که به نمایش ‌گذاشت لحظه‌ای بود که در بارگاه حضرت رضا(ع) رخ داد. او پس از توضیحاتی که مترجمش در رابطه با حاجت دادن حضرت به مردمی که به او تمسک می‌جویند چشمانش را برای دقایقی بست و با مرور خواسته‌های قلبی‌اش شروع به گریه کرد تا حال‌و هوای بازیکنان تام را تحت‌تاثیر خود قرار دهد.

علم‌و ادب و پوشینه متزلزل‌ترین نیمکت‌های لیگ:

دو باشگاه مشهدی و قزوینی علم‌و ادب و پوشینه‌بافت قزوین دارای متزلزل‌ترین نیمکت‌های مربیگری لیگ‌برتر امسال بودند. مشهدی‌ها برای اولین بار علی پازوکی را به عنوان سرمربی خود برگزیدند اما در ادامه تصمیم به جایگزینی وی توسط امیر عدالتخواه گرفتند و پس از چند هفته حمید بی‌غم را بر راس کار قرار دادند تا عملا فصل را با سه سرمربی سر کنند. در پوشینه‌بافت نیز شرایط به همین شیوه بود. شهاب سفال‌منش اولین بار عهده‌دار هدایت قزوینی‌ها شد، سپس امیر شمسایی سکان هدایتشان را در دست گرفت و در خاتمه نیز عدالتخواه از علم‌و ادب به قزوین آمد تا سومین و آخرین سرمربی پوشینه‌بافت باشد.

آقای گلی سوژه داغ تا روز آخر:
 
امسال هم بحث آقای گلی یکی از مباحث داغ فوتسال ایران بود. این سوژه آنجا داغ‌تر شده بود که سرنوشت مشخص شدن آقای گل به روز آخر کشیده شد و مسابقه بین وحید شمسایی ستاره همیشگی فوتسال ایران و مرتضی عظیمایی پرهیجان برگزار شد. عنوان آقای گلی برای این دو مشترکا به دست آمد تا مشخص شود این بحث تا چه اندازه برای این دو مهم بوده است. شمسایی که سال گذشته این عنوان را به محمد طاهری تقدیم کرده بود با وجود دم‌ زدن از بی‌علاقگی به آقای گلی باقدرت تا روز آخر جنگید چراکه خودش هم باور داشت مزه کفش طلا چیزی متفاوت با کاپ قهرمانی تیمی است. با این حال با عنوانی مشترکی که بدست آمد بند کفش طلا هم برای مرتضی عظیمایی باارزش بود چراکه رقیبش وحید شمسایی دارنده عنوان آقای گلی ملی جهان بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین