کد خبر: ۱۳۵۱۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۷

بیانیه اوباما به‌دنبال آزادی 2 جاسوس امریکایی در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: رییس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از آزادی جاشوا فتال و شان بائر، دو آمریکایی بازداشتی در ایران استقبال کرد. 

باراک اوباما در بیانیه خود گفته است: «من از آزادی شین بائر و جاش فتال از زندان در ایران استقبال می‌کنم و بسیار خوشحالم که آنها به خانواده‌های و عزیزان‌شان پیوسته‌اند.» 

باراک اوباما همچنین از سلطان قابوس بن سعید، سلطان عمان، جلال طالبانی، رییس‌جمهوری عراق و مقامات دولت سوئیس و همه کسانی که در آزادی این دو شهروند آمریکایی در ایران نقش داشته‌اند تشکر کرده است.

سفیر عراق پس از آزادی دو آمریکایی: آماده وساطت برای آزادی ایرانیان در بند امریکا هستیم 

همچنین روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم محمد مجید الشیخ، سفیر عراق در تهران نوشت: در دیداری که جلال طالبانی با احمدی‌نژاد داشت درخواست آزادی اتباع امریکایی بنا بر درخواست‌های صورت گرفته مطرح شد.
 
خانواده‌های این افراد به دلیل روابط خوب تهران- بغداد و از جنبه انسانی قضیه از رییس‌جمهور عراق درخواست کرده بودند برای آزادی آنها وساطت کند. 

آقای طالبانی هم از این جنبه وارد بحث با آقای احمدی‌نژاد شد. 

رییس‌جمهور ایران هم وعده دادند که تلاش کنند تا بتوانند زمینه‌های آزادی این افراد را فراهم آورند.
 
در آخرین سفر رییس‌جمهور عراق به ایران علاوه بر رییس‌جمهور ایران، طالبانی دیداری هم با مقام معظم رهبری داشتند که در این دیدار مجدداً درخواست آزادی اتباع امریکایی مطرح شد و ایشان وعده دادند که این موضوع بررسی شود. 

ظاهراً وساطت مقامات عراقی تاثیرات خود را برجای گذاشته است که ایران با آزادی آنها موافقت کرده است.
 
این مطلب از 5 ماه گذشته مطرح بوده است و عراق از آن زمان تاکنون پیگیر آزادی این افراد بود. 

شروع این تلاش‌ها از ماه‌های آغازین سال جاری شمسی بود و البته با توجه به روابط خوب ایران و عراق، مقامات تهران با آن موافقت کردند.
 
عراق همیشه در زمینه مسائل انسانی پیشقدم بوده است و ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در صورت درخواست مقامات ایرانی برای آزادی اتباع آنها که در زندان‌های امریکا به سر می‌برند وساطت‌های لازم را انجام دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین