کد خبر: ۱۲۹۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴

نقش جریان انحرافی در معرفی سجادی به عنوان وزیر ورزش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون ورزش، نامه معرفی سیدحمید سجادی به عنوان وزیر را در ریزش رأی وی مؤثر خواند و گفت: آقای سجادی باید برای نمایندگان توضیح دهد چقدر جریان انحرافی در انتخاب وی اثر داشته است و نیز موضوع و نظر خودش در باره وزارت ورزش و جوانان چیست؟ 

"سید جلال یحیی‌زاده" در گفت‌وگو با خانه ملت در باره وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، با بیان این که آقای سجادی اولین وزیر این وزارتخانه است، گفت: ایشان در سازمان تربیت بدنی سابق دارای مسئولیت مدیریتی بوده، ضمن آنکه رتبه قهرمانی آسیا را نیز دارد و همیشه همه افراد نسبت به چنین مساله‌ای توجه داشتند و از این جهت به نظر من نمره ایشان قابل قبول است؛ اما این مساله موجب نمی‌شود نسبت به شاخص‌های دیگر ایشان به عنوان وزیر کم‌توجه باشیم. 

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس افزود: مجلس خصومت شخصی با کسی ندارد و به دنبال این بوده با تشکیل وزارت ورزش و جوانان، فردی کارآمد، مدیر، قابل و لایق در راس امور ورزش و جوانان قرار بگیرد؛ اما اگر به این نتیجه رسید که با وجود زحماتی که برای تصویب این قانون کشیده شد، باز هم همان راه گذشته طی می‌شود و تکرار مکررات خواهد بود، رای نخواهد داد.

جریان انحرافی به دنبال قبضه کردن مسوولیت‌های فرهنگی است
عضو کمیسیون فرهنگی توضیح داد: دو مسئله در مورد شخص آقای سجادی وجود دارد که برخی نمایندگان سئوال می‌کنند و رای اعتماد آنها تابع پاسخگویی به آن است؛ یکی این است که آیا جریان انحرافی در ارتباط با معرفی ایشان به عنوان وزیر تاثیری داشته است؟ و اصولا نظر و موضع آنها نسبت به وزیر پیشنهادی چیست؟ زیرا جریان انحرافی به شدت به دنبال قبضه کردن مسئولیت‌های فرهنگی و حضور در عرصه‌های فرهنگی است؛ تا به شکل دلخواه خود بر جامعه، جوانان، انتخابات و مسائل مختلف تاثیرگذار باشد. 

یحیی‌زاده، مسئله دوم در ارتباط با سجادی را نظر وی نسبت به ساختار وزارت ورزش و جوانان خواند و گفت: از فردای روزی که وزارت ورزش و جوانان به قانون تبدیل شد، همه شاهد بودند که این قانون از طریق مسئولان ورزش به شدت مورد مقابله قرار گرفت و در همین راستا، سئوال دوم نمایندگان این است که آیا آقای سجادی که فرد دوم سازمان تربیت بدنی بودند، واقعا به این وزارت ایمان دارند؛ یا این که از جمله کسانی هستند که در این مدت مقابله کردند و می‌خواهند وزیر دستگاهی شوند که آن ساختار را قبول ندارند. 

عضو فراکسیون روحانیون تاکید کرد: مثل همه وزارتخانه‌های دیگر و وزیر پیشنهادی، پیشینه آقای سجادی و نیز برنامه‌هایی که به مجلس برای این وزارتخانه ارائه داده‌اند، در رای ایشان تاثیر خواهد گذاشت.

نامه رییس جمهوری در معرفی وزیر اصلا جالب نبود
وی با اشاره به محتوای نامه معرفی آقای سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی، تصریح کرد: محتوای نامه ای که در معرفی ایشان به مجلس ارائه شده بود در رای دکتر سجادی تاثیر منفی گذاشت و بعد از آن روند اجرایی نشدن قانون و نیز نزدیک به ۶ ماه تعلل، اصلا جالب نبود در هنگام معرفی یک فرد برای وزارت، چنین محتوا و استدلال و مسائلی مطرح شود و همین مسائل موجب شد رای آقای سجادی ریزش پیدا کند. 

عضو فراکسیون ورزش افزود: سه امر مهم در رأی آقای سجادی تاثیر خواهد گذاشت؛ نخست، محتوای نامه معرفی وزیر است که وی توان جبران آن را نخواهند داشت؛ دومی، موضع وی در باره جریان انحرافی و نقش آن جریان در پیشنهاد وی به عنوان وزیر است و سومی نیز موضع وی در مورد این وزارت جهت اداره دو سازمان تربیت بدنی و جوانان.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین