کد خبر: ۱۷۹۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني

بايد اشتباهات، مسيرهاي انحرافي و تفكرات افراطي را شناخت و آنها را جبران كرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني امروز در ديدار جمعي از كارشناسان رسانه‌اي كشور به برخي سؤالات آنان پاسخ گفت. 

به گزارش آفتاب، ايشان در تبيين اهداف و آرمان‌هاي تشكيل نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: اسلام محدود به زمان و مكان خاصي نيست و هدف امام امت، مردم و مبارزين در تشكيل نظام جمهوري اسلامي، پياده كردن احكام مترقي اسلام بر پايه قرآن و سيره اهل بيت(ع) بود و اينكه بتوانيم الگويي موفق و الهام بخش در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي از مدينه‌النبي(ص) را به منطقه و جهان ارائه كنيد. 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با توجه به آفت تندروي و تفكرات افراطي در دوره‌هاي مختلف قبل از انقلاب و پس از آن براي اجراي صحيح برنامه‌ها و اهداف انقلاب اسلامي گفت: قبل از انقلاب ادبيات و تفكرات ماركسيستي، كمونيستي، منافقين و توده‌اي‌ها و فدائيان خلق در ادبيات انقلابي ها رسوخ كرده بود و پس از انقلاب نيز افراطيون چپ و راست حتي در دوران دفاع مقدس و عمدتا با نيت خير در مسير پيشرفت انقلاب و امور كشور، مانع ايجاد كرده و مي‌كنند كه البته در مقاطعي اين تفكر جا عوض كرده و اكنون سخنان افراطيون چپ از حلقوم افراطيون راست شنيده مي‌شود. 

ايشان افزود: مديريت دوران دفاع مقدس، پيروزي‌هاي كسب شده و به‌ويژه ختم جنگ، خود حركتي ضدافراطي بود، حتي برخي از مغرضان و طرفداران تفكرات افراطي، در زمان حمله صدام به كويت و حمايت آمريكا از كويت اصرار داشتند در كنار صدام وارد جنگ شويم. 

عضو مجلس خبرگان با اشاره به اينكه اوايل پيروزي انقلاب حتي با ادامه كار مترو تهران و پيگيري تعدادي از قراردادهاي مهم مخالفت شد گفت : تفكر افراطي ليبرالي اين اقدام را نيز غيرضرور و كاري لوكس و تشريفاتي معرفي مي‌كردند. 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پايان به سؤالي در خصوص آسيب‌شناسي انقلاب اسلامي و شناسايي و بيان اشتباهات احتمالي برخي عملكردهاي مسئولان در كنار دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي گفت: امام(ره) به عنوان شخصيتي عارف، مجتهد و روحاني كه با مظاهر ظلم و فساد و استبداد مخالف بودند و به تكليف عمل مي‌كردند، پرچم مبارزه عليه رژيم ستم‌شاهي را برافراشتند و ياران و مبارزاني هم كه ايشان را همراهي مي‌كردند، تجربه حكومت‌داري و برنامه اجرايي براي كشور نداشتند و تنها با تكيه بر تفكرات اسلامي و ايده‌هاي قرآني با بسيج مردم بر رژيم پهلوي پيروز شديم. 

ايشان افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي علي‌رغم بي‌تجربگي مسئولان، ساختار نظام اسلامي به خوبي شكل گرفت و بدون كمترين هزينه امام با حمايت و اعتماد كامل توده‌هاي مردم با برگزاري انتخابات آزاد همه اركان نظام را با رأي مردم ايجاد كردند و در سايه همين ساختار صحيح تمامي مشكلات كشور اعم از شورش‌ها، كودتا، دفاع مقدس و از هم‌پاشيدگي ارتش و نظام اداري اوايل انقلاب را با موفقيت پشت سر گذاشتيم و دستاوردهاي بي‌نظيري در كشور به دست آمد. 

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با توجه به ضرورت بازنگري گذشته به منظور كسب تجربه و آسيب‌شناسي انقلاب گفت: البته بايد اشتباهات و مسيرهاي انحرافي و تفكرات افراطي و تندروها را شناخت و براي مسير آينده كشور آنها را جبران كرد. 

ايشان افزود: شجاعت، شناسايي و بيان اشكالات و اشتباهات و جبران آن كاري قطعي و اجتناب‌ناپذير براي آينده است و تا دير نشده بايد براي آن اقدام كرد. 

در آغاز اين مراسم، تعدادي از حاضران سؤالات خود را در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي جامعه و دغدغه‌هاي فكري خود را بيان داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
سلام :
آقای رفسنجانی گرامی ، درست از بعد از انقلاب ، شروع به آسیب خوردن کردیم ، کم کم هدفهای انقلاب که خودکفایی و
احیای کشاورزی ، دامپروری ، صنعت و تولیدات داخلی ملی بود ، به فراموشی سپرده شدند .
ضمن آنکه رسانه های آزاد و شفاف و با صداقت ، بهترین گزینه برای جلوگیری از اختلاسها ، دزدیهای بیت المال ، خیانت به حق الناس، رانت خواری ها ، دلالی های بزرگ ، چاپلوسی ها ، احتکارها ، گرانفروشی ها ، قاچاق موادمخدر و مصرف آنها و
خیلی از منکرات دیگر . می باشد .
کم کم ، منیت ها و تکبرهای بعضی از مسئولین خود را نشان داده و کم کم ، همه به جان یکدیگر افتاده و به جای همدلی ، همزبانی و همصدایی ، بیشتر به فکر زمین زدن یکدیگر افتادند و خدمت به مملکت و مردم ، فراموش شد .
بهترین کار درحال حاضر ، تجربه از گذشته و زنده کردن کشاورزی ، صنعت و تشکیل شوراهای بزرگ ، برای اتحاد و همبستگی مسئولین و مردم با صداقت و جلوگیری از منکرات و معضلات جامعه است .
آزش
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
این پیشنهاد و راهبرد خلاف منافع ماست و با تمام وجود با آن

مبارزه می کنیم!!

جمعیت مفت خواران و رانتی های مقیم مرکز.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
با سلام
خداوندا خودت کمک کن تا دشمنان اين خادم بزرگ انقلاب توبه کنند و انصاف و عدالت و وجدان پيشه کنند تا قدر ايشان را درک کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
به نظرحقيرهاشمى بزرگ شاگردامام جعفرصادق عالمى دورانديش باكياست روشنفكروطندوست دشمن شناس واگاه مى باشد كه بخاطر نمونه بودنش موردحسادت خيلى هاواقع شده است وبه هيچ وجه تضعيف اووبي مهرى به اووكنارزدن اوومهمترازهمه سكوت دربرابرتهمتهايى كه به اوزده مي شودوجوسازهايى كه عليه اوانجام مى گيردعلى الخصوص ازطرف كساني كه حرف وسخنشان تاثيرگذاراست جايزنبوده وكمال بي انصافي است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
0
0
وقتی بند دوم سخنان ایشان را می خواندم ضمن اینکه این سخن اندیشمندانه را تحسین کردم به این فکر کردم که چرا جناب هاشمی این مطالب را در بیت خود و برای افراطی های آن بیت بازگو نمی کنند ؟؟؟!!!
ایشان درست می فرمایند باید از گذشته درس گرفت ، در این رابطه مردم همیشه پیش قدم بوده اند اما آیا دولت مردان چه جدید و چه قدیم هم با مردم همپا و همفکر هستند؟؟؟!!!
در کل باید به عرض برسانم که به قول معروف خود کرده را تدبیر نیست زیرا این بی تدبیری برخی مسئولان بوده که از بس به فکر مردم نبوده اند روزگار ما چنین شده است البته مردم بازهم نشان می دهند که از مسئولین در همه ایام جلوتر هستند.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
0
0
حضرت آیت الله! با تمام احترامی که برای شما و مواضع شما به خصوص جهت گیری های این چند سال اخیر ، قائل هستم اما اجازه بدهید با کمی بازگشت به گذشته عرض کنم بخش قابل توجهی از این تفکرات انحرافی و افراطی در زمان ریاست شما بر مجلس و دوران ریاست جمهوری شما نهادینه شد ... اگر قائلید که باید راه را هموار کرد و از مردم عذر خواست و گذشته ها را جبران کرد ، لطف بفرمایید شما راهگشا باشید. همانگونه که بارها نشان داده اید که از جسارت بالایی برخوردارید ، باز هم دل مردم این مرز و بوم را شاد و دشمنان این ملت را , اعم از داخلی و خارجی ، رسوا کنید .
حمید
|
CHINA
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
0
0
خدا حافظ و نگهدار این مرد باشد انشاا...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین