کد خبر: ۱۲۳۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹

نماینده مجلس: متکدیان سر چهارراه‌ها عامل بیگانه هستند‍!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نماینده مجلس شورای اسلامی متکدیان سر چهارراه‌ها را عامل بیگانه دانست و ادعا کرد: “امروز بسیاری از کودکان غیرایرانی در سر چهارراه‌ها به تکدی‌گری می‌پردازند تا چهره جمهوری اسلامی را لوث کنند. شبکه‌های خارجی برخی از اینها را اجیر می‌کنند تا در سر چهارراه‌ها بایستند و از آنها فیلم تهیه می‌کنند تا چهره کشور و نظام ما را خدشه‌دار کنند.” 

هادی مقدسی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم، در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، در پاسخ به سوالی در مورد قانون هدفمندی یارانه‌ها و تاثیر آن بر کاهش سطح رفاه در زندگی مردم گفت: مسئله معیشتی تنها ٣۰ % است. زیرا این ناهنجاری‌ها را در دهک‌های بالای جامعه به مراتب بیشتر دیده می‌شود. البته ما به عنوان متولی عدالت اجتماعی باید بر این ٣۰% متمرکز شویم. ما هم می‌پذیریم که این میزان حقوق ماهیانه کفاف یک خانواده را نمی‌هد. از سوی دیگر سوءمدیریت‌ها را نیز نباید نادیده گرفت. 

وی همچنین افزود: “باید پذیرفت ما نتوانسته‌ایم درآمد لازم را برای گسترش عدالت و اجرای تعهداتی که مجلس برای ما در نظر گرفته است کسب کنیم. پس ضمن پذیرش این واقعیت‌ها سعی می‌کنیم نیازهای دهک‌های پائین جامعه را در نظر بگیریم. این‌ها مباحثی است که باید در کنار مباحث فرهنگی انجام دهیم. از سوی دیگر متولیان فرهنگی ما نتوانستند ارزش‌های فرهنگی ما را به نسل‌های بعدی جامعه انتقال دهند. بحث حجاب و تحکیم مبانی خانواده، ارزش‌های مختلف اجتماعی و فردی، کرامت انسانی و… . دستگاه‌های فرهنگی به همان میزان که منفعلانه در پی سرگرم کردن هستند در پی بسترسازی ذهنی در نسل‌های آینده نیستند.” 

مقدسی اظهار عقیده کرد: “این یکی از ایرادات فعالان فرهنگی ما در این عرصه است. اگر زیرساخت‌های فرهنگی جدی نگیریم، مشکلات اقتصادی و اجتماعی مان در میان مدت نیز به سرانجام نمی‌رسد. امروز با چهل هزار تومان ممکن است یک خانم مجبور به اداره زندگیش شود اما اگر در کنار این چهل هزار تومان فرهنگ قناعت، کرامت انسانی و انسان زندگی کردن را و فرهنگ توانمند کردن را به او ندهیم نمی توانیم از او توقع داشته باشیم. باید در این امر متولیان فرهنگی، اقتصادی، فرهنگی و نیز متولیان سیاسی نیز به شکل متمرکز وارد کار شوند.” 

نماینده بروجرد در ادامه این مصاحبه مدعی شد: “امروز به عنوان کودکان ایرانی بسیاری از کودکان غیر ایرانی در سر چهارراه‌‌ها به تکدی‌گری می‌پردازند تا چهره جمهوری اسلامی را لوث کنند! شبکه‌های خارجی برخی از اینها را اجیر می‌کنند تا در سر چهارراه‌ها بایستند و از آنها فیلم تهیه می‌کنند تا چهره کشور و نظام ما را خدشه‌دار کنند. بحث بحث ساده‌ای است اما مطالبات جدی پشت این قرار دارد. دستگاه‌های سیاسی و وزارت کشور و شهرداری‌ها و بهزیستی و یا….در این خصوص غفلت کرده است. آنها نمی‌داند که یک اراده فرامرزی و دشمنی با نظام پشت آن قرار دارد.” 

ادعای این نماینده اصول‌گرای مجلس در حالی است که گزارش‌های رسمی از سازمان بهزیستی و همچنین خبرگزاری‌های کشور حاکی از آن است که کودکان و نوجوانان زیادی در کشور، به دلیل فقر و تنگدستی مالی والدین و همچنین آسیب‌های اجتماعی، مجبور به ترک تحصیل و کار در مشاغل کاذب و طاقت‌فرسا هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین