کد خبر: ۹۲۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۳

آیت‌الله لاریجانی: در برخورد با آشوب‌ها تخلفاتی روی داد

تقلب در انتخابات ادعای واهی بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخستین جلسه مسوولان عالی قضایی صبح امروز به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی برگزار شد و رییس قوه قضاییه در این جلسه از تمام مسوولان قضایی خواست به طور جدی قانون‌مداری را سرلوحه عمل و مسوولیت خود قرار دهند.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت‌الله لاریجانی در این جلسه با تاكید بر این‌كه قانون‌مداری باید از مرحله شعار به عمل برسد، گفت: «متاسفانه قانون‌گریزی و قانون‌شكنی قبح خود را از دست داده است و دیدیم كه در حوادث بعد از انتخابات قانون‌گریزی چگونه منشا این حوادث و موجب بروز تخلفات و هزینه‌های بسیار برای نظام اسلامی شد».

رییس قوه قضائیه با اشاره به اینكه "همه باید به قانون عمل كنیم و حیات و نظام اجتماعی ما وابسته به اجرای قانون است"، افزود: «متاسفانه در جریان حوادث بعد از انتخابات با ادعای واهی تقلب در انتخابات، عده‌ای تلاش كردند از مدار قانون بگریزند البته در مقام برخورد با آشوب‌ها نیز بعضا تخلفاتی روی داد و بعضی تخلفات در بازداشتگاه‌ها به حیثیت نظام لطمه وارد كرد كه این موارد با دقت و جدیت در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است».

آیت‌الله لاریجانی تاكید كرد: «متخلفان نباید خود را از چشم ناظران دور ببینند و دستگاه قضایی می‌بایستی پیراسته از هر نوع قانون‌گریزی با متخلفان برخود قانونی كند».

رییس قوه قضائیه اظهار داشت: «دستگاه قضایی برای تقویت بعد نظارتی خود موظف است قانون‌مداری را سرلوحه و وجهه عمل خود قرار دهد و توصیه به تمام مسوولان قضایی رعایت قانون و عمل به آن است».

آیت‌الله لاریجانی گفت: «با ایجاد نوعی همگرایی نظارتی می‌توان به وظایف دستگاه قضایی در این بعد به خوبی عمل كرد و در كنار آن نسبت به حفظ بیش از پیش استقلال دستگاه قضایی تلاش كرد».

رییس قوه قضائیه با تاكید بر اینكه استقلال قاضی در دستگاه قضایی باید مورد توجه همگان باشد، افزود: «البته استقلال قاضی منافاتی با هماهنگی و تعامل ندارد و قضات محترم باید در كنار این مساله وقت كافی برای مطالعه و مشورت در مسائل حقوقی داشته باشند تا بتوانند رای متقن صادر كنند».

آیت‌الله لاریجانی توجه به تقویت نیروی انسانی در دستگاه قضایی را مهم برشمرد و گفت: «استفاده از افراد مستعد حوزه و دانشگاه و دعوت از آن‌ها برای همكاری با قوه قضائیه در جبران كمبود نیروی انسانی دستگاه قضایی ضروری است».

رییس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان و تاكید بر تبعیت كامل از توصیه ایشان برای حركت قانون‌مند تصریح كرد: «دستگاه قضایی باید این مساله را سرلوحه كار خویش قرار دهد و با اولویت دادن به نظم و اهمیت آن در كنار برنامه‌ریزی دقیق و اصولی، در اصلاح امور كمر همت ببندد».

آیت‌الله لاریجانی در ابتدای نخستین جلسه مسوولان عالی قضایی تقارن برگزاری این جلسه با ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه لیالی قدر را بسیار مهم و موجب بركت دانست و اظهار كرد: «در ماه مبارک رمضان ضیافت عظیم الهی در همه جا گسترده است و امكان بهره‌مندی از این ضیافت بزرگ و پربركت برای همگان فراهم است و امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از فیوضات این ماه مبارک به تحولی در سیر الی ا... دست یابیم».

رییس قوه قضائیه سالروز شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی (ع) را به تمام شیعیان جهان تسلیت گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۲
0
0
متاسفانه نظام قضایی ایران گرفتار نظام حزبی شدید است . از ابتدای انقلاب یک حزب با ورود در این نهاد نگاه خود را بر این نهاد حاکم کرد . چه کسانی امور زندان ها را در دست دارند ؟ آیا دادگاه ها بی طرف عمل می کنند ؟ اگر شما به مواردی که دادستان در دادگاه حوادث اخیر بیان کرد با متن روزنامه کیهان مقایسه کنید می بینید که انگار دادگاه را مدیر مسئول این روزنامه برگزار کرده .
چرا باید متهمین را به صورت انبوه در دادگاه حاضر کنند .آن هم با آن وضع افتضاح با لباس خواب و دمپایی. اکثر این افراد افراد سیاسی بودند پس می خواستند با نشان دادن این افراد با این وضع تحقیر و تمسخرشان کنند . که کردند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین