کد خبر: ۱۱۶۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۴

تصویب استانی شدن انتخابات مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از تصویب طرح تغییر نظام انتخاباتی مجلس در این کمیسیون خبر داد و گفت: براساس این طرح انتخابات مجلس استانی خواهد شد. 

ولی اسماعیلی نماینده گرمی در مجلس در گفت‌وگو  جام‌جم آنلاین با بیان اینکه طرح تغییر نظام انتخاباتی مجلس در دستور کار امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس قرار داشت، گفت: این طرح دارای 11 ماده است که در جلسه امروز کلیات این طرح به رای گذاشته شد و به تصویب رسید. 

وی افزود: پس از تصویب کلیات 3 ماده از این 11 ماده مصوب شد. 

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصول‌گرایان مجلس تصریح کرد: براساس این طرح و در صورت نهایی شدن آن در صحن مجلس انتخابات مجلس شورای اسلامی به حوزه‌های انتخابیه اصلی و فرعی تقسیم می‌شود و استان‌ها به عنوان حوزه‌های انتخابیه اصلی و شهرستان‌ها به عنوان حوزه‌های فرعی شناخته می‌شوند. 

اسماعیلی گفت: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر کسب آرای لازم در شهرستان‌ها باید حداکثر آرای نسبی از کل آرای ماخوذه استان را کسب کنند تا بتوانند وارد مجلس شوند. 

وی افزود: براساس این طرح نمایندگانی به مجلس راه می‌یابند که بیشترین و بالاترین آرا را در استان‌ها کسب کنند. 

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصول‌گرایان مجلس خاطرنشان کرد: براساس طرح مذکور دیگر انتخابات مجلس به دور دوم کشانده نخواهد شد بلکه کسانی که بیشترین آراء نسبی را کسب کنند به مجلس راه خواهند یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین