کد خبر: ۱۰۸۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸

دعاگو: حکومت‌هایی که قادر به شناسایی خودسری‌ها نیستند، چگونه ادعای اقتدار و اعتبار می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه شمیرانات با طرح این پرسش که حکومت‌هایی که قادر به شناسایی خودسری‌ها و افراطی‌گری‌ها نیستند چگونه ادعای اقتدار و اعتبار می‌کنند، تاکید کرد: دولت‌هایی که قادر به کنترل خودسری‌ها و افراطی‌گری‌ها هستند نمی‌توانند هیچ تعرضی خارج از حوزه قانون را در پرتو مدیریت خود توجیه کنند.

حجت‌الاسلام محسن دعاگو در بخشی از سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه شمیرانات قرآن‌سوزی را توطئه درگیرسازی اسلام و مسیحیت برای پیشبرد اهداف نظامی صهیونیست‌ها دانست و گفت: مهره‌های اصلی در جامعه جهانی صهیونیسم، مذاکرات سازش را برای ایجاد فشار بر فلسطینیان و لبنانیان و فارغ شدن از تهدید آنان آغاز کردند و توطئه درگیرسازی جهان اسلام با جهان مسیحیت را برای جلب افکارعمومی غرب به درگیری نظامی، راه‌اندازی جنگ‌های صلیبی و فروش تسلیهات نظامی برنامه‌ریزی کردند. قرآن را به این انگیزه آتش زدند که مسلمانان را به آتش زدن انجیل و تورات تحریک کنند و تعرض به مقدسات دینی و اماکن مذهبی در قالب جنگی سازمان‌یافته از سوی پیروان ادیان آسمانی جامعه کنونی را در عصر توحش مدرن قرار دهند.

وی نرمش سیاسی و احترام به مقدسات دینی را منطقی‌ترین برخورد در برابر خودسری‌ها و افراطی‌گری‌ها دانست و تأکید کرد: امروز ضرورت نخستین برای ملت‌های پایبند به ادیان آسمانی روی‌آوری به منطق انسانی و ستیز هوشمندانه با خودسری و افراطی‌گری است. هیچ استدلالی نمی‌تواند در نظام‌های حکومتی توجیه‌گر خودسری و افراطی‌گری باشد، کنترل خودسری‌ها و افراطی‌گری‌ها انتظار به حق ملت‌ها از دولت‌ها و حکومت‌ها است، حکومت‌هایی که قادر به شناسایی خودسری‌ها و افراطی‌گری‌ها نیستند چگونه ادعای اقتدار و اعتبار می‌کنند و دولت‌هایی که قادر به کنترل خودسری‌ها و افراطی‌گری‌ها هستند نمی‌توانند هیچ تعرضی خارج از حوزه قانون را در پرتو مدیریت خود توجیه کنند. منطق درست در برابر قرآن‌سوزی و توهین به مقدسات اسلامی، منطق‌گرایی، منش‌ فرهنگی ، نرمش‌ سیاسی و احترام به مقدسات ادیان الهی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین