کد خبر: ۱۲۹۵۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۸
در برنامه زنده رادیویی مطرح شد؛

توکلی: پای حرفم ایستاده‌ام؛ اطرافیان رئیس جمهور یا مفسدند یا منحرف یا هر دو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد توكلی گفت: آخرین خبری كه دارم این است كه وزیر اطلاعات شفاهی به اقای صالحی گفته است كه نظر من منفی است و به رغم آن، این شخص نصب می شود و برای آن مراسم معارفه برگزار می شود. ما الآن باید چه جوابی به خون شهدا بدهیم و چه جوابی به مردمی بدهیم كه به ما اعتماد كردند و كار را به ما سپردند؟

به گزارش الف؛ احمد توكلی در برنامه زنده بدون خط خوردگی رادیو گفتگو، شركت كرد و به سوالات مجری این برنامه پیرامون مسائل اخیر پیرامون وزارت امورخارجه پاسخ داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره ارتباط استیضاح علی اكبر صالحی با اقدامات جریان انحرافی، گفت: این مسئله، ظاهرش خیلی پیچیده نیست. صالحی كسی را به عنوان معاون اداری مالی وزارت امور خارجه نصب كرده كه در شورای عالی ایرانیان بوده است. افرادی كه در نهاد ریاست جمهوری جا خوش كرده اند به یك نوع سكولاریسم منحط مبتلا هستند و از نظر مالی هم هزار و یك حرف و حدیث درباره آنها وجود دارد كه قوه قضائیه باید تكلیف آنها را روشن كند و بعضی از انها به صورت صریح متهم هستند. ملك زاده كسی است كه اطرافیانش بازداشت شده و خودش هم در شرف بازداشت است. در این موقعیت حساس، وزیر خارجه؛ با این عذر كه رئیس جمهور به وی دستور داده است؛ این شخص را به سمت اداری و مالی نصب كرده كه به نظر من این انتصاب یك فاجعه سیاسی و اداری است.

وی در ادامه درباره ماجرای انتصاب معاون وزیر گفت: آقای صالحی سه گزینه برای این پست پیشنهاد كرده بود كه رئیس جمهور نپذیرفته و گفته كه حتما باید این شخص را بگذارید. وزیر حق دارد كه معاونش را خود انتخاب كند و البته طبیعی است كه وزیر برای انتخاب معاونینش با رئیس جمهور كه مقام بالادستی‏اش است مشورت كند ولی انتخاب و مسئولیت با خودش است و طبق قانون اساسی وزیر هم در قبال رئیس جمهور پاسخگو است و هم در قبال مجلس و از همه مهم‏تر در قبال خدا پاسخگو است.

وی با اشاره به اینكه بسیاری از دستگاهها سیستم حراست و گزینش دارد و بررسی سوابق فرد یك روال طبیعی است افزود: جوانی كه تحصیل كرده و پاك است و خانواده خوبی هم دارد، وقتی می خواهد استخدام بشود، می‏گردند تا ببینند كه این شخص مشكل دارد یا ندارد و بعضی وقت‏ها با تنگ نظری او را حذف می‏كند. اما در این ماجرا كسی به عنوان معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران معرفی شده كه پرونده دارد. البته دادستان تهران به وزیر امور خارجه تماس گرفته است و ما هم این موضوع را در نامه استیضاح نوشته ایم.

در ادامه مجری به طرح موضوع پرداخت و گفت: حتی زمانی كه قرار بود كابینه انتخاب شود، حضرتعالی جزء كسانی بودید كه معتقد بودید كه كسانی كه به عنوان وزیر انتخاب می شوند باید ژنرال باشند، نه سرباز؛ سرباز اطاعت می كند، اما ژنرال تصمیم می گیرد، نمی خواهم جسارت كنم و بگویم كه كسانی كه به عنوان وزیر هستند ژنرال نیستند، اما این فشارهایی كه به تعبیر حضرت عالی هست، نشان می دهد كه اگر ژنرال هم باشید هیچ قدرت انتخابی ندارید، به هرحال چرا وزیر اینگونه سلب اختیار می شود؟

رئیس مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش گفت: ما درباره مسائل شخصی بحث نمی كنیم، ما از فردی بحث می كنیم كه یك امانت بزرگ ملت ایران در دستش سپرده شده و این امانت باید به صورت قانونی و عقلانی و اعتقادی نگهداری كند.

سپس وی ادامه داد: اگر وزیر امورخارجه ژنرال بود، این انتصاب را قبول نمی كرد، چون اوست كه باید پاسخگو باشد.

احمد توكلی درباره دلیل اصرار رئیس جمهور گفت: نمی دانم كه چرا اقای رئیس جمهور اصرار دارد كه افراد مسئله دار را دور خود جمع كند، من یك بار گفتم كه اطرافیان اصلی رئیس جمهور یا منحرفند، یا فاسدند، یا هر دو. الان هم محكم می گویم و ایستاده ام و دادگاه هم می روم و همانطور كه رفته ام و چند شكایت شده است. پای حرفی كه زده ام ایستاده ام و مستند حرف می زنم.

رئیس مركز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز برخی ناهماهنگی ها از سوی دولت گفت: متاسفانه اقای رئیس جمهور خیلی وقت است كه التهاب آفرینی می كند و كه این باعث می شود در كف اقتصاد جامعه حوادث دیگری رخ می‏دهد. الان تكلیف 8 وزارتخانه ما نامعلوم است و طرح هدفمند كردن یارانه ها نیز اگر مراقب نباشیم هزار و یك مشكل ایجاد می كند. از طرفی دیگر بحث اشتغال و بیكاری را داریم كه دولت می گوید خیلی موفق بوده در حالیكه تمام اسناد و قواعد علمی این حرف را رد می كند. از طرفی دیگر هم تورم در حال تشدید شدن است. هم به دلیل اینكه هدفمندكردن با وقفه خواهد بود و هم به دلیل تحریم‏ها، ما مشكلات واقعی داریم.

وی درباره نحوه پیگیری این مشكلات گفت: من می‏گویم كه مشكل فعلی ما این است كه اقای احمدی نژاد، مرتب مسائل را فرعی و اصلی می‏كند با تصمیمات عجیب و غریب كه ما را ناچار می كند كه از كار اصلی دور بشویم برای اینكه وقتی كه معاون وزیر خارجه یك آدم مسئله داری می شود كه تقریبا سیاست‏مداری نیست كه ایشان را بشناسد و سابقه اش را بداند ولی تبری ایجاد نكند.

احمد توكلی یكی از ابهامات انتصاب ملك‏زاده را بلاتكلیفی 41 سفارتخانه ایران كه سفیر ندارند دانست و گفت: آقای صالحی در كمیسیون گفته است كه اگر مطمئن بشوم كه جرم های ایشان درست است عزلش می كنم. از كی تا حالا ما باید مطمئن شویم كه كسی مجرم است كه عزلش كنیم، ما احراز صلاحیت می خواهیم، عرض كردم یك شخص معمولی كه بخواهد به عنوان كارمند استخدام شود آن هم كارمند پایین سطوح اداری، 10 جا تحقیق و تفحص می كنیم بعد برای نصب معاون وزیر خارجه، می گوید من باید مطمئن بشوم كه شخص مجرم است؟ باید مطمئن بشوید كه پاك است؟ ایشان طبق قانون موظف بود كه از وزارت اطلاعات استعلام بگیرد.

وی درباره صحبت ها و توجیهات صالحی گفت: در كمیسیون حرفهایی زدند. البته كمیسیون برای این تشكیل نشده بود بلكه برای رسیدگی به سوالات نمایندگان از وی تشكیل شده بود و در حاشیه آن این حرفها رد و بدل شد. به وی گفته شد كه شما این امانت را به دست كسی می سپاری كه اقل مسئله این است كه دادستان تهران كه بالاترین مقام قضائی استان تهران است به شما ابلاغ می كند كه این فرد در شرف دستگیری است.این در نظام جمهوری اسلامی زشت و قبیح نیست كه یك نفر را به زور معاون وزیر امور خارجه كنند و پس فردا دادستانی بیاید این شخص را بگیرد. چه حكمتی در این كار خوابیده است جز لجاجت و مسئله آفرینی برای كشور؟

احمد توكلی در ادامه گفت: آخرین خبری كه دارم این است كه وزیر اطلاعات شفاهی به اقای صالحی گفته است كه نظر من منفی است و به رغم آن، این شخص نصب می شود و برای آن مراسم معارفه برگزار می شود. ما الآن باید چه جوابی به خون شهدا بدهیم و چه جوابی به مردمی بدهیم كه به ما اعتماد كردند و كار را به ما سپردند؟ ما اتومبیل را دست مكانیكی كه قبولش نداشته باشیم نمی دهیم آن وقت با معاون وزارت خارجه كه با معاونت وزارت خانه های دیگر فرق می كند اینكار را می كنیم؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اختلافات میان دولت و مجلس گفت: ظرف 5 الی 6 ماه 18 جلسه مفصل با حضور 2 الی 3 اساتید دانشگاه، آقایان ابوترابی و باهنر و دهقان و بنده از مجلس، خانم بداغی، آقایان میرتاج‏الدینی، عزیزی و الهام از دولت برگزار شد. در آن جلسات مسائل را بررسی كردیم و نتیجه این شد كه گزارش را آیت الله جنتی خدمت رهبری بدهند كه تقریبا تمامی موارد حق با مجلس تلقی شد و موضوع بدون آنكه مسئله ای كه به تفسیر رئیس جمهور باشد، ختم شد. ولی آقای احمدی نژاد چند ماه بعد آن نامه معروف را به مجلس نوشت و باعث شد كه ما مواضعمان را علنی كنیم.

احمد توكلی درباره سرانجام طرح استیضاح وزیر امورخارجه گفت: آقای صالحی، ملك زاده را حتما باید كنار بگذارند و اگر تا دوشنبه كنار بگذارند، ما استیضاح را روز سه شنبه پس می گیریم چون هنوز اعلام وصول نشده است. وی باید تصمیم بگیرد كه چه كار می كند، این استیضاح از آن استیضاح هایی نیست كه كسی امضایش را پس بگیرد. وقتی كه استیضاح را تقدیم هیئت رئیسه كردیم عده زیادی به هیئت رئیسه مراجعه كرده و نامه را امضا كردند. نمایندگان این امضا را سندی افتخار آمیز می‏دانند به دلیل آنكه نظام جمهوری اسلامی یك آدمی كه به انواع فساد متهم است نباید معاون وزیر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
0
آقای توکلی اگر آقای موسوی هم رییس جمهور شده بود اینقدر دغدغه و مشکل داشتید؟چی رو به چی معامله کردین وقتی رای میدادین؟دفع کدوم مفسده رو کردین با اون رای که به این همه مفاسد می چربید؟شما که اعتقاد دارین به پاسخگویی در مقابل خدا و مردم الان بفرمایید اون انتخاب کجاش درست بود؟؟؟/به هر حال مواضعتون رو در شرایط فعلی که هنوز هم خیلیها سکوت کردند و می کنند تقدیر می کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
0
ما هم خیلی دوست داریم عدالت اجرا شود اما افسوس 6 سال است که به نام عدالت سر عدالت را گوش تا گوش بریده اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین