کد خبر: ۱۶۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
با تاكيد بر ضرورت صرفه‌جويی؛

آيت‌الله جنتی: مشكلات اقتصادی را بايد به صورت يک جنگ بپذيريم/ سه جور میوه و شیرینی نخرید

گرانی گذراست مثل زلزله و سیل/ احتياج به مقاومت اقتصادی و توكل به خداوند داريم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطيب نماز جمعه‌ تهران با اشاره به موضوع افزايش قيمت‌ها و با تاكيد بر اين‌كه «اين موضوع يك موضوع گذرا و مقطعي است» در عين حال گفت: اين يك مساله‌ عمومي است و بايد همه براي حل آن بسيج شوند. 

آيت‌الله احمد جنتي در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به بحران اقتصادي در دنيا و تاثير بخشي از آن بر ايران، مشكلات اقتصادي را به عنوان «مشكل جدي و ويژه‌» توصيف كرد و با تشبيه آن به جنگ اظهار كرد: دشمن در جنگ‌هاي ديگر در عرصه‌هاي مختلف شكست خورده و اكنون به موفقيت در اين جنگ چشم‌ دوخته است و ما بايد اين موضوع را به صورت يك جنگ بپذيريم، اين مساله‌‌اي عادي نيست كه از آن بگذريم. تمام ملت، مسوولان و مردم مثل زمان جنگ كه همه بسيج شدند بايد درگير اين مساله باشند و در حل آن بكوشند اين يك مساله‌ عمومي است.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با مسوولان و كارگزاران نظام گفت: ايشان مطالب خوبي در اين جلسه مطرح كردند از جمله اين‌كه تاكيد كردند ما بايد واقعيت‌ها را بپذيريم و آرمان‌گرايي با واقعيت‌پذيري منافاتي ندارد. در كنار اين‌كه ما استقلال و عدالت را مي‌خواهيم و مسائل آرماني را پيگيري مي‌كنيم واقعيت‌ها را نيز نبايد ناديده گرفت. در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب در كنار اين كه آرمان‌ها حفظ شده و تلاش براي اجرايي شدن آن‌ها صورت گرفته واقعيت‌ها را نيز ديده‌ايم و مشكلات را حل كرده‌ايم و چالش‌ها را پشت سر گذاشتيم.

وي با بيان اين‌كه «مساله‌ گراني كه در حال حاضر با آن مواجه هستيم يك بحران مقطعي است و در هر دوراني ممكن است مسائلي پيش بيايد مثل زلزله و سيل و جنگ و مسائل اينچنيني» گفت: زندگي انسان از اين مسائل اجتناب‌ناپذير است و ما بايد اين موج را بشكنيم و تسليم نشويم ما مي‌توانيم بر اين موج پيروز شويم و اين شدني است و مثل خورشيد بر من روشن است با همت‌ها، جهادها، اخلاص‌ها و ايثارگري‌ها چون گذشته مي‌توانيم صددرصد بر اين بحران غلبه كنيم.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع افزايش قيمت‌ها ادامه داد: اين نه تنها يك بحران اقتصادي است بلكه يك بحران سياسي است و مساله‌ اين است كه آمريكا مي‌خواهد با شكست ما در مسائل اقتصادي سلطه خود را بر اينجا(ايران) برگرداند.

وي در ادامه به ارائه برخي راهكارها براي حل مشكلات اقتصادي پرداخت و از دستگاه‌هاي فرهنگي و رسانه‌ها توجه به اين راهكارها را خواستار شد و گفت: اين مساله‌ مهم و سرنوشت‌سازي است. برخي خيال مي‌كنند كه مسوولان وضع خودشان خوب است و سفره‌هاي رنگين دارند و به درد مردم نمي‌رسند و متوجه اين مسائل نيستند. من به شما مي‌گويم كه مسوولان ـ نه صددرصد مسوولان ـ ولي همه‌ مسوولان اثرگذار از اين مسائل اطلاع دارند، بيكار نيستند، مرتبا تشكيل جلسه مي‌دهند و درگير اين موضوع هستند، سه قوه درگير هستند و در راس آن‌ها مقام معظم رهبري. كسي به اين موضوع فكر نكند كه مسوولان به فكر مردم نيستند البته شما بايد بدانيد كه اين موج گذراست، ماندني نيست و مي‌گذرد.

وي با تاكيد بر اين‌كه «براي حل مساله‌ احتياج به مقاومت اقتصادي و در ضمن توكل به خداوند داريم» ادامه داد: ما بايد به كارها از جنبه‌ توحيدي نيز نگاه كنيم همه چيز دست خداست و بايد توجهات و توسلات را فراموش نكنيم.

جنتي در اين ارتباط به اهميت صرفه‌جويي اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري در نامگذاري‌هاي خود در سال‌هاي اخير به اين موضوع اشاره و توجه داشتند سالي را به عنوان سال اصلاح الگوي مصرف نامگذاري كردند سال ديگري را به عنوان همت و كار مضاعف ولي آنگونه كه انتظار مي‌رفت برخي اين موضوع را تحويل نگرفتند.

وي با اشاره به تاثير صرفه‌جويي بر حل مشكلات گفت: اگر اين صرفه‌جويي‌ها صورت بگيرد قسمت زيادي از مشكل حل مي‌شود. چرا آدم بيهوده خرج كند چرا بايد حتما در اين شرايط سه رنگ ميوه، شيريني و شربت، در پذيرايي‌ها باشد. چه كسي گفته بايد اين‌گونه باشد. البته ممكن است يك زماني همه چيز فراوان باشد و اين مساله‌اي نيست ولي در شرايط اين‌گونه بايد صرفه‌جويي صورت بگيرد و بايد گفت: صرفه جويي از كارهاي و اجب است. برخي‌ها متاسفانه در سفرهاي افطاري ريخت و پاش زيادي مي‌كنند. اين‌چه عبادت و افطاري است. اصراف حرام است به خصوص در شرايط فعلي و بايد از اين ريخت و پاش‌ها به خصوص در اين ماه مبارك جلوگيري شود. امر به معروف و نهي از منكر شود و نظارت عمومي باشد. اگر فردي در اين ارتباط اصرار كرد مردم نسبت به يكديگر تذكر دهند.

وي هم‌چنين اظهار كرد: برخي متاسفانه در اين شرايط خود را گم مي‌كنند و اقدام به ذخيره‌سازي مي‌كنند. اگر بگوييم اين كار گناه است مبالغه نكرده‌ايم؛ چرا ذخيره‌سازي مي‌كنيد وقتي مي‌گويند مثلا قند و شكر گران شده بايد در مصرف صرفه‌جويي كرد. چرا عده‌اي مي‌روند و ذخيره‌سازي مي‌كنند براي فردا و پس فردا؟ بايد از اين‌گونه مسائل پرهيز كرد.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اهميت رسيدگي به قشر محروم و مستضعف و شناسايي اين قشر نيز گفت: يكي ديگر از راه‌هاي حل اين مساله استفاده از توليدات داخلي است. بايد از توليدات داخلي بيشتر استفاده شود ما خاطرات بدي از گذشته داريم بعضا مي‌آمدند به ما گزارش مي‌دادند كه بسياري از مسوولان جنس‌هاي ايراني را نمي‌خرند و جنس‌هاي خارجي مي‌خرند براي گرفتن پول دلالي‌شان. اين مسائل بود، البته الان نمي‌دانم هست يا نيست. اين اقدامات و مسائل جلوي توليد داخلي را مي‌گيرد بايد سرمايه‌ها در راستاي توليد داخلي به كار بيافتد و از توليد داخلي حمايت شود تا از اين مقطع عبور كنيم.

وي در ادامه به شرايط زندگي مردم بحرين نيز اشاره كرد و گفت: در كنار مشكلاتي كه داريم شرايط ما بهتر از شرايط برادران عزيز بحريني است. آن‌ها در سختي زندگي مي‌كنند، زندانيان آن‌ها در چه حالي هستند، چه شكنجه‌هايي مي‌بينند.

وي از خدا خواست كه شر دشمنان اسلام، از جمله رژيم صهيونيستي و كشورهاي مختلفي را كه براي تضعيف مسلمانان تلاش مي‌كنند از سر مسلمانان كوتاه كند.

جنتي در ادامه با تبريك فرا رسيدن روز خبرنگار از خبرنگاران خواست خبرهايي را منتشر كنند كه مردم را اميدوار كند و باعث تقويت روحيه و افزايش گرايش به ارزش‌ها شود.

وي مساله‌ سوريه را نيز مورد اشاره قرار داد و با بيان اين‌كه «همه بسيج شده‌اند كه اين كشور را از پاي دربياورند؛ اسراييل، آمريكا و تركيه و قطر و ....در اين ارتباط دست به دست هم داده‌اند» خطاب به آن‌ها گفت: چه كسي نمي‌داند كه شما دخالت مستقيم و مسلحانه در امور سوريه مي‌كنيد.

وي افزود: در واقع مشكل آ‌ن‌ها مساله‌ سوريه و بشار اسد نيست، حتي با سوريه نيز مشكل داشته باشند، مساله‌ اصلي آن‌ها جنگ بر سر اسراييل و مقاومت است.

خطيب نماز جمعه تهران همچنين در خطبه‌ اول نماز جمعه با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و بركات اين ماه بر اهميت پرهيز از گناه و رعايت تقوا تاكيد كرد.

وي همچنين با تبريك فرا رسيدن تولد امام حسن مجتبي(ع)، سالگرد رحلت حضرت خديجه(س) و همچنين آيت‌الله مشكيني را گرامي داشت و همچنين با اشاره به قرائت بيانيه‌ بسيج جامعه‌ زنان و اقدامات آن‌ها و جذب 7 ميليون نفر ادامه داد: بايد در راستاي تقويت فرهنگ حجاب و عفاف كار كرد.

به گزارش ایسنا، جنتي همچنين بر اهميت اكرام ايتام تاكيد كرد.

پيش از آغاز خطبه‌هاي نماز جمعه‌ امروز تهران بخشي از وصيت‌نامه‌ شهيد همت نيز قرائت شد و بيانيه‌ بسيج جامعه‌ زنان خوانده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
0
0
سلام
به انبوه طرفداران محسن رضايي بپيونديد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
0
0
بهتره بی تدبیری مدیران اقتصادی رو به حساب دشمن نذاریم ، مگه همین دشمن از تحریم ما کلی ضرر مالی نکرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
0
0
سه جور شیرینی!!!
اونی که برای مرغ میره 3ساعت تو صف
.... همین زولبیا و بامیه رو با اکراه 4500 شاید بخره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین