کد خبر: ۱۲۲۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۰

محجوب: دولت به جای تحریف تعریف بیکاری، گرسنه‌ها را سیر کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که آمار و ارقام ارائه شده از سوی دولت درباره فرصت‌های شغلی ایجاد شده در سال ۸۹ با واقعیت تناسبی ندارد، گفت: آن‌چه در رسانه‌ها اعلام می‌شود بیشتر آمار آروزهای دولت است نه آمار اقدامات انجام شده.

به گزارش خانه ملت، علیرضا محجوب افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، آمار بیکاری کشوردر سال جاری بیش از ۱۴ درصد است، یعنی چیزی بیش از دوبرابر رقمی که همین مرکز در سال گذشته اعلام کرده بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اعلام خبرایجاد یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرصت شغلی از رسانه ملی، به‌ گمان من شتاب زده و غیرمستند بود و معاون اول رئیس جمهوری، باید مستندها و شواهد دقیق این خبر را پیش از اعلام رسانه‌ای آن به مراجع رسمی و به‌ویژه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کرد.

محجوب با یادآوری این‌که بر اساس اصول اقتصادی، هر دو درصد رشد مثبت اقتصادی در کشور، زمینه را برای کاهش یک درصدی نرخ بیکاری فراهم می‌کند، توضیح داد: آن‌چه دولت به دنبال دستیابی به آن است با رشد اقتصادی بیش از ۲۰ درصدی محقق می‌شود و این درحالی است که رشد کنونی شاخص‌های اقتصادی کشور در بهترین حالت کم‌تر از ۶ درصد است.

این نماینده بیان کرد: مشکل بیکاری، یک‌شبه به‌وجود نیامده است که یک‌شبه هم بتوان برطرفش کرد.

نماینده دور هشتم مجلس تأکید کرد: متأسفانه در چند سال گذشته شاهد بوده‌ایم که دولت برای پایین جلوه دادن نرخ رشد و آمار بیکاری، دست به تغییر و تحریف مفهوم بیکاری زده و چرخش خبری رسانه‌ها را به نفع خود تمام کرده است، در صورتی که در عالم واقعیت، بیکارها همان بیکارها بودند و گرسنگان همان گرسنگان.

محجوب تأکید کرد: آن‌چه در واقعیت مشاهده می‌شود، نشان‌دهنده چیزی غیر از ایجاد فرصت‌های شغلی میلیونی است.

رئیس کارگروه کمیته روابط کار و اشتغال مجلس با توضیح این‌که تصمیم دولت برای برطرف کردن مشکل بیکاری، قابل توجه و تحسین‌ است، ادامه داد: انتظار ما از دولت این است که بر اساس واقعیت‌ها و آن‌چه در حقیقت انجام شده است، آمار اعلام کند، چون مردم به تبلیغات احتیاجی ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین