کد خبر: ۱۰۹۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵

آیت‌الله صانعی: حمله به خانه، بزرگترین جرم در اسلام است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله یوسف صانعی تاکید کرد: خانه انسان، محل امن و آسایش اوست و حمله به خانه، بزرگ‌ترین جرم در اسلام و در نزد همه مکاتب مدافع حقوق انسان‌هاست.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی دفتر این مرجع تقلید، وی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق بنیانگذار مکتب جعفری، ضمن بیان سخنانی در پایان درس خارج فقه خود خاطرنشان کرد امام صادق و امام باقر که همه، افتخار شاگردی مکتب آن بزرگواران را داریم، با تحمل مرارت‌ها و دشواری‌ها و خون‌دل‌های فراوان توانستند معارف و حقایق اسلام را تحویل ما بدهند. بر همین اساس برای ما که خود را منتسب به آن بزرگواران می‌دانیم، شایسته است که بیش از دیگران برای این احکام ارزش قائل شویم و به آنها عمل کنیم.

آیت‌الله صانعی با بیان اینکه تزویر، تدلیس، دروغ و حیله از شاخصه‌های حکومت عصر امام صادق بود، اظهار داشت اگرچه آنها به نام اسلام حکومت می‌کردند، اما شرایط عمومی و اجتماعی به‌گونه‌ای بود که کسی جرأت پرسیدن یک مسأله را از امام نداشت و به عبارت دیگر، مسأله گفتن امام صادق و نقل سخنان امام جرم بود و گناه، آن هم گناهی که کنارش شلاق و زندان و هزار محرومیت دیگر بود.

این مرجع تقلید با بیان این که ریشه‌یابی و فهم دقیق یک روایت از امام صادق و امام باقر بهتر از نقل هزار روایت، آن هم بدون دقت و ریشه‌یابی است، ادامه داد امام صادق با تحمل فشارها و شکنجه‌های فراوان توانستند این احکام نورانی را به ما بفهمانند. مگر نه این است که به خانه امام صادق حمله کردند و علی‌الظاهر خانه‌اش را به آتش کشیدند؟ بار آخری که به خانه وی حمله کردند، امام در حال خواندن نماز شب بود، امام را با پای برهنه و بدون عبا و قبا به بارگاه منصور آوردند غافل از اینکه حمله به خانه، بزرگ‌ترین جرم در اسلام است، بزرگترین جرم در نزد همه مکاتب مدافع حقوق انسان‌هاست. خانه محل امن و آسایش است؛ زن و بچه چه تقصیری دارند که به محل آرامش آنان حمله شود.

آیت‌الله صانعی همچنین متذکر شد: این جماعت برای مبارزه با امام نه تنها از فشار اجتماعی، بلکه از نظر اقتصادی نیز خانواده و یاران وی را در تنگنا گذاشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین