کد خبر: ۸۶۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۲
در حاشیه افتتاح بانک ایران و ونزوئلا مطرح شد؛

احمدی‌نژاد و چاوز گروه 2 را موفق‌تر از گروه 20 دانستند

چاوز: صندوق بین‌المللی پول را نابود کنید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بانک مشترک ایران و ونزوئلا با حضور روسای جمهور دو کشور در تهران گشایش یافت.

به گزارش سرویس اقتصادی آفتاب، این بانک با سرمایه اولیه 200 میلیون دلار فعالیت خود را آغاز کرده و سهم هر کشور در آن 50 درصد است.

سرمایه این بانک با هدف حمایت از طرح‌های مشترک اقتصادی، صنعتی، معدنی و سرعت دادن به طرح‌های در حال اجرا به یک میلیارد و 200 میلیون دلار افزایش خواهد یافت. 

بنا به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، رییس جمهور ونزوئلا عصر جمعه در مراسم افتتاح بانک مشترک ایران و ونزوئلا در تهران گفت: «در اجلاس گروه 20 در لندن تصمیم بر این شد تا صندوق بین‌المللی پول را تقویت کنند در حالی که باید این صندوق را از بین برد زیرا که امپریالیستی است». 

هوگو چاوز افتتاح بانک مشترک ایران و ونزوئلا را یک بارقه تاریخی خواند و افزود: «اجلاس گروه 20 در لندن بدون نتیجه پایان یافت و آن‌ها هیچ راه حلی برای حل مشکلات جهان به ویژه بحران سرمایه‌داری ارائه ندادند».
 
وی ادامه داد: «آن‌ها در اجلاس مذکور تصمیم گرفتند همان داروهای قبلی را به بیمار که در حال فوت است، تزریق کنند و در واقع پول زیادی را برای چاه عمیقی که انتها ندارد، تزریق کنند».
 
چاوز اظهار داشت: «در اجلاس یاد شده تصمیم بر این شد که دوباره قوانین بازار آزاد را احیاء کنند و در واقع ابزارها همان ابزارهای امپریالیست هستند».
 
رییس جمهور ونزوئلا گفت: «هر چیزی پایانی دارد و اکنون می‌گوییم که امپریالیسم در حال سقوط است و روی خرابه‌های آن باید جهان دیگری ساخته شود».
 
چاوز افزود: «در اینجا ایران و ونزوئلا برای تقویت اقتصاد دو کشور راه حل دارند و افتتاح این بانک مشترک گام دیگری در توسعه روابط دو کشور یعنی رشد انقلاب اسلامی و رشد بولیواری است». 

همچنین در این مراسم، رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اندیشه خودخواهی، توسعه طلبی و امپریالیستی به تاریخ پیوسته است، گفت: «افتتاح بانک مشترک ایران و ونزوئلا نشانه همت برای ساختن دنیای جدید است».

احمدی نژاد افزود: «ما امیدوار و مصمم به ساختن آینده‌ای روشن هستیم اما کسانی که موجب ظلم و تجاوز و فشارهای سنگین به جامعه بشری بودند، مایوس تر از گذشته هستند». 

وی ادامه داد: «اندیشه‌های مذکور نمی‌تواند مرده لیبرالیسم را زنده کند زیرا که آنها بر اساس تنفر، خودخواهی و استکبار پایه‌گذاری شده بودند و مرگ آنها حتمی است و آنچه باقی می‌ماند عشق و محبت و برادری و دلسوزی است». 

احمدی نژاد اظهار داشت: «افتتاح بانک مشترک ایران و ونزوئلا به ظاهر افتتاح یک بانک است که بسیار ارزشمند و اثرگذار است اما در حقیقت نشان دهنده یک همت بلند برای ساختن دنیایی جدید و نشانه امید و حرکت و پیروزی است». 

گفتنی است، چاوز طی سخنان خود گفت: «اجلاس گروه 20 در لندن چاره‌ای برای مشکلات جهان نیاندیشید و بدون نتیجه پایان یافت در حالی مذاکرات اجلاس گروه 2 (ایران و ونزوئلا) با موفقیت ادامه دارد».
 
همچنین همتای ایرانی چاوز نیز در این رابطه گفت: «گروه 2 (ایران و ونزوئلا) به نمایندگی از همه ملت‌ها در تلاش است تا عدالت را برپا کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۵
0
0
من پیشنهاد می کنم یک صفحه ط[...] در سایت قرار دهید واین مطالب در آنجا درج شود "احمدی‌نژاد و چاوز گروه 2 را موفق‌تر از گروه 20 دانستند"
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین