کد خبر: ۱۱۸۲۳۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۳

مرگ 3 نفر پس ‌از تزریق پنی‌سیلین در یاسوج

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از جان‌باختگان، جوانی 18ساله به‌ نام "مجید شاکری"، دارای مدرک دیپلم بوده که به علت سرماخوردگی به پزشک مراجعه کرده و گفته می‌شود بعد از تزریق پنی‌سیلین جان خود را از دست داده است.

جوان دیگر "سیدرضا حسینی"، دارای مدرک کارشناسی‌ارشد صنایع و از مدرسان دانشگاه‌های استان بود که پدر وی نیز از پزشکان متخصص استان است که گفته می‌شود چند ساعت بعد از تزریق پنی‌سیلین، جان خود را از دست داد و فرد سوم نیز که تاکنون هویت آن برای ایسنا مشخص نشده، بعد از سرماخوردگی، پنی‌سیلین تزریق کرده و جان خود را از دست داده است.

"الیاس شاکری"، پدر مرحوم "مجید شاکری"، درخصوص فوت فرزندش، گفت: فرزندم بر اثر سرماخوردگی خفیفی که داشت حدود ساعت 19 شب تاسوعا به همراه مادر و برادرش به درمانگاه "پارسیان" مراجعه کردند که دکتر این درمانگاه چهار آمپول و یک سرم برای وی تجویز کرد و این داروها نیز تزریق شد.

وی افزود: 15 تا 30 دقیقه بعد از تزریق این داروها و مراجعه به منزل، علائمی چون رنگ‌پریدگی، تعریق زیاد و تب و لرز در فرزندم مشاهده شد که به مادرش گفتم، آمپول‌های تزریق شده به او نساخته است و زمانی که خواستیم دوباره به درمانگاه مراجعه کنیم، متوجه شدیم که فرزندم نمی‌تواند بر اثر کبودی کف پاهایش راه برود که با 115 تماس گرفتیم و او را به درمانگاه بردیم و دکتر و کادر درمانگاه، وقتی او را مشاهده کردند، دست و پای خود را گم کردند و از او آزمایش و عکس گرفتند، اما گفتند که علت این علایم تشخیص داده نشد.

وی اظهار کرد: بعد از تماس، چند پزشک پیش فرزندم آمدند و گفتند که علت بروز علائم گفته شده، بر اثر تزریق آمپول بوده است.

شاکری گفت: به دلیل شرایط روحی و انجام مراسم درگذشت فرزندم، هنوز شکایتی نکرده‌ام اما مدارکی را جمع‌آوری کرده و تصمیم دارم که علت مرگ فرزندم را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنم.

در عین حال، دکتر "حسام‌الدین نبوی‌زاده"، رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با تأیید خبر فوت سه نفر از شهروندان یاسوجی، این مطلب را که "مرگ این افراد همگی بعد از تزریق پنی‌سیلین رخ داده است"، تکذیب کرد و به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه‌وبویراحمد، گفت: تنها مرگ یک نفر از این افراد مشکوک است که شاید ناشی از تزریق پنی‌سیلین بوده باشد که ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی افزود: همه داروهایی که در داروخانه‌های استان توزیع می‌شوند، از شرکت‌های معتبر پخش دارویی مورد تأیید وزارت بهداشت هستند و هیچ‌گونه داروی قاچاق و غیرمجازی در داروخانه‌های ما وجود ندارد.

وی اظهار کرد: دو مورد از این مرگ‌ها مطمئناً به تزریق آمپول ربطی نداشته‌اند و علت مرگ آنها برای ما مشخص است که علت آن پزشکی بوده است. اما در مورد فوت نفر سوم، موارد مشکوکی در پرونده او وجود دارد و در حال بررسی است که تزریق آمپول نقشی در مرگ او داشته است یا نه؟

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مرگ این افراد ارتباطی با آمپول پنی‌سیلین ندارد. برخی افراد به این آمپول حساسیت دارند اما این موارد ارتباطی با تزریق آمپول نداشته‌ است.

دکتر نبوی‌زاده بیان کرد: علت مرگ "حسینی" مشخص است و در واقع ارتباطی با تزریق آمپول پنی‌سیلین نداشته است. چراکه اگر کسی به این آمپول حساسیت داشته باشد در چند دقیقه تأثیر می‌گذارد اما فاصله زمان بین تزریق آمپول مرحوم "حسینی" با فوت وی، 16 تا 17 ساعت بوده و هیچ ارتباطی با آمپول نداشته است.

وی با بیان این مطلب که این موارد فوت ارتباطی با شیوه تزریق آمپول پنی‌سیلین نیز نداشته‌ است، ادامه داد: افراد در هنگام مراجعه به پزشک، نباید برای تجویز آمپول اصرار داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: گاهی می‌بینیم که پزشکان به بیمار می‌گویند که با شربت خوراکی یا دارو خوب می‌شوند، اما بیمار اصرار می‌کند که آمپول تجویز شود.

دکتر نبوی‌زاده تاکید کرد: باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شود که خیلی برای تجویز و تزریق آمپول اصرار نکنند و موارد اخیر ارتباطی با تزریق نداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
0
2
سلام
بارها دیده شده که تزریق آمپول باعث فلج شدن افراد شده است
که این امر مستلزم آیین نامه قوی و استفاده از افراد خبره در این امر میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
2
پنی سیلین بهترین دارو است منتهی سازنده آن مشخص باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
1
2
این چه حرفی است که نباید مردم در تجویز آمپول اصرار داشته باشند؟ واقعا این سخن معقوله؟ دولت باید بر سلامت داروها و نیز عملکرد پزشکان و مراکز بهداشتی و درمانی نظارت کافی و موثر داشته باشه و قوه قضاییه بتونه چنین مواردی را پیگیری موثر کند.
نمیشه از مردم آموزش ندیده چنین انتظاری داشت
+
از کجا معلوم که فی المثل در همین موارد منجر به مرگ تجویز آمپول ناشی از اصرار بیمار بوده باشه؟
مثل این حرفه که ناوگان هوایی ناسالم و خطرناک و مرگبار باشه و بعد مسئول مربوطه حادثه را به گردن مردم بیاندازه که چون مردم اصرار داشتند هواپیما پرواز کرد!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
3
فقط فکر جیباشونن حالا به هر قیمتی!!!
خوشالم میشن مردم بمیرنو حواسشون پرت باشه که راحتر بتونن ...کنن!
به جای اینکه مواد اولیه مطمئن وارد کنن دارن سمو با مواد غذایی و دارویی... وارد بدن تک تکمون میکنن!!
ناشناس
|
France
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
0
3
لطفا در مورد فوت مشکوک شخصی در خوی با همین علایم نیز تحقیق بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
4
آمپول های چینی؟؟؟
باید یقه وارد کننده ها را گرفت و در مورد کلینیک ها وابسته به آموزش پزشکی باید از وزارت متبوع توضیح خواست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
0
1
چقدر بي انصافن...
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
0
2
آمپولاشونم دیگه کشنده شده...تو این مملکت به چی میشه اعتماد کرد؟؟ یکی به من بگه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
0
0
خدا کنه اون که وارد میکنه و این چاه رو میکنه خودش گرفتار شود چون در این صورت ریشه این افراد کنده خواهد شد زیرا مسئولین مجوز را برای ورود صادر می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
0
4
این که چیزی نیست پزشکان جراح مان تا زیر میزی نگیرند عمل نمی کنند کاری ندارند طرف کارگره و ماهی 400 ت حقووق داره باید 1 میلیون شیرنی بده تا خوب عملش کنند بنظرم اونا از چینی ها بدترند جامعه پزشکان شرم کنید.
از شوهر فردی شنیدم که فرهنگی می باشد گفت خانم دکتر پست فطرت خانومش را با لباس اتاق عمل از اتاق بیرون کرده و گفته به شوهرت بگو پول را چه کردی بعداً سزارین را شروع کنیم چک فرهنگی را گرفته و نیم مبلغ را هم گفته بعد از عمل و موقع برداشتن بخیه ها بیاور هرچه شکایت کرده فاید ه ای نداشته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
1
0
ببخشید، مدرک تحصیلی چه ربطی داره به این خبر؟
م. الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
0
0
با سلام

مایه تاسفه واقعا

اما آیا راهی وجود داره که بشه تشخیص داد؟ آیا این پنی سیلین ها روشون مشخصه ای دارن که بشه فهمید مال چینه؟!

ممنون
مرگ
|
United States of America
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
0
0
ما هم عزدار شدیم بخاطر پنی سیلین چینی دکترو زلالش کن
اشکاان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
0
0
عالی یی ییییییییییییییییییییییییییی بود . ماملن بابام می ترسن دیگه به من پنی سیلین نمی زنن.
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
1
شرح فوت نابهنگام آريا در اثر آمپول چینی/تقلبی و قصور پزشكي

همه ي ما دوست داريم خاطرات خوش فرزندانمان را بياد آوريم و از آن لذت ببريم

،اما من توان مرور خاطراتي كه شايد از بهترين لحظه هاي عمرم با آريا (فرزند5 ساله ام ) بود را ندارم.

هميشه از خداوند فقط آرزوي سلامت خانواده ام را داشتم ،شايد اين ابتدايي ترين خواسته هر پدر و مادري باشد،اما همين هم از ما گرفته شد.

بگذاريد شرح اين مرگ نا بهنگام و عجيب را برايتان بيان كنم.

بدون شك شما هم متوجه خواهيد شد كه آريا ،چقدر بي جهت از دنيا رفت.

...پسرم بهمراه مادرش از اصفهان به اهواز آمدند(پنج شنبه مورخ۲۴/۹/۹۱ ساعت هشت شب) كه يكماه پيش هم باشيم به دلیل اینکه محل كارم اهواز بود. پسرم روز قبل سرما خورده بود و كمي هم سرفه مي كرد گفتيم فردا صبح مي بريم بيمارستان،و همين كار را كرديم و او را به بيمارستان آريا واقع در منطقه كيانپارس اهواز برديم(روز جمعه مورخ ۲۵/۹/۹۱) پزشك عمومي داشتند و دکتر متخصص نبود.

پزشك براي او پني سيلين 6.3.3 و دگزا نوشت و سه نوع شربت برايش تجويز كرد.

همسرم به پزشك گفت كه پسرم به دگزا حساسيت دارد و او يك نوع آمپول ديگري تجویز کرد. بعد از تزريق آمپول پسرم رفته رفته بي حال مي شد و ما فكر مي كرديم درد آمپول باعث شده كه پا هايش بي حس شود بطوريكه تا شب ديگر پاهايش حسي نداشتندو چون روز جمعه بود فرداي آن روز (روز شنبه مورخ ۲۶/۹/۹۱)به بيمارستان ابوذر در منطقه زيتون كارمندي به نزد متخصص اطفال برديم كه ايشان هم ،اظهار داشتند ويروس است و دو شربت دادند و يك آزمايش هم نوشتند و با وجود بي حالي او و اينكه بچه ي 5 ساله در بغلم بود اصلاً دستور بستري او را ندادند.

ساعت 4 بعد از ظهر چون حالش هنوز خوب نشده بود مجدداً به بيمارستان ابوذر برديم كه به علت شلوغي و اينكه حال پسرم بد بود نوبتي به ما ندادند.

بناچار ،راهي كلينيك دي،واقع در منطقه كيانپارس شديم ،بعد از مراجعه آنها هم اظهار داشتند كه ما پزشك اطفال بعد از ظهرها نداريم .

در ادامه در همان منطقه بسراغ مطب دكتر ... (پزشك اطفال) رفتم و از ايشان خواهش كردم كه نوبتي به من بدهند و گفتم حال پسرم خيلي بده و از شدت استرس و اضطراب جلوي ميز ايشان گريه كردم ،وليكن ايشان اعتنايي نكردند و گفتند ببريد پيش همكاران ديگر و گفتند اگر بخواهي ،تا ساعت 12 شب نوبت به شما مي رسد. (ساعت حدود 6 يا 7 بعداز ظهربود).

بناچار ،راهي مطب دكتر ...در منطقه مركز شهر با آن ترافيك و... بعد از يك ساعت و يا بيشتر مارا پذيرفت. دكتر پس از معاينه فرزندم ،در حالي كه او را روي دست جلوي او برديم و بدنش كاملاً سرد و موهاي سرش از شدت عرق خیس و سرد بود، پرسید مگر حمامش كرديد؟گفتيم نه (لازم به ذكر است كه دكتر ابتدا گفتند بستري شود بعد پشيمان شدند و گفتند شايد اونجا هم رسيدگي نكنند). در ادامه توصيه كردند نه،اصلاً دارو نمي خواهد و پس ازاينكه متوجه شد پيش دكتراي ديگر هم برده ايم ،گفتندكه من روند بهبود را در او مي بينم وديگه اينقدر این دكتر اون دكترش نكنيد و دارو هاي قبلي را هم كنار بگذاريد. هنگامي كه مي خواستيم از مطب دكتر بيرون بياييم.دكتر گفت ،بچه رابغل نكنيد،بلكه آن را روي دست ببريد. ما هم با خيال راحت و در حالی که ساعتهاي سختي را پشت سر گذاشته بودیم ساعت نه و نیم شب به خانه آمديم.

چون دكتر سفارش كرده بود به او مايعات ،آب و... داديم.لحظه اي خواب مي رفت و لحظه اي بيدار مي شد تا اينكه حدود ساعت دو و نیم نيمه شب از شدت درد ناحيه شكم داد مي كشيد و 10 و يا 20 دقيقه بعد ،آريا روي شانه هاي من ،در كمال نا باوري از دنيا رفت.

سوال من از تمام متخصصان و مردم دنيا اين است.

چرا با وجود علائم ظاهري فرزندم:بي حالي شديد،عرق سرد،موهاي خيس،فشار 8 و اينكه در بغل ما بود و هنگام بيرون رفتن از مطب ،دكتر مي گويد بچه را در بغل نگيريد و روي دست ببريد. آيا نبايد دستور بستري مي داد!!!؟؟

ما كه علم پزشكي نداشتیم و با توصيه هاي دكتر ،خيالمان راحت شد،اگر به ما آنقدر اطمينان نمي دادند که فقط یه ویروسه و رسیدگی میکردند فرزند دلبندمان كه وصف خوبيهايش زبانزد عام و خاص بود اينچنين پر پر نمي شد.

اگر چه به سازمان نظام پزشكي و دادسراي اهواز شكوائيه داده ام ،وليكن اطمينان دارم فايده اي ندارد.



مادر و پدر داغديد
وبلاگ آريا فردي پور را ببينيد.



afardipour.blogfa.com
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
2
واقعا برای درگذشت فرزندتان متاسفم هر چند هیچ کدام از ما نمیتوانیم شما را درک کنیم لطفا مارو از روند قانونیه کار و علت فوت فرزند دلبندتان آگاه کنید به نظر من دارو مقصر نیست مقصر پزشکانی هستند که کیلویی مدرک گرفتند و بار علمی والبته انسانیه آنها صفر است خداوند به شما عزیز و خانواده محترمتان صبر دهد
نفس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
0
0
من امپول زدم الان پام درد میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
0
من دستم رو تست کردن واسه پنی سیلین بهم گفتن به پنی سیلین حساسم الان جای تست سفت شده و کبود شده
zahra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
سلام
دوروزه علائم سرماخوردگی شدید و تب و لرز و حالت تهوع کمی داشتم ب پزشک مراجعه کردم برام پنیسیلین و چرک خشک کن و امپول برا تهوعم نوشت ک با سرم بهم تزریق کردن بعداز تزریق حالم بهتر شد اینم بگم ک چند سالی میشه ک پنی سیلین نزدم ی روز بعد از تزریق چشم سمت چپم ب شدت دچار قرمزی شده و اشک ازش میاد و دچار ورم صورت شدم و درد در قسمت قفسه سینه و کمر زیاد شده و حالت تهوعم شدیدترشده
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
چند روز پيش بچه يكي از فاميل به دكتر مراجعه كرده و امپول زده بود بعد چند ساعت حالش خراب ميشه و پوست صورت قرمز همراه با تب داشته كه با مراجعه به بيمارستان قائم مشهد بستري شد در ضمن چند بيمار كودك ديگر با همان علائم كه به گفته والدينشان امپول پنيسيلين زده بودند بستري بودند دكترها هم بيماريش را تشخيص ندادند بعد از چند روز بستري حالش بهبود يافت .و به خانه اوردند اما بعد چند روز دباره امروز حالش خراب شد و به بيمارستان مراجعه كردند و ديدند بقيه كودكاني كه قبل همانجا بستري بودند و مرخص شده بودند با همان علائم برگشتن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
دوستان که به ساخت چین اشاره می کنن با این وجود باید یک میلیارد و 300 میلیون جمعیت چین و هند که از آمپول ساخت چین استفاده می کنند هر روز 10 بار بمیرند و نسلشان منقرض میشد نه اینکه پرجمعین ترین کشورهای دنیا باشند !! آتی بیوتیک ها و چند داروی دیگر شوک آنلافلاکسی می دهند که باید همیشه تست نمود و همه ساله در اروپا و آمریکا نیز ختی قرص های آنتی بیوتیک شوک و تلفات داشته اند !!
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
امپول زدم پام درد میکنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین