کد خبر: ۸۵۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۳

محکومیت یک آمریکایی به جرم ارسال قطعات هواپیما به ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان نیویورک در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد ادعا کرد  که «لورا وانگ وودفورد»،  شهروند آمریکایی که مدیریت یک شرکت سنگاپوری را به عهده دارد، پذیرفته است که در صدور غیرقانونی قطعات هواپیما به ایران نقش داشته است». 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «لورا وانگ وودفورد» به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران احتمالا به پنج سال حبس و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جریمه محکوم خواهد شد. 

«بنتون کمپل» دادستان نیویورک در بیانیه خود مدعی شده است: «لورا وانگ وودفورد با صدور قطعات نظامی آمریکا به ایران با هزینه کردن امنیت شهروندان و کشور خود کسب سود می‌کرده است».

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما با بهره‌گیری از همه منابع از صدور غیر قانونی و خطرناک تکنولوژی نظامی خود جلوگیری می کنیم».

خانم «لورا وانگ وودفورد» که در کنار شوهرش، شرکت هوانوردی «مونارک آویشن پات» را مدیریت می‌کرده، متهم است که برای سال‌ها از آمریکا قطعات حساس هواپیما را به سنگاپور و مالزی صادر و از آنجا به طور غیر قانونی به ایران می‌فرستاده است.

لورا وانگ وودفورد از دسامبر سال ۲۰۰۷، یعنی هنگامی که از هنگ‌کنگ وارد فرودگاه سان‌فرانسیسکو شد، در بازداشت پلیس به سر می‌برد.

«برایان وودفورد»، شوهر این زن و از شهروندان انگلیس، متهم به همدستی با وی است و هم اکنون تحت پیگرد قانونی قرار دارد. برایان وودفورد رئیس شرکت مذکور بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین