کد خبر: ۱۲۲۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵

احمدی‌نژاد: شناخت ما از مفهوم ولایت، بر اساس فهم ایرانی از اسلام است

اگر بودجه کم است چرا دائم دکورها و ماشین‌ها عوض می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد امروز پنجشنبه در دومین روز از سفر استانی خود به لرستان در جمع مدیران این استان گفت:‌ قدر فرصت خدمت رسانی را بدانید، معتقدم انبیاء و اولیا آمده‌اند تا بشر را به جامعه موعود برسانند و انقلاب ما هم در همین خط سیر است. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: صرف‌نظر از حوادثی که در یکی دو ماه اخیر اتفاق افتاده است، یک جریان عظیم در بدنه جوامع ایجاد شده است و در حال حرکت به سوی بازگشت به خط اصیل الهی و انسانی است و انقلاب ما مقدمه آن اتفاق عظیم است که پیامبران وعده آن را داده بودند. آن اتفاق آخری که وعده داده بودند شروع شده است و ما در دل آن اتفاق آخر هستیم و فرصت خدمت گذاری را یافته‌ایم و باید قدر آن را بدانیم. 

احمدی‌نژاد افزود: امروز ساخت یک سد،‌ یک ورزشگاه و یا یک ساختمان یک حرکت انقلابی است، چون دشمنان ما وقتی این کارها را انجام می‌دهند آن را به عنوان سند حقانیت اندیشه خود معرفی می‌کنند. آنها تبلیغ کرده‌اند که با انقلابی که در ایران اتفاق افتاده است کشور ما دیگر امکان رسیدن به قله‌های علم و پیشرفت را ندارد، حالا اگر ما کاری کنیم که نشان دهیم ملتی با آرمان‌های الهی حرکت کرده است و دنیا را ساخته است، منطق آنها با شکست مواجه می‌شود.

وی گفت: علت فشارهایشان در موضوع هسته‌ای نیز به خاطر این است که می‌خواهند جلوی تجلی اندیشه ایرانی را بگیرند و نگذارند که دنیا بفهمد با این اندیشه می‌توان هم دنیا را ساخت و هم مسیر تعالی و رشد الهی را طی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیران این استان تاکید کرد که مردم‌دار باشند و گفت:‌ مردم ما را سر کار آورده‌اند، دستگاه‌های اجرایی باید پناهگاه مردم باشد، ما نوکر مردم هستیم و عناوین ما اعتباری است. واقعیت این است که مردم ما را استخدام کرده اند تا برایشان کار کنیم، اگر چنین احساسی داشته باشیم دیگر نمی توانیم وقتی کار هست بنشینیم و استراحت کنیم. با این نگاه می‌بینیم که چگونه مشکلات برطرف می‌شود.

اگر بودجه کم است چرا دائم دکورها و ماشین‌ها عوض می‌شود

احمدی‌نژاد در ادامه با تاکید بر این مهم که البته باید برای مسائل کلان استان برنامه‌ریزی کرد، خاطرنشان ساخت: اما نباید برنامه‌ریزی ما را از رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم غافل کند، مشکلات مردم را مشکلات خود بدانیم و برای حل آنها تلاش کنیم، گاهی مشکلات یک خانواده با 300 هزار تومان برطرف شود. هم‌چنین ممکن است سرنوشت تحصیلات یک دانشجو به چندصد هزار تومان شهریه‌ای باشد که ندارد بدهد، می‌توان با صرفه‌جویی بسیاری از این مسائل را برطرف کرد. چه کسی می گوید بودجه کم است؟ اگر بودجه کم است چرا دائم دکورها و ماشین‌ها عوض می‌شود. نیت خود را صاف کنید می بینید که محدودیت منابع مالی حل می‌شود، کسی که برای خدا و با اخلاص حرکت کند منابع مالی تابع او می‌شود.

طوری وانمود می‌کنند انگار آمریکا بهشت است

وی ادامه داد: هم اکنون در آمریکا در برخی ایالت‌ها تظاهرات، تحصن و اعتراض وجود دارد، اما اجازه نمی‌دهند این خبرها پخش شود. طوری وانمود می‌کنند که آنجا بهشت برین است. البته برای سرمایه داران بهشت است؛ آیا ما می‌خواهیم به جایی برسیم که خانواده‌های ما مثل آنها شوند؟ آیا ما می‌خواهیم به جایی برسیم که مملکت‌مان را به دست صهیونیست‌ها بدهیم؟ البته چنین نیست؛ ما به دنبال جامعه مهدوی هستیم پس روش‌هایمان هم با آنها فرق دارد.

شناخت ما از مفهوم ولایت، بر اساس فهم ایرانی از اسلام است

احمدی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: ما به دنبال الگوی اسلامی ایرانی هستیم؛ اسلامی به این مفهوم که هدف و الگویمان اسلامی باشد و ایرانی به این مفهوم که با روش‌های ایرانی کشور را بسازیم، که البته بحث دیگری وجود دارد به نام اسلام ایرانی که آن را در جای دیگری باز خواهم کرد.

وی ادامه داد: مفهومی که ما از ولایت می شناسیم بر اساس فهم ایرانی از اسلام است، نتیجه این فهم از اسلام در طول 1400 سال فردی مانند امام خمینی است، در حالی که نتیجه اسلام دیگران نتیجه دیگر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین