کد خبر: ۹۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۰:۲۹
رضایی، قالیباف، لاریجانی

سکوت،‌انتقاد یا همکاری با احمدی نژاد؟

آفتاب‌‌نیوز :  سکوت: 

باقر قالیباف ترجیح داده که پس از انتخابات سکوت کند. او نه به انتقاد از احمدی نژاد و ترکیب کابینه وی روی آورده و نه به همکاری با دولت جدید پرداخته است. گفته می شود قالیباف از چرخش اصولگرایان در آخرین لحظات به سوی احمدی نژاد به شدت گلایه مند است و پیروزی خود را طبق نظرسنجی ها مسجل می دید اگر اصولگرایان این چنین پشت او را خالی نمی کردند. قالیباف که همزمان با اوج گرفتن بحث های تشکیل کابینه احمدی نژاد برای تکمیل مهارت خلبانی خود به فرانسه رفته، در برابر این شایعه که او برای بر عهده گرفتن ریاست یک بنیاد تحت نظر رهبری آماده می شود نیز سکوت کرده است. گویا قالیباف ترجیح می دهد با سیاست سکوت درصدد احیای موقعیت سیاسی خود برآید. 

عدم همکاری و انتقاد ملایم: 

هنگامی که بحث تشکیل کابینه جدید مطرح بود، در گوشه و کنار محافل سیاسی شنیده می شد که شرط محسن رضایی برای ورود به کابینه، سپردن برخی وزارتخانه ها به شکل پکیجی (مجموعه ای از یک حوزه) به وی بوده است زیرا وی مجموعه و تفکر و تیم لازم برای اداره وزارتخانه های اقتصادی یا امنیتی را دارد. اما هنگامی که این چنین نشد، او شرکت در کابینه را رد کرد. اگرچه واقعا هنوز معلوم نیست که قالیباف و رضایی به کابینه دعوت نشده اند و یا دعوت شده و نپذیرفته اند. اکنون که به هر حال رضایی در درون کابینه نیست و به صراحت عضویت در دولت را رد کرده،‌ او نقد خویش را آشکارتر (اگرچه هنوز ملایم است) کرده و گفته است که به ترکیب تیم اقتصادی دولت، ترکیبی و متشکل از چند تفکر اقتصادی است. 

همکاری: 

لاریجانی تنها رقیب اصولگرای احمدی نژاد است که عضویت در دولت او را پذیرفته است. در شرایطی که شایع شده بود که لاریجانی، قالیباف و رضایی،‌ شأن خود را وزیر شدن نمی دانند،‌ نخست وزیر خارجه شدن لاریجانی پررنگ شد ولی در نهایت او به دبیری شورای عالی امنیت و مسئول پرونده هسته ای برگزیده شد، پست هایی که به اعتقاد همگان،‌ مسئولان ارشد کشور نیز بر سپردن آنها به لاریجانی مهر تایید زده اند و جایگاهی بالاتر از وزارت به لاریجانی اعطا می کند اگرچه شایع شده بود که امر دبیری شورا و وزارت خارجه را با هم می خواهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۴/۰۵/۲۹
0
0
خيلي تحليل كوتاه و جامعي بود.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۸۴/۰۵/۳۰
0
0
آقاي لاريجاني با كدام پيشينه مثبت به كابينه راه يافته ما كه بي خبريم .اگر عملكرد ايشان در صداوسيما مثبت بود امروز آقاي ضرغامي لازم نبود پروژه اعتماد سازي را در صداوسيما پياده نمايد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین