کد خبر: ۱۰۶۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۰
با حضور وزیر دفاع؛

خط تولید شناور تندرو سراج 1 و نسل جدید شناور ذوالفقار افتتاح شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به مناسبت روز 31 مرداد روز صنعت دفاعی و در آستانه هفته دولت با حضور سردار سرتیپ احمد وحیدی خط تولید شناور تندرو و راکت‌انداز سراج 1 و نسل جدید شناور موشک‌انداز ذوالفقار افتتاح شد. 

سردار احمد وحیدی در جمع خبرنگاران با تشریح ویژگی‌های این شناورها اظهار داشت: شناور سراج 1 یک شناور تندور تهاجمی راکت‌انداز برای مناطق با آب و هوای گرمسیری طراحی شده است. 

وی ادامه داد: برای طراحی و ساخت این شناور از پیشرفته‌ترین و جدیدترین فناوری‌ها استفاده شده است. 

وزیر دفاع، سرعت، کارایی و قدرت مانور شناور سراج را در حد بالایی ارزیابی کرد وگفت: بدنه این شناور از فایبرکلاس و مجهز به امکانات پیشرفته بومی مخابراتی و ناوبری الکترونیکی است. 

وی افزود: طراحی کابین در شناور سراج 1 به گونه‌ای است که در سرعت بالا در داخل کابین ارتفاعات و سروصدا احساس نمی‌شود. همچنین در شرایط طوفانی دریا سرنشینان آن شدت امواج را احساس نمی‌کنند. 

وحیدی در تشریح ویژگی‌های نسل جدید شناور موشک انداز ذوالفقار نیز گفت: شناور ذوالفقار یک شناور گشت دریایی است و طراحی آن براساس حمله سریع به کشتی‌های دشمن انجام شده و مجهز به موشک و تیربار است. 

وی تصریح کرد: کارایی مناسب، سرعت بالا، مانور سریع و دریانوردی خوب از ویژگی‌های نسل جدید شناور ذوالفقار به شمار می‌آید. 

وحیدی گفت: بدنه این شناور براساس استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است و از پیشرفته‌ترین تجهیزات بومی مخابراتی، ناوبری و الکترونیکی نیز برخوردار است. 

وزیر دفاع افزود: انشاءالله با تولید انبوه شناور سراج 1 و نسل جدید شناور ذوالفقار قدرت دفاعی سرعت عمل و چابکی نیروی دریایی کشورمان به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. 

وی این دستاوردهای بزرگ را به محضر فرماندهی کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه عظیم صنعت دفاعی و نیروهای مقتدر، توانمند و مجهز دریایی سپاه و ارتش قادر است با قدرت و صلابت امنیت خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را در بالاترین سطح تامین کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
افرین شناورهای بزرگ و ناو بسازید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین