کد خبر: ۹۲۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۴

احمد خاتمی: دروغ گفتن علیه نظام، گناه کبیره است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران با انتقاد از شعار "جمهوری ایرانی" و سایر شعارهای متفرقه در راهپیمایی اخیر روز قدس گفت: «هرکس شعار "جمهوری ایرانی" را بدهد، دشمن خط امام است».

آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به توطئه‌ها و دسایس شیطان برای فریب انسان گفت: «شیطان برای اینکه انسان احساس شرمندگی پیش خدا نکند، بعد از ارتکاب گناه به سراغ انسان می آید و به توجیه گناه می پردازد که انسان را شرمنده نکند تا در پی توبه برنیاید، این سبب اصرار بر گناه می شود».

وی سپس با اشاره به آفات اطلاع رسانی گفت :«در حوزه اطلاع رسانی، نمی توان به این بهانه، به هر گناهی دست زد و قطعا نظام باید در این زمینه فعال شود، سایت‌های اینترنتی و کلیه رسانه‌ها، حتی پیام‌های کوتاه هم می‌تواند زمینه ساز گناه باشد، چون انسان حق ندارد هرچیزی را به گوشش رسید، به بهانه اطلاع رسانی پخش کند».

خاتمی سپس به "سه خط قرمز" اطلاع رسانی در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: «در حوزه نظام اسلامی خط قرمز وجود دارد، یعنی نظام حیثیت حقوقی و حریم دارد و نباید این حریم مخدوش شود، چون نظام اسلامی ارزان بدست نیامده که کسانی هرچه می‌خواهند بگویند و بنویسند».

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: «دروغ گفتن علیه نظام، گناه کبیره است، حتی اگر راست‌هایش جزو اسرار باشد، نباید آنها را گفت چون، اسرار حکم خون را دارد».

وی با تاکید مجدد بر حفظ حیثیت حقوقی نهادهای نظام گفت: «هیچ کس نگفته انتقاد نباشد، ولی همه مرز بین تخریب و انتقاد را همه می‌شناسند».

خاتمی دومین خط قرمز نظام در حوزه اطلاع رسانی را "آبروی افراد" توصیف کرد و گفت: «در نظام اسلامی آبروی مردم مثل خون آنها محترم است، رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب مجاز نیستند با آبروی مردم بازی کنند، نباید هر خبر تایید نشده‌ای را عنوان کنند، هرچی که می شنویم که گفتنی نیست، آدم حق ندارد هر خبری را که اطمینان به راست بودنش نداریم، نباید پخش کنیم پخش بعضی خبرها، مصداق تشییع فاحشه و ترویج گناه است و باعث از بین رفتن ابهت گناه می شود».

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های دوم با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: «تکریم ائمه اطهار (ع) مصداق مودت فی القربی است و امیدواریم در سالروز شهادت امام صادق(ع) شاهد برگزاری مجالس باشکوهی باشیم، چون استقلال فرهنگی دین را امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مطرح کردند و کار گسترده ای انجام دادند و نقشی که کار فرهنگی کار این دو امام داشت، کمتر از خون سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله (ع) نبود».

خاتمی سپس با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: «امنیت، اعتماد و سلامت و نشاط جامعه مدیون تلاش گسترده این عزیزان است».

عضو مجلس خبرگان رهبری به سفر اخیر رهبر معظم انقلاب به چالوس اشاره کرد و با تشکر و قدردانی از مردم ولایتمدار چالوس و نوشهر که در استقبال از مقام معظم رهبری، سنگ تمام گذاشتند، گفت: «این استقبال، تابلوی کل ملت است، مقام معظم رهبری هرکجا قدم بگذارند، همین استقبال ایجاد خواهد شد».

خاتمی با اشاره به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری بر عنصر "بصیرت" گفت: «مهمترین بعد بصیرت، دشمن شناسی است و ما باید بدانیم دشمن سه خط را دنبال می کند القای سیاه نمایی، القای یاس، ایجاد تفرقه و تلاش برای غافل شدن از دشمنان اصلی».

وی سپس به حوادث روز قدس اشاره کرد و گفت: «در آن راهپیمایی بزرگ و با شکوه، عده‌ای شعار صهیونیستی "نه غزه ، نه لبنان" را سر دادند و دیدید که رسانه‌های خارجی چه کردند و این چند هزار نفر را در بوق کردند ولی آن جمعیت میلیونی را ندیدند».

خاتمی تصریح کرد: «راه نجات از فتنه‌ها، فقط و فقط ولایت مداری است، چون در زمان غیبت، امضای امام زمان(عج) پای حکم ولی فقیه است».

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه "بعد از بیست از ارتحال امام، خط امام، شاداب و پوینده به راه خود ادامه می دهد" گفت: «تا جمهوری اسلامی هست، امام خمینی هست و ما تفسیر درست خط امام را از مقام معظم رهبری می‌گیریم، مقام معظم رهبری مذاق امام را می‌شناسد».

خاتمی با اشاره به سردادن شعار "جمهوری ایرانی" توسط برخی افراد معترض گفت: «هرکس مسیرش، مسیر اسلام نباشد، دشمن ماست، مردم بدانند هرکس شعار "جمهوری ایرانی" را بدهد، دشمن خط امام است».

وی سپس به اجلاس اخبر مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: «ولایتمداری در این اجلاس موج می زد، مردم موکلان خبرگان بدانند که وکلایش در خبرگان، عین آنها تشخیص دادند که لبه تیز دشمن به سمت ستون انقلاب یعنی ولایت فقیه است و به همین خاطر، در بیانیه‌ها و سخنرانی بر ولایتمداری تاکید کردند و از رهبری دفاع کردند؛ و دشمن از این موضع گیری خبرگان کلافه شد، چون آنها تلاش کردند که نشان دهند در خبرگان دو فکر وجود دارد، اما این باطل شد، تنها چیزی که در مجلس خبرگان راه ندارد، این بازی‌های مصطلح سیاسی است، خبرگان افراطی و غیرافراطی ندارد و این مجلس مجلس خردورزان جمهوری اسلامی ایران است».

خاتمی با تاکید بر پیروزی ایران درمذاکرات هسته ای اخیر، گفت: «پیروزی ایران در مذاکرات هسته‌ای، چیزی نیست که ما بگوییم، حتی رسانه‌های غربی و حتی رسانه‌های صهیونیستی بر این نکته تاکید کردند و بسته جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار گرفت».

امام جمعه موقت تهران، رمز این پیروزی را "تدابیر حکمیانه رهبری و تلاش دولت نهم و دهم" توصیف کرد.

وی در پایان با محکومیت ادامه روند یهودی سازی مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها گفت: «صهیونیست‌ها برای چندمین بار هجمه به مسجدالاقصی، یهودی سازی را که آرمان دیرینه آنهاست را تعقیب کنند، بیش از 3 هزار پلیس محاصره کردند تا مسلمانان مدافع مسجد الاقصی را تحت فشار قرار بدهند، 9 سال قبل شارون به سجدالاقصی اهانت کرد و انتفاضه دوم شکل گرفت و اگر این بار این کار را انجام دهند، انتفاضه سوم ایجاد خواهد شد که به فضل خدا، تومار حکومت صهیونیستی را از هم خواهد درید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۷
0
1
بر عكس دروغ گفتن به نفع نظام از بالاترين [...] است. عاشق اين [...] هستم٬ كه در اساس با دروغ گفتن مشكلى ندارد. نمونه بارزش هم همين [...]تان است كه در دروغگويي كمر شيطان رجيم را هم شكسته است. آنچه مهم است اين است كه دروغ بايد در خدمت[...] باشد.
[...] فقط با دروغ و تحميق مردم سر پا ايستاده است.
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۷
0
0
حضرت آقای احمد خاتمی ، البته که دروغ گفتن خلاف شرع و گناه است لاکن فرمایش جنابعالی نیز که ،،..دروغ گفتن علیه نظام، گناه کبیره است ..،، خود نیز نوعی دروغ بشمار میآید ، چرا که از زمان پیامبر اکرم تا کنون هیچ روایتی نداشته ایم که در آن از ،،کبیره بودن این گناه ،، در صورت هدف گرفتن حکام وقت و یا بقول شما ،، نظام ،، صحبت شده باشد. با عرض معذرت ، دروغ گوئی را با دروغ نمیتوان از بین برد.
مش ممد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۷
0
0
آقای خاتمی،
دروغ گفتن اساساً گناه کبیره است.
نکنه دروغ گفتن در مورد نرخ تورم ،آمار بیکاری،بنگاه های زود بازده،سهام عدالت و ... مستحب است؟!!!
از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورد و گفت شیرین است!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۷
0
0
دروغ گفتن ها تا امروز فقط توسط [...] بوده است، نه عليه نظام. [...]
ناشناس
|
Venezuela (Bolivarian Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۷
0
0
استقلال آزادی جمهوری ایرانی.
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۸
0
0
جناب آقای خاتمی با ادعای باطل دیگری فرموده اید که « هرکس شعار "جمهوری ایرانی" را بدهد، دشمن خط امام است » . خیر اینها ممکن است دشمن شخص شما و امثال شما باشند ولی دشمن خط امام نباشند ، میدانید چرا ؟؟ سی سال قبل همین مردم با شعار " استقلال آزادی جمهوری اسلامی " شاه را از سلطنت خلع کرده و مملکت را به امام سپردند و تا امروزهم بکرده خود افتخار میکنند تا جائیکه خود جنابعالی هم برای اینکه کم نیاورید درهمین جمله بالا به آن مرحوم مراجعت میکنید. بنابراین جا دارد کلاه که ندارید امامه را قاضی خود کنید و ببیند بعد از امام چه کرده اید که مردم مال امانتی خود را پس میخواهند و شما هم ماشااله کم نیاورده و میگوئید ، اگر پس بخواهی دشمن امامی ....
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۸
0
0
[...]. درود بر مردم آزادیخواه ایران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۷
0
0
دروغ گفتن له نظام چی؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین